התבערה שאולמרט הצית מתפשטת

התבערה שאולמרט הצית מתפשטת

הממשלה מצליחה להבעיר התקוממות חדשה. למרות התנגשות הדמים ביום שישי האחרון במתחם הר הבית, כפי שהיהודים מכנים את המקום או חארם אל שריף כפי שהמוסלמים מכנים את המקום , במקום להפסיק מייד את החפירות, ממשלת הימין של אולמרט החליטה להמשיך את הפרובוקציה ולהראות יד קשה ולהוכיח לכל העולם המוסלמי מי הם האדונים. מתברר גם שממשלת אולמרט אפילו לא טרחה כפי שהחוק הישראלי מחייב לקבל אישור בנייה מוועדת התכנון. אילו חוק הבניה והתכנון 1965 היה חוק הזהה לכל נפש ולא חוק שמטרתו לפגוע בערבים, ולהשתמש בעובדה כי לא נותנים להם אישורי בנייה על מנת להרוס מבנים ולאפשר במקומם התנחלות יהודית, הפקחים עצמם היו עוצרים את הבנייה הלא חוקית. היה ברור לחלוטין כי חפירות אלו תבאנה לאותה תוצאה של החפירות של המנהרה אותה יזם בשעתו לא אחר מאולמרט. מי שלא יודע אולמרט עצמו הוא חניך בית"ר ואביו היה ממנהיגי תנועה זו, ומהתורמים לאונית התחמושת והנשק אלטלנה שנועדה לסייע לאצ"ל בביצוע מעשי טבח נוסח דיר יאסין. המשך החפירות כבר עתה הביאו להתחדשות האלימות. אתמול , יום שבת היו הפגנות צעירים ערבים בירושלים המזרחית ו17 צעירים נעצרו. קשה שלא לראות את הקשר בין ההסכם של פת"ח וחמאס להקים ממשלה משותפת והפסקת מלחמת האזרחים הבין פלסטינית ולהבערתה של אש זו. אין ספק שהממשלה של אולמרט אינה מרוצה מהסכם זה. שלשום בנצרת מנהיג הפלג הצפוני בתנועה האיסלאמית, שייח ראאד סלאח, קרא ליו"ר הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס ולראש הממשלה איסמעיל הנייה לנקוט צעדים ברורים ותקיפים יותר לעצירת העבודות. סלאח טען שמטרת העבודות להפוך את מתחם "אל-בוראק" (אזור הכותל) לבית כנסת.. ועדת המעקב של הערבים בישראל הודיעה בשבת שהיא לא מכירה בריבונות ישראל באזור מעלה שער המוגרבים. "לממשלת ישראל או לכל מוסד ישראלי אין כל זכות חוקית, מדינית או ריבונית לפעול בירושלים הכבושה", נאמר בהודעת הוועדה. כפי שהיה ברור חפירות אלו גם מבעירות אש בכל העולם המוסלמי בו חיים מיליארד בני אדם. מלזיה, הנשיאה התורנית של ועידת מדינות האיסלאם, גינתה בשבת את העבודות, "ישראל פוגעת במכוון באתרים הקדושים לאיסלאם. העבודות מנוגדות לחוק הבינלאומי והן פוגעות בסיכויים להשיג שלום באזור". שר החוץ של אינדונזיה אמר שהעבודות מסכנות את המקדש הקדוש למוסלמים בכל העולם. הפגנות התקיימו שלשום במספר מדינות ערביות בהן ירדן מצרים ולבנון בין המפגינים לראשונה אנשי איגודים מקצועיים. מנהיגי הציונים משחקים באש, ההופכת את בני העם הפשוט בישראל לבני ערובה הנתונים במלכודת דמים משום מדיניות שחצנית גזענית ומטורפת. אם לא יתקוממו בני העם הפשוט בישראל , לא מקנא ביהודים
 
הרקע לאירועי 1929

מה קרה ב1929 ב23 לספטמבר 1928 קצין המשטרה הבריטי דאגלס דאף הבחין כי הציונים הקימו פרגוד חוצץ שמטרתו להפריד בין מתפללים יהודים גברים ונשים."זה היה אות הזינוק לאירועי החודשים הבאים", כותב ההיסטוריון תום שגב בספרו ימי הכלניות, "ומאז לא היה כל ספק-הסכסוך על ארץ ישראל מוביל בהיכרך למלחמה ( שם עמ' 243). משהבחינו השיכים כי הוקם פרגוד "דרשו בהתרגשות גדולה לסלק ואתו מייד, אחרת אמרו, לא יהיו אחראים למה שיקרה"( שם עמוד 243) המושל קית-ריץ פנה לשמש האשכנזי היההודי ואמר לו:" עליו להוריד את הפרגוד" השמש הבטיח לעשות כן לאחר הצום והתפילה( שם עמוד 243) דאף הלך ליועץ המשפטי לממשלה ומסר לו על הפרגוד אולם נורמן בנטוויש דרש להימנע מכל פעולה עד אחרי הצום. המושל עמד על דעתו . למחרת בבוקר קצין המשטרה עם שוטרים בא לסלק את הפרגוד, אך נתקל בהתנגדות חריפה והמשטרה הבריטית השתמשה באלימות מוגזמת( שם עמוד 244) "יהודים מתפללים ליד הכותל המערבי מאז ימי הביניים, המוסלמים קידשו ואתו כחלק ממסגד אל אקצא. על פי אמונת האסלם שם קשר הנביא מוחמד את סוסו 'אל בוראק'. הכותל בהיותו חלק מחומות הר הבית שהיה בידי הווקף-הוא ההקדש המוסלמי- היה בחזקתו(שם עמוד 245) בתקופת התורכים הורשו היהודים להתפלל ליד הכותל פחות או יותר ללא הפרעה" הם ייחלו לימי המשיח ולהקמת בית מקדש שלישי במקום שני המסגדים הגדולים"( עמ' 245). המוסלמים הסבירו למושל כי "ההפרדה בין גברים לנשים נהוגה בבתי כנסת, הם חשדו שהצבת הפרגוד נועדה לתת לרחבת הכותל מעמד של בית כנסת, צעד ראשון להפקעתו"( עמוד 245) ומאוחר יותר לאחר 1967 צדקתם הוכחה. "התנועה הציונית רצתה לרכוש את הכותל המערבי. במאי 1926 הפעילו לצורך זה את השופט גד פרומקין, איש עם קשרים בציבור הערבי" אולם המוסלמים סרבו למכור את המקומות הקדושים בשל בצע כסף להפתעת הציונים.. התקרית שהייתה ליד הכותל ביום כיפור 1928 גררה גל אלימות..התקרית קיבלה ממדים זוועתיים כל כך בשל מתיחויות פנימיות שהתפתחו באותו זמן בין הפוליטיקה הערבית והציונית. המופתי ייחס לציונים את הרצון לא רק להשתלט על הר הבית ועל הכותל המערבי אלא להרסו את המסגדים כדי להקים את בית המקדש השלישי. הבעיה החריפה משום שהציונים לצרכי שנור השתמשו "בערגה הדתית להקמת בית המקדש בעיקר לצורכי התרמה. כרזות ציוניות לאין ספור שהודפסו בכל ארץ בחרו לסמל את החזון היהודי הלאומי באמצעות בניין מפואר ולו כיפה הניצב בעמדת שליטה על ירושלים. ...התעמולה הציונית הפקיעה לה גם את צריח התפילה המוסלמי שהקימו התורכים על חומת העיר העתיקה הוא 'מגדל דוד' בפי היהודים"( שם עמוד 250) ימים אחדים לאחר תקרית הפרגוד בא ז'בוטניסקי לארץ. הוא עבד על ארגון מפלגתו: היא הקימה בין השאר תנוער נוער –בית"ר-ברית יוסף טרופלדור. הבית"רים הילכו במדים כמו צבאיים ובדומה למפלגה הרוויזיוניסטית ולמנהיגה ייחסו לעצמם נאמנות לאומית עמוקה יותר מזו של שאר המפלגות הציוניות"( שם עמ' 251). "תקרית הפרגוד הולידה שורה של צעדי מחאה מצד הערבים לרבות הודעות, מברקים לחבר הלאומים" (שם 251) " המאבק על הכותל המערבי שיקף לא רק מניפולציה פוליטית הוא חולל סערת נפש של ממש. חיים שלום הלווי נתן לה ביטויים במכתבים ששלחה לווילנה להוריו.... בהקשר זה כתב מה שרבים בציבור הבינו רק אחרי אירועי הדמים בחברון: זה סיפור של שנאה בין שני עמים. אין זו שנאת יהודים רגילה 'אל תראו מפני שנאת הערבית', הוא כתב לבני המשפחה, 'הערבים לא אתכם הם שונאים'. אותנו הם שונאים וצדקו, כי גם אנו שונאים אותם שנאת מוות"( שם עמ' 253) לאחר ביטול הפגנה של אגודת ישורון הלוי כתב להוריו" ההיסטוריה אינה יודעת רחם, היא תנקום את נקמת העם שהם (ישורון) ביזו אותו"( שם עמוד 254). וב14 באוגוסט 1929 חל ליל תשעה באב. לאחר ויכוחים גדולים מצא עצמו הלוי בין המנצחים שדרשו פעולה" איני יכול אחרת" הוא כתב "עת לעשות לה' הפרו תורתך"(שם עמוד 254) למחרת הגיעה אל הכותל הפגנה שארגן הנוער הלאומי. נראה שרוב המפגינים השתייכו בצורה זו או אחרת אל גדוד מגיני השפה, חלקם הניכר מן הסתם גם בבית"ר. חלקם באו מתל אביב. המשטרה הותירה את הפגנה, אך המפגינים חרגו מתנאי הרישיון, הם השמיעו ברחבת הכותל נאומים פוליטיים , הניפו את הדגל הלאומי ושרו את התקווה"( שם 255) כך החלו המאורעות שהפכו לאירוע דמים בו 133 יהודים ו116 ערבים 339 יהודים נפצעו ו232 ערבים( שם עמוד 268) רבים מהיהודים היו מחברון ולא היו ציונים ועל כך יש לגנות את ההתנפלות על היישוב היהודי בחברון, ואת ההסתה של המופתי כנגד יהודים בכלל. אולם אין מקום שלא להבין כי אילולי רצון הציונים שהבינו היטב כי בדעת הציונים להשתלט על הכותל המערבי אירועים אלו לא היו מתרחשים. דומה שאירועים אלו עומדים לחזור על עצמם שוב כאשר אולמרט חניך בית"ר מוביל להתרחשות דמים
 
בית המקדש היהודי

כל מי שיעשה מחקר בשאלה היכן בדיוק היה בית המקדש היהודי וישען על המקורות כתנ"ך כשם שעל האינצקלופדיה היהודית שיצאה לאור ב1906 יגלה כי אכן היה בית מקדש יהודי אולם כלל לא במקום בו טוענים הציונים, דהינו "הכותל המערבי", אלא דרומה ככל הנראה מהמקום.שכן התנ"ך מציין די במדויק את המקום בו היה מעיין הגיחון. אולם הציונים השוטים באתר אותם מאכילים בכל קש, אפילו זאת אינם יודעים. הם טוענים שהם מכירים את ההיסטוריה היהודית, אולם כל מי שיודע היסטוריה זאת, גם יודע שיהודים התפללו עד המאה ה-16 בהר הזיתים וכלל לא במקום בו נמצאים המסגדים. אך מאמתי העובדות ההיסטוריות שיחקו תפקיד כל שהו בהיסטורסופיה הציונית?
 
אז מה עושים בנידון?

תל אביב מאה עבר כבר את אלף הנקודות ואני רועד מפחד. מצד אחד, אני רוצה לקחת את הכסף שהרווחתי על גבם של המוני העובדים והעניים הישראלים והפלסטינים, ומצד שני- אנה אוליך את כספי? יוסף! אני פונה ללב שלך!! חפ]ש לי איזו השקעה בקובה!!
 
למעלה