סיכום חדש בין משרד התחבורה למשרד האוצר מקדם הקמה של 9 קווים חדשים של מערכות אוטובוסים מהירים רבי קיבולת • חלק מהרעיונות בתוכנית אינם חדשים אך לא קודמו במשך תקופה ארוכה • התוכנית מבקשת להכניס מערכות בסגנון המטרונית למרכז ודרום הארץ
קו נתניה - הרצליה: מערכת BRT אשר תשרת מוקדים עירונים מרכזיים בנתניה, תחבר בין נתניה והרצליה, ותתחבר לקו הירוק של רשת המטרו בגוש דן.
אריאל – ראש העין – אלעד – פתח תקווה: המערכת תחבר את האזור המזרחי לפתח תקווה ולמערכת הסעת ההמונים בגוש דן, ותשתלב ברשת הקיימת והמתפתחת.
הקו הצהוב: עמוד השדרה המזרחי של הרשת המתהווה, שיאפשר חיבור מהיר ותנועה יעילה בציר צפון – דרום בערים בני ברק, גבעתיים, רמת גן ותל אביב, תוך יצירת חיבוריות וקישוריות למערכות הסעת ההמונים המתהוות במרחב.
מטרונית השרון: מערכת BRT, שתחבר את ערי השרון, תוך ממשק למערכת המטרופוליטנית המתהווה, ותאפשר את פיתוח והרחבת הרשויות המקומיות, תוך מתן דגש לשכונות החדשות.
יבנה - רחובות: הגדלת רשת הסעת המונים בדרום השפלה, תוך חיבור לרשת בסביבת רחובות, וחיבור יבנה והסביבה למטרו ולתחנות הרכבת. הקו יאפשר פיתוח שכונות חדשות והרחבת אזורי התעסוקה בסביבה.
אופקים - באר שבע: חיבור של מערב הנגב לבאר שבע, שיתמוך בפיתוח המטרופולין ואזורי התעסוקה הדרומיים של באר שבע כולל בית החולים החדש, ישרת את אופקים וחבל תקומה, ויחבר את תושבי מערב הנגב לרשת התחבורה הארצית.
אשדוד - אשקלון: קו BRT המקודם על ידי חברת נתיבי ישראל, אשר יחבר ויחזק את שתי הרשויות, וישתלב בהסכם המאי"ץ, שנחתם עם עיריית אשקלון ליצירת מערכת תחבורה בת קיימא.
קו רמון - אילת: שאטל רב קיבולת אשר יאפשר מימוש הפוטנציאל של העיר אילת ושדה התעופה רמון באמצעות חיבור ישיר ומהיר.
מטרונית קריות: הרחבת מערכת הסעת ההמונים בקריות באמצעות הקמת קו מטרונית חדש אשר יחצה את הקריות ממזרח למערב.
קו נתניה - הרצליה: מערכת BRT אשר תשרת מוקדים עירונים מרכזיים בנתניה, תחבר בין נתניה והרצליה, ותתחבר לקו הירוק של רשת המטרו בגוש דן.
אריאל – ראש העין – אלעד – פתח תקווה: המערכת תחבר את האזור המזרחי לפתח תקווה ולמערכת הסעת ההמונים בגוש דן, ותשתלב ברשת הקיימת והמתפתחת.
הקו הצהוב: עמוד השדרה המזרחי של הרשת המתהווה, שיאפשר חיבור מהיר ותנועה יעילה בציר צפון – דרום בערים בני ברק, גבעתיים, רמת גן ותל אביב, תוך יצירת חיבוריות וקישוריות למערכות הסעת ההמונים המתהוות במרחב.
מטרונית השרון: מערכת BRT, שתחבר את ערי השרון, תוך ממשק למערכת המטרופוליטנית המתהווה, ותאפשר את פיתוח והרחבת הרשויות המקומיות, תוך מתן דגש לשכונות החדשות.
יבנה - רחובות: הגדלת רשת הסעת המונים בדרום השפלה, תוך חיבור לרשת בסביבת רחובות, וחיבור יבנה והסביבה למטרו ולתחנות הרכבת. הקו יאפשר פיתוח שכונות חדשות והרחבת אזורי התעסוקה בסביבה.
אופקים - באר שבע: חיבור של מערב הנגב לבאר שבע, שיתמוך בפיתוח המטרופולין ואזורי התעסוקה הדרומיים של באר שבע כולל בית החולים החדש, ישרת את אופקים וחבל תקומה, ויחבר את תושבי מערב הנגב לרשת התחבורה הארצית.
אשדוד - אשקלון: קו BRT המקודם על ידי חברת נתיבי ישראל, אשר יחבר ויחזק את שתי הרשויות, וישתלב בהסכם המאי"ץ, שנחתם עם עיריית אשקלון ליצירת מערכת תחבורה בת קיימא.
קו רמון - אילת: שאטל רב קיבולת אשר יאפשר מימוש הפוטנציאל של העיר אילת ושדה התעופה רמון באמצעות חיבור ישיר ומהיר.
מטרונית קריות: הרחבת מערכת הסעת ההמונים בקריות באמצעות הקמת קו מטרונית חדש אשר יחצה את הקריות ממזרח למערב.
N12 - התוכנית החדשה של רגב: רכבות על גלגלים בעלות של 20...
סיכום חדש בין משרד התחבורה למשרד האוצר מקדם הקמה של 9 קווים חדשים של מערכות אוטובוסים מהירים רבי קיבולת • התוכנית מבקשת להכניס מערכות בסגנון המטרונית למכרז ודרום הארץ
www.mako.co.il