התארכות שרשרת ומדידה שלה

roirosenthal2

New member
התארכות שרשרת ומדידה שלה

מדדתי את התארכות השרשרת שלי עם קליבר - מדדתי בדיוק 6 חוליות ויצא 6 אינץ' ולא חצי מ"מ יותר אפילו. בדקתי את השרשראות על שני זוגות האופניים שלי ובשתיהן לא קיימת בכלל התארכות. ביצעתי את הבדיקה מספר פעמים ובתאריכים שונים וכן ממקומות מדידה שונים - מאמצע פין לאמצע פין, תחילת פין לתחילת פין, מדידות על חלקים שונים בשרשראות... הדבר מעלה אצלי תמיהה שכן כל מכונאי שראה את השרשרת שלי מייד המליץ על החלפתה - השרשראות חלודות מבחוץ אבל אין שום חוליות תפוסות או סייד אפקטים חוץ מהג'ינג'יות שלהן. לגבי קילומטרים על השרשאות אין לי מושג - בינתיים הספקתי לשחוק 3 צמיגים אחוריים ברכיבות AM באחד הזוגות, אבל אין לי שום אינדיקציה לגבי מספר הקילומטרים שעשיתי. כל שרשרת זוכה לרכיבה כל שבועיים-שלוש כשאחת בת שנתיים והשנייה בת שנה. עד כאן הרקע והשאלות הן: האם ידוע לכם על נזק כלשהו שעשוי לקרות לקראנק/לקסטה משרשרת ג'ינג'ית? האם קיימות טעויות נפוצות במדידה שעשוי להיות שביצעתי? האם שרשרת שאין לה התארכות עדיין עשויה ליצור בעיות בקראנק/קסטה?
 

T KEL

New member
מילה של מכונאי היא לא דבר קדוש.

אני לא אומר שהוא טועה לחלוטין אבל יש מצבים שמנסים לסחוט את הכמה גרושים האלו מהלקוח התמים אפילו שאין צדק להחליף את אותו החלק.
 

bonanai

New member
אתה אמור למדוד 12 חוליות (כפולות)

ולא 6 (כך לפחות על פי שלדון בראון) חריגה מעל 12 אינטש ו 1/6 אומרת שצריך להחליף שרשרת.
 

JacB

New member
1/8 , לא 1/6

חלוקת האינטץ' היא כזאת, של 1/8 יש שנתה בסרגל. על אורך של 12 אינטץ' שזה מרחק התחלתי בין 12 חוליות כפולות מותרת תוספת של 1/8 .
 

bonanai

New member
1/16, לא 1/8 (השמטתי את הספרה 1)

לפי שלדון ידידנו, אם הגעת ל 12 ו- 1/8 צריך ככל הנראה גם להחליף גלגשי'ם... http://sheldonbrown.com/chains.html
 

JacB

New member
צודק!

פשוט תפס לי את העין המס' 1/6 שאינו מתאים... ולחיזוק דבריך, המובאות מתורת שלדון: If the rivet is 1/16" past the mark, you should replace the chain, but the sprockets are probably undamaged. If the rivet is 1/8" past the mark, you have left it too long, and the sprockets (at least the favorite ones) will be too badly worn. If you replace a chain at the 1/8" point, without replacing the sprockets, it may run OK and not skip, but the worn sprockets will cause the new chain to wear much faster than it should, until it catches up with the wear state of the sprockets.
 
למעלה