התאמת כיתה

התאמת כיתה

אנשי המקצוע חלוקים בדעותיהם ואני כבר אובדת עצות. אם יש הורים המתמודדים (או התמודדו) עם אותה הבעיה - אשמח לשמוע.
בני בן השש (כיתה א) אובחן עם אספרגר. מבחינה שכלית הוא הרבה מעל הממוצע וגם תואם אקדמית את כיתה ג, מצד שני, מבחינת חברתית הוא תואם גן טרום טרום.
הכנסתי אותו לשילוב מלא כי הובטח לי ע"י המנהלת שיתנו לו חומרים אקדמיים מתקדמים יותר אבל אני רואה שזה לא קורה. העו"סית לוחצת להקפיץ אותו כיתה, הפסיכולוגית חלוקה עם עצמה ומשאירה לי את הבחירה ואנשי החינוך (מתי"א + מורים בבית הספר) מעדיפים שלא.
אין בי"ס יותר מתאים באזור, אין כיתות מחוננים עד כיתה ג' וגם אז זה רק יום בשבוע. אשמח לעצה או לשמוע מניסיון.
 

schlomitsmile

Member
מנהל
איך הוא מרגיש בכיתה, בביה"ס?
בעיניי, זה הכי חשוב. זה הבסיס לכל השאר- תנאי הכרחי לצמיחה בכל התחומים.
אם בסה"כ טוב לו שם, אפשר לנסות למצוא מענים לצורך שלו בגירויים אינטלקטואליים.
אם אפשר בתיאום עם הצוות החינוכי מה טוב,
ואם לא, בבית בשעות הפנאי הוא יכול להכנס לאתרים כגון 'גלים' ועוד
וללמוד עצמאית כאוות נפשו

אצלנו בבית האתרים האלה פופולריים, אם תרצי קישורים, תגידי

&nbsp
אם הוא מעוניין, אפשר להציע למורה להשתמש בכישוריו- למשל:
אולי הוא יכתוב טור בעיתון ביה"ס?
אולי תהיה לו פינה קבועה בכתה, שבה יציג מדי שבוע/חודש נושא שמעניין אותו?
(זה יכול להיות מודל מפלסטלינה שמתאר הרי געש
או פלקט עם מפה המתארת את האימפריה הרומית
או כל דבר אחר- לפי תחומי העניין שלו).
אפשר כמובן לחשוב על רעיונות נוספים.
&nbsp
 
אשמח לקישורים

לא בטוחה איך הוא מרגיש כי הוא לא ממש משתף אותי. "הכל בסדר"..
גלים נראה טוב.. אשחרר אותו באתר לראות איך יקבל אותו :)
נראה לי שהמורה פחות נלהבת לתת לו הזדמנות. הוא "מפריע להלך הכיתה" (גם כשמוציאים אותו החוצה לעבודה עצמאית הוא מפריע לה).
 

schlomitsmile

Member
מנהל
הנה כמה קישורים, אבל המשפט המסיים שלך מעורר דאגה...
גישה שלילית כזאת מצד המחנכת עלולה להיות מזיקה מאד לילד:
היא עלולה להרעיל את תפיסתו לגבי עצמו בכלל
ולגבי הסיכוי שיש גם לו מקום בעולם בפרט
ועלולה גם לחלחל אל הילדים ולהשפיע על יחסם כלפיו.
לכן אם יש סיכוי לשנות את גישתה, נראה לי חשוב לעשות כל מאמץ בכיוון,
ואם לא- לא לעשות ניסויים על גב הילד, להוציא אותו משם.
גישתה של המחנכת היא הקריטריון החשוב ביותר לפי נסיוני
להיותה של סביבה חינוכית מיטיבה או מזיקה לילד.
עם כל היתר אפשר להתמודד, אבל אם המחנכת משדרת מסרים שליליים
זה עלול להיות הרסני.
&nbsp
הנה כמה קישורים, בנוסף ל'גלים':
&nbsp
האתר של מט"ח, יש בו חומרים לכל הגילאים, מכתה א' עד תיכון
https://www.home.cet.ac.il/
&nbsp
אתר לע"מ (למידה עצמית במחשב) עם חומרים במגוון תחומים, לביה"ס היסודי
http://www.la-am.com/
&nbsp
"שעת קוד" פעילויות לגילאים שונים בכתיבת קוד למחשב
https://www.hourofcode.co.il/activities
&nbsp
יש כמובן עוד, בתחומים שונים ולגילאים ורמות ידע שונות-
אם תרצי- תגידי
 
יש, אבל...

יש לו משלבת ויש לה הדרכה אבל או שהוא לא משתף פעולה או שהם תוקעים מקלות בגלגלים בכוונה תחילה. אני לא יודעת ממה זה נובע, אבל אראה כדוגמא: המשלבת טענה שהוא לא יודע לקרוא כמעט בכלל. בבית הוא מקריא לי ספרים של 160 עמוד, ובדרכים קורא בקול שלטים. הייתי ממש חייבת להכריח אותה לשבת ולהקשיב כי המורה החליטה שהוא לא יודע לקרוא ו"המורה יודעת הכי טוב". אז יתכן ולא רצה להקריא לה והיא ויתרה כי "המורה אמרה", אינני יודעת אבל משהו בכל הקונסטלציה לא מריח טוב.
 

hila242

New member
היתי מנסה לברר מה הבן שלך רוצה

הבן שלי התחיל לקרוא מגיל 4 וידע לחשב מספרים שלילים ושברים. בכיתה א הוא רצה להיות כמו כולם. אז עשה את החוברות של כיתה א וחווה חוויות הצלחה. ככה היה לו יותר כח להתמודד עם הכתיבה שהיתה קשה לו יותר ועם הקושי החברתי. בכיתה ב כבר נמאס לו והתחיל לעשות בכיתה לבד חוברות חשבון של ג, ד וה עד שנמאס לנו והתחיל ללמוד לבד חוברת כימיה של תיכון ...
אז לפני שאת מתיאשת מהמורה והמשלבת הייתי שואלת אותו מה הוא רוצה. אם רוצה בנתים להיות כמו כולם, לא יקרה כלום. יש לו עוד הרבה שנים במערכת החינוך...
 
למעלה