התוכנית המדינית של לבני

shaycohen2

New member
התוכנית המדינית של לבני

משא ומתן עם הפלסטינים הוא אינטרס ישראלי.
הגישה הזו של הימין, "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב", עוד עלולה להמיט עלינו אסון. אין לנו שום לגיטימציה בין לאומית להמשיך במצב הקיים. התוכנית המדינית של לבני היא שקולה והגיונית - הסדר הגבולות יכלול את גושי היישובים, פליטים לא ישובו לישראל, על הליגה הערבית יהיה לחזור על ההתחייבות שלפיה אחרי הסדר עם הפלסטינים תהיה נורמליזציה ביחסים (יוצהר שמטרת המשא ומתן להגיע לסיום הסכסוך וסוף התביעות מישראל), המדינה הפלסטינית תהיה מפורזת.
המשא ומתן יכלול שלושה שלבים:
1-הסדר קבע
2-ביצוע כל תנאי הביטחון שישראל דורשת והדרישה שכל ממשלה פלסטינית תכיר בישראל ותפעל נגד הטרור
3-הקמת מדינה פלסטינית

לבני:
"המעמד של עזה ייקבע רק בעמידה באותם תנאים, ואם ירצו את עזה כחלק מהמדינה הפלסטינית יצטרכו להתקיים שם אותם תנאים".

מעקרונות התנועה:
"ההסכם ייושם ומדינה פלסטינית תקום רק לאחר תקופת בייניים בה יישומו כל התנאים הנדרשים להקמתה ויבטיחו שלא תהפך למדינת טרור."
 

Ram Kol

New member
ביטחון חשוב מהסדר מדיני

זו הבעיה הגדולה של ליבני - היא מקדשת את המשא ומתן והסכם בכל מחיר.
האוייבים שלנו רואים את זה ומרשים לעצמם לנצל את זה על מנת לנכס לעצמם שטחים נוספים, כאשר המטרה המוצהרת (כן... המוצהרת) שלהם היא להשתלט על כל ישראל.

הליכוד ביתנו מציג גישה שפויה הרבה יותר שדואגת לאינטרס הישראלי - ראש הממשלה קורא למשא ומתן ולהסדר אך ורק אם הפלסטינים יזנחו את הטרור, ההסתה ויכירו בזכות ישראל להתקיים כמדינה יהודית (ולא להתקיים עם שיבת מאות אלפי פלסטינים).

את הדרך של ליבני ניסינו. ניסינו באוסלו וקיבלנו אינתיפאדה, ניסינו בעזה ובהתנתקות וקיבלנו השתלטות חמאס מהירה ואלפי טילים על יישובי הדרום.

הזמן לשדר עוצמה וחוסן אל מול הפלסטינים ולהיות מאוחדים באמירה אחת - זינחו את דרך הטרור. תכירו במדינה היהודית!

הגיע הזמן לתמוך בגישה שדואגת לאינטרס הישראלי לביטחון - לתמוך בראש הממשלה ובליכוד על מנת לשמור על ישראל חזקה!
 

shaycohen2

New member
הסדר מדיני הוא אינטרס ביטחוני

אם היית קורא בעיון את מה שכתבתי, או את מצע התנועה (רעיון חדשני- לפרסם מצע), היית מבין שלבני לא מדברת על ״משא ומתן בכל מחיר״. יש דרישות ברורות מהפלסטינים ומהעולם הערבי. לבני גם מתנגדת נחרצות לחזרת פליטים לתחומי ישראל ואף קיבלה התחייבות בנושא מהנשיא בוש הבן.
דרישות הפלסטינים מדברות על גבולות 67. נכון, יש גם פנאטים. לחכות עד שכל הפלסטינים יהפכו לציונים זה לא ריאלי. שלום עושים עם אויבים, לא עם ידידים.
את העוצמה שלנו אנחנו לא בונים לבד, יש לנו ידידים שעוזרים לנו. מה אובמה חושב על ביבי כבר שמענו. ברגע שלאמריקאים יימאס לתמוך בנו כאשר אנחנו ממשיכים לירוק להם בפנים - אנחנו נהיה בבעיה.
מה בכלל העמדה של הליכוד? האם הם בעד שתי מדינות? אולי בכלל בעד סיפוח כל הגדה? לא ברור...
 

הפרבולה

New member
כן בטח

הרי ברור שהערבים לא יסכימו לתנאים האלו , אז מה שיקרה זה שכל עיניני הכלכלה וה"צדק החברתי" ושאר הבעיות הבוערות יזרקו הצידה לטובת ריצות מיותרות בכל העולם ב"וועידות שלום" למיניהם כדי לנהל שיחות סרק עם הערבים על התנאים שתמורתם הם ירשו לנו לחיות בארץ הזאת .
ואחרי הכשלון הצפוי של כל השיחות האלו והתגברות הטרור והשינאה לישראל ( למרות ואולי בגלל הקפאת ההתישבות והצעדים בוני אמון) עוד תתפארו שלפחות השגתם "פירות מדיניים" כי הנה שגריר אלגיריה באו"ם הסכים לנהל שיחה של 30 שניות עם שר החוץ שלנו.
 

shaycohen2

New member
ציורי כמו תמיד

החזרה לתהליך השלום היא חשובה אך לא באה במקום בעיות בוערות אחרות. ממשלה צריכה לדאוג לכל התחומים.
לתנאים האלו כבר הייתה הסכמה מהצד הפלסטיני.
האלטרנטיבה היא כניסה לתוך בידוד בינלאומי הולך וגובר. העולם לא ייתן לך להמשיך במצב הקיים. עדיף שניזום מאשר שנובל ע״י אחרים.
 

הפרבולה

New member
ככל הידוע לא היתה הסכמה לתנאים אלו

אבו מאזן דחה את הצעות אולמרט שהיו בערך כאלו.

בכל אופן ליבני לא אומרת מה היא תעשה אם הערבים ידחו את הצעותיה ( אפשרות סבירה ביותר ), אני חושש שכאחת שהמוטו העיקרי שלה זה "התהליך המדיני" היא תמשיך להתגמש עוד ועוד ונחזור על התסריט של שיחות קמפ דויד ומה שבא אחריהם.

אגב גם מימוש "זכות שיבה" רק לתוך יו"ש ולא לקו הירוק היא בעיתית , מבחינה דמוגרפית אנחנו נהיה במיעוט עוד יותר בין הים לירדן, אמנם כביכול ערביי יו"ש לא יהיו אזרחים ישראלים אבל מה זה משנה כל כך , הקירבה הגאוגרפית עלולה לעשות את חיינו בילתי נסבלים פה, מול אוכלוסיה גדולה ועוינת שיושבת על שדרת ההר המרכזית של ארץ ישראל.
 

shaycohen2

New member
דווקא הייתה הסכמה

לבני ידעה להתעקש על האינטרסים החשובים של ישראל במשא ומתן. העיד על כך עוזי ארד, ראש המטה לבטחון לאומי לשעבר (שמונה ע״י נתניהו). לחזור למשא ומתן אין משמעותו ויתור על האינטרסים של ישראל. להפך.
לגבי חזרת פליטים ליו״ש- את זה לא נראה לי שנוכל להגביל. כמו שאנחנו לא מוכנים שיכתיבו לנו את מי נקבל לגבולינו, לא נוכל להכתיב זאת לאחרים. בכל מקרה, בהסכם הכולל סידורי ביטחון מתאימים, זה לא צריך להפריע לנו. ישראל גם ככה מוקפת במאות מיליוני ערבים. ידענו להתמודד עם מצב זה בעבר ונדע גם בעתיד. הסכם שלום צריך כאמור לכלול נורמליזציה וקץ התביעות והסכסוך.
 

הפרבולה

New member
שוב אבו מאזן הכניס לכם

סירב להכניס לרשות הפלסטינית 150000 ערבים מסוריה תמורת ויתורם על "זכות השיבה" לתוך ישראל בקו הירוק, מה ציפי ליבני תעשה אם היא לא תצליח לשכנע את אבו מאזן לוותר על חלומם להרוס את ישראל?
 

shaycohen2

New member
מעניין שאתה מאמין לאבו מאזן יותר מאשר לביבי

לשכת ראש הממשלה טוענת שהבקשה נדחתה על הסף.
מה ביבי יעשה כשתוכתב לו תוכנית מדינית ע״י גורמים בינלאומיים או כאשר האמריקאים יפסיקו לתמוך בישראל?
 

הפרבולה

New member
אני אכן מאמין לאבו מאזן יותר מאשר לביבי

מה ביבי יעשה כשתוכתב לו תוכנית מדינית ע״י גורמים בינלאומיים ?

אני לא יודע, יש אולי סכנה שהוא יכנע לתכתיבים האלו. אבל מצד שני איזה תוכנית מדינית כבר יכולים להציע בעולם שיהיה מקובל על הערבים, שניסוג לקווי 67 ? הרי אפילו ביבי הלחיץ לא יסכים לעקור 650000 מתישבים יהודים .
 
למעלה