התבלטות בקניית אופנוע ספורט

ronias

New member
התבלטות בקניית אופנוע ספורט

שלום לכולם

אני מתלבט בבחירה בעיקר בין שני אופנועי ספורט: kawaski ZX-10R וסוזוקי היבואסה.
אני גם חושב על הסוזוקי gxr 1000 וה - R1 אבל מעדיף את הקוואסקי בגלל שיש לי כסף למקסימום שנת 2011 ובשנה הזאת קוואסקי יצרו אופנוע מדהים, מצד שני זה קצת למצוא בשוק אחד טוב ובמחיר סביר כך שאולי אתפשר על שני האופנועים הנ"ל.

בעברי רכבתי על הקוואסקי zx636 ונהניתי ממנו מאוד, אבל עכשיו אני רוצה משהו עם יותר כוח ויותר מרגש.

מאוד התלהבתי מהעיצוב של היבאוסה אבל הוא עושה לי קצת רושם של אופנוע שיותר קרוב לתיור, אני מתאר לעצמי שהכובד שלו גורם לקושי בשינויי היגוי מהירים ובכלל יש לי תחושה שהוא פחות מרגש ומפחיד מאופנועי הסופר ספורט ליטר, ואני כאמור מחפש משהו מרגש וקצת מפחיד :)
אשמח לשמוע על ההבדלים בין שני האופנועים האלו בהתייחס לרמת האנדרלין שכל אחד מספק.
 

gamgam

New member
היאבוסה אכן הוגדר כאופנוע תיור

באחד המדריכים שיצאו פה לאחרונה.
&nbsp
מיצו, מנהל הפורום, רכב על אחד בכל שנתון ויוכל לחוות דעה לגביו.
 

RIDE TO LIVE

New member
מרגש ? מפחיד ? אני חושב שמטורף הכי מתאים לזה


F 3 800 - פלא מוטורי.



 

dblast

New member
קח בחשבון מי היבואן

לעיתים צריך שירות מהיבואן גם אם האופנוע מעבר ליד ראשונה.
אני אכלתי הרבה קקה ונזק מהיבואן של סוזוקי. למרות שהאופנוע R1000 מדהים כשלעצמו, לא אקנה יותר אופנוע הקשור לעופר אבניר.
 

M a x

New member
צודק לחלוטין

אתה מאמין שאכלת חרא מהיבואן ואני רק רוצה לומר ש..
כל מה שאכלת או שאתה חושב שאכלת הוא אפילו לא פרומיל ממה שניתן לאכול אצל יבואנים אחרים....
למשל היבואן של ה ZX...

במקרה שלי היבואן המדובר התנהג למופת, דאג לי וראה בי יותר מארנק....
 

iec

New member
אותך הוא ראה יותר מארנק, אותו הוא ראה רק כנרתיק

וזיין אותו
 

noy fb 22

New member
אם אתה מתלבט בין ה 10R לבין הבוסה, אז לפחות לגבי אחד מהם,

אתה לא יודע על מה מדובר.
בלי לפגוע, מציע לך להעמיק יותר בשעורי הבית.
 

iec

New member


וגם-את ההונדה RR הוא לא סופר כי הוא כרוכב מגיע בקלות למגבלות שלו


רק אומר...


 

מיצו

New member
יש לי הרבה מה לומר לך על שני האופנועים האלה.

תסתכל אצלי באתר, אולי זה יעזור.
&nbsp
גילוי נאות - יש לי היאבוסה למכירה שמתאים לך בול למחיר, אופנוע בונבון.
 

ronias

New member
תודה על הגילוי נאות והסתכלתי אצלך באתר

אולי לא הסברתי את עצמי מספיק טוב.
&nbsp
בעברי היה לי נינג'ה zx636 (שנת 2004) ומאוד אהבתי את הקלילות שלו, מבחינת הכוח הייתי פחות מרוצה מכיוון שהיה צריך להיות בסל"ד יחסית גבוה כדי להרגיש את הסוסים עובדים..
עשיתי גם נסיעת מבחן סולו על CBR1000 והרגשתי איזו קפיצת מדרגה זה מבחינת כוח - בייחוד בסל"דים הנמוכים אבל לא רק, אך מה שהפריע לי בו זה שהוא היה יחסית רגוע כזה, נטול הפתעות ונראה לי שלאחר תקופת הסתגלות לכוח שלו הייתי פחות מתרגש מרכיבה עליו.
&nbsp
יש לי היום אוטו ואני מחפש לקנות בנוסף אופנוע **שירגש** אותי כמה שיותר - כלומר שייתן לי מכת אדרנלין כל סופ"ש שאני רוכב עליו, פחות מעניינים אותי הנוחיות והשימושיות שלו.
מה שנותן לי את האדרנלין באופנוע זה התפרצויות כוח, השכבות ושינויי היגוי זריזים שאני מתמרן במעברים בין מכוניות (אם כי את זה אני משתדל פחות לעשות בגלל הסיכון) ו/או בפיתולי כבישים משתנים.
&nbsp
מיצו - מה לדעתך האופנוע שהכי יתאים לי (היבואסה, נינג'ה 2011, R1 2010 או GSXR 2010)? לי נראה שהנינג'ה 2011 אבל אולי אני טועה.
 

iec

New member
לפי מה שאתה מחפש אתה בכלל לא בכיוון...אתה צריך

דוקאטי.
 

מיצו

New member
אז ככה

אם מה שעושה לך את זה הוא התפרצויות כוח, מכות גז והשכבות ושינויי היגוי זריזים - אז היאבוסה הוא לא בשבילך. לא בגלל שהוא לא עומד בכל אלה, אלא בגלל שהוא לא זריז כמו 636. סביר להניח שבידיים של רוכב טוב הוא לא ירגיש נחות, ובכל הקטעים הפתוחים הוא יתן גז כאילו אין מחר. אבל בכל קנה מידה להשוואה, הוא לא זריז בהשכבות כמו אופנוע 600.

מה שכן יש לו זה את יחידת ההנעה המדהימה ביותר לאופנוע יומיומי שאני מכיר, כשהדגש הוא על אופנוע יומיומי. יש כאלה שמרגישים אולי חזקים מעט יותר, אם כי לא באמת תמצא אופנועים חזקים יותר מכ- 200 כ"ס, ואם כן בטח לא בשנתונים כאלה אלא רק בכמה כלים ספציפיים של השנה האחרונה. המנוע הוא פשוט תחנת כוח גרעינית שאין לה סוף, הקו האדום נמצא כל כך הרחק במעלה הסל"ד, והכוח מגיע כל כך מוקדם, שאתה לא מבין איך אפשר להגיע איתו לסל"דים גבוהים בלי לעוף לירח. ראשון עד 140, שני עד 190, שלישי 220, רביעי עד 270, חמישי עד לסוף הספידומטר, ושישי - נו שישי זה לנשמה. כי השישי מאפשר לך לרקוד על כל החתונות - גם לנסוע על 90 בכיף (אם יש כזה דבר) ולנצל את תצרוכת הדלק השפוייה של מעל 1:15, ומצד שני כשהקופיקו נדלק לך והפיוז קופץ פשוט לשחרר את המצערת ולעוף קדימה עד למהירות שהיא בלתי נתפסת. הורדת הילוכים? למה זה טוב?

מצד שני, אם אתה כן מוריד הילוך, רביעי, שלישי, פתיחת גז מרימה גלגל וגורמת לך להרגיש כאילו אתה נורה מתוך לוע של תותח, וזו לא קלישאה.

האופנוע נוח מאוד, עד כמה שכלי כזה יכול להיות נוח. מאפשר לרכוב במוד רגוע בלי שום בעיה, ומצד שני מאפשרת לך להתפרע כאילו אין מחר. הוא חסכוני גם בתחזוקה וגם בדלק (שוב, עד כמה שאפשר), אמינות מקסימלית, וסבבה גם בהרכבה (אם כי אני לא הרכבתי כמעט בכלל, ככה אני אוהב, לנסוע סולו). מושב וואן סיט סוגר לך את הפינה הזו. מיגון רוח מעולה, מתוכנן במנהרת רוח כך שהרוכב לא רק מוגן מפני הרוח, אלא ככל שהמהירות גדלה כך אתה בעצם "נשאב" יותר פנימה אל תוך הקוקפיט, מה שכמובן מאפשר תנועה מאוד מהירה ללא נענועי קסדה.

הוא אמנם נראה גדול, אבל הוא לא באמת גדול כמו שהוא נראה. הוא כן מתמרן יפה מאוד, הוא קשיח מאוד (כלומר לא מתנועע, לא מרגיש ספגטי בעת בלימה חריפה או הטיות זריזות), והוא מאפשר השחזה עד לקצה הרגליות.

בצד הפחות פרקטי חייבים לציין שהוא לא באמת קטנוע, כלומר בעיר אתה לעיתים נתקע מאחורי רכבים, אבל זה לא נורא. כמו כן, וכמו כל אופנוע בעל תחנת כוח גרעינית, הוא טוחן צמיגים. אם אתה שם סט ספורטיבי כנראה שתצטרך להחליף פעם ב- 5000-6000 ק"מ, תלוי במצב הרוח של יד ימין. אם תשים סט מאריך ימים כמו פירלי אנג'ל GT, אתה תוכל להחזיק אחורי בערך פי שלוש מזה על חשבון מעט אחיזה פחות ספורטיבית.

אמרתי גילוי נאות, ואכן יש לי כזה למכירה, ובדיוק בשביל זה צירפתי תמונה שלו.

 

מיצו

New member
לגבי שאר האופנועים שציינת

רכבתי על כולם, וכאן נשאלת השאלה מה באמת מתאים לך יותר. אופי ספורטיבי נטו? R1, ZX10R, GSXR1000 - כולם אופנועים מצויינים, מי יותר ומי פחות. יש שמועות שאני לא יכול לאשר או להפריך ממקור ראשון לגבי בעיות אמינות של מנועי ה- R1. הג'יקסר הוא אופנוע מעולה גם הוא, אם כי קצת פחות "מתקדם" מבחינת הטכנולוגיה. ה- ZX10R של 2011 הוא אופנוע שככל הנראה ירגיש לך הכי חזק מהשלישייה שציינת, אבל נוח ליום יום הוא בטח לא, בדיוק כמו האחרים.
&nbsp
בנוסף, שוב מעדויות של אחרים וללא יכולת לאשר או להפריך בעצמי, חייבים לציין שישנו חשש של רבים מפני השירות של מטרו - היבואנים של ימאהה ושל קוואסאקי. אצל עופר אבניר, יבואני סוזוקי, אני כן יכול להעיד שקיבלתי את השירות הכי טוב שיכולתי לבקש לעצמי. אבל גם שם יש סיפורים, גם אחד ספציפי שעלה כאן לא מזמן בדיוק לגבי ריקול שנעשה בצורה פחות טובה. אבל אני מניח שבשנתונים האלה ממילא לא תקבל אחריות מהיבואן כך שאולי זה פחות רלוונטי? לא יודע, אתה תחליט.
&nbsp
אז, מה אתה מחפש לעצמך? משהו שיתן לך רק אטרף? משהו פרקטי יותר שכולל גם אטרף? אמינות? ביצועים?
 
הערה לגבי מטרו ברשותך

אחרי תום האחריות אתה כבר לא צריך אותם. הוא מחפש כלי משנת 2011 ולכן זה לא צריך להיות שיקול
 

ronias

New member
תודה רבה על התגובה המשוקעת

כפי שציינתי יש לי כבר אוטו שמספק לי ביום יום די והותר נוחות ופרקטיות, אני עכשיו מחפש לקנות בנוסף אופנוע שיהיה נטו לאטרף, ביצועים חשובים לי רק בקטע של אטרף אני לא הולך להתחרות איתו.
&nbsp
מה שכן גם אמינות מאוד חשובה לי בגלל שאני מוגבל בתקציב שלי ואני מתכנן לקנות אופנוע שבין 4 ל - 6 שנים על הכביש..
&nbsp
אגב גם חשבתי על אופנועי פאוור-קרוזר כמו בסגנון הדוקאטי מונסטר, זה נחמד שיש מומנט חזק בסל"ד נמוך, אם כי אין לי בעיה למשוך קצת סל"ד בשביל לקבל מומנט - כבר התרגלתי לזה מספיק בנינג'ה 636 שהיה לי :)
&nbsp
ודבר אחרון, יש לך אופנוע יפה מאוד אם כי אני קצת פחות מתחבר לצבע אדום.
&nbsp
אז מה אתה אומר? מה מבין האופנועים שאתה נסעת עליהם סיפק לך את הכי הרבה אנדרנלין ויש לו אמינות די טובה ומעלה?
 

מיצו

New member
מבין כל האופנועים האחרים שציינת,

לא הייתי בעלים של אף אחד מהם, רק רכבתי רכיבות במשך יום יומיים. לכן אני לא יכול לחוות דעה ממקור ראשון לגבי אמינות.
&nbsp
בדוק את האפשרות לדוקאטי מונסר. יש משומשים במחירים סבבה לגמרי.
 

ronias

New member
לגבי דוקאטי מונסטר

מרבית המונסטרים (וההיפרמוטרדים) הם בנפחים של 700-800 סמ"ק, ישנם קצת היפרמוטרדים 1100 סמק (הדיאבל יקר לי מדי).
&nbsp
האם מונסטרים כאלו עדיין נותנים יותר אדרנלין ואטרף מאופנועי הליטר סופר ספורט? איך ההיפרמוטרד 1100 בהשוואה לסופר ספורט ליטר מבחינת אדרנלין ואטרף?
&nbsp
תודה רבה.
 

bulb

New member
יש מונסטר 1100 למכירה בלוח Yad2. אם אתה מחפש את הכח, הנפחים

הקטנים יאכזבו אותך.
ההיפר 1100 הוא האופנוע הראשון שזיכה אותי בנקודות אחרי כ-20 שנות רכיבה.
לא משנה איך אתה מרגיש, אם אתה שמח או מצוברח - ברגע שתעלה עליו תשכח מהכל.
אין את טיפוס הסל"ד המהיר כמו במרובעי צילינדר יפנים (בכל זאת, יש פה שתי בוכנות גדולות להזיז), אבל המומנט ממכר, ההיגוי זריז, האופנוע נוקשה אבל נוסך בטחון כשלוחצים.
כמובן שצריך להיכנס למוד אחר של רכיבה. תשכח ממהירויות תלת ספרתיות המתחילות בספרה 2 ותגיד שלום לכיף במהירויות יותר ארציות.
כמובן שלא הכל ורוד - יש לדאוג שהברגים (והסתימות) לא ישתחררו מהרעידות, תנוחת הישיבה מענישה במהירויות גבוהות והשילוב של צריכת הדלק עם המיכל הקטן תגרום לך להכיר תחנות דלק רבות.
בלי ועם קשר לכל הנאמר, כשמדובר בדוקאטי אפשר פשוט סתם לשבת מולו, להסתכל ולהתפעם מהיצירה (במבחן בית הקפה, הדוקאטי ינצח את מרובע הצילינדרים היפני).
 

iec

New member
ההשוואה של האטרף של מונסטר גדול מול סופרספורט מעלה בי חיוך

וגיחוך.

&nbsp
עוצמת הטרוף מגיעה כמעט עם שילוב הקלאץ' וכמעט בלי תלות בסל"ד עם דחף שסופרספורט יכול רק לחלום עליו.
בסופרספורט כדי להרגיש דחף רציני צריך להגיע לטורים גבוהים מאוד שמתורגם למהירויות גבוהות,וגם אז הדחף חזק אבל אינו ברוטרלי כמו שיש במונסטר.
&nbsp
כמו שנאמר פה מתחתיי...גם כשאתה לא רוכב וסתם יושב מול האופנוע זו חוויה ,במידה והז'אנר הזה עושה לך את זה.
&nbsp
&nbsp
 
למעלה