התוכנית המצולמת 2 - ביה"ס מועודד למצוינות

keren kr

New member
התוכנית המצולמת 2 - ביה"ס מועודד למצוינות

ביה"ס מעודד מצויינות? איזה השלכות יש לזה על הילדים? יש אלטרנטיבות? שתפו אותנו בשאלות שלכם. שאלות והמקרים הנבחרים שיועלו ע"י הגולשים, בתוכניות המצולמות, יעלו לשידור ויידונו ע"י חברי הפאנל המקצועי ממגוון זוויות, ויינתנו כמובן טיפים בנושא. רוצים להשתתף בתוכנית: פנו אליינו במייל :[email protected] בצרוף פרטים על : גיל הילדים ומספר הטלפון שלכם. אפשר להצטלם כזוג או כהורה יחיד.
 

rin859

New member
האמת שאין פתרון למערכת בתי הספר בימינו

אלא רק יצירת מסגרת אלטרנטיבית אחרת. אז כל עוד אין אלטרנטיבה שמתאימה לכיס שלנו, עלינו לתת לילד להבין ש...זה מה יש, וגם אנו לא בדיוק מרוצים מכך שהדגש על ציונים ולא על חינוך לחיבור וכדומה. להרפות כשמדובר במקצועות שלדעתנו לא באמת יקדמו את הילד אך לשים דגש על עזרה במקצועות שכן נראה לנו שהוא צריך לחיים זו דעתי
 

לילך 101

New member
הכי קל לצאת כנגד המורה בשטח

זוהי מערכת המחייבת מורים, הורים ותלמידים, לבוא ולהצביע על המורה כך זוהי ממש שטחיות חסרת רגישות.
 
אנו בפורום עם אורינטציה קבלית ומכאן בן אדם

כוונתי לא הייתה להשתמש בביטוי שמובן היום ברחוב 'אתה לא בן אדם'=אתה מתנהג בצורה מחפירה, כי אז ניתן לאמר עליי הפוסל במומו פוסל. אלא השימוש בביטוי עם הקשר קבלי בלבד. בהקשר הקבלי רק אומר שאנוו היצורים היחידים שלא יכולים לאהוב כי זה הטבע שלנו. אם מנסים להתייגע ולהגיע להכרת הכח המאיר העליון ולהבנת מבנה הנשמה שלנו אזי הגדרת אדם=דומה לעליון לא בכוחנו אלא ע"י האור המקיף. לדעתי אנשים שמתעסקים בחינוך חייבים להיות נכללים בסביבה של בני ברוך. אנשים מתחנכים רק דרך דוגמאות ודרך סרטים, פרסומות ותוכניות ילדים כיום ניתנת דוגמא שהופכת אנשים וילדים לרובוטים, ואפרופו יום העצמאות החברה ממש לא חופשית בהקשר הזה, שוב פעם לא במובן הרגיל של חופשי ומאושר אלא שצריך להיות בין שני עולמות כדי להיות בבחירה חופשית. כלומר לראות את המדיה היום אך לקבל סביבה קבלית שתיתן כלים להתמודד עם דוגמאות רעות. היום המורים לא בכיוון הזה בכלל אלא רובוטים בעצמם בהקשר הזה.
 

Rinat 789

New member
רגע נשמה, גם אני הייתי מורה - אבל

מנסיוני הבעייה במערכת החינוך, וגם ב"אנשי חינוך" שבתאכ'לס לא מתאימים להוראה, שלא לדבר על הטכניקה הלא יצירתית בה הם משתמשים כדי להכניס בילדים שכל אך לא חינוך להיות בני אדם
 

נוקביה

New member
נראה לי שהמורים כבר בעצמם מיואשים מהמצב הזה

במקום שבו שוכרים שומרים אישיים למורה מפני התקפות של תלמידים כנראה שבאמת כבר חצינו את הגבול מזמן בהכרת הרע של טבע האדם הגיע הזמן לתקן
 

pugile9

New member
אין להאשים את המורים

אני לא חושבת שרק מערכת החינוך אשמה או רק המורים או רק ההורים או רק התלמידים . עד לפני עשרות שנים המערכת התאימה למציאות , הבעיה שלנו שאנו יכולים לאמוד מצב רק במבט לאחור אם הוא הצליח או נכשל . ברגע שאנו רואים את התהליך ורואים שהוא מוביל לכישלון אז זה הרגע לקחת אחריות להבין שהבסיס של מערכת החינוך תפקידה היה לייצר אנשים יצרניים שיוכלו לרכוש עבודה בתום 12 שנות לימוד וזה התאים לתקופה היום אנחנו מגלים שהיחס שמתגלה הוא שאנו חיים בחברה שחלקה נחשב לחשוב לחברה וחלקה לא חשוב ולכן מערכת כזאת לא יכולה להמשיך להתקיים כי השולטים הם האנשים המחזיקים בכספים ,השליטים והם המיעוט הרוב הם אנשים שבקושי מצליחים להתפרנס ולקיים את משפחתם ואם נסתכל בפיקחות על ההיסטוריה נראה שמצבים כאלה לא יכולים להתקיים לאורך זמן כי אם המיעוט לא מרוצה זה בהכרח משפיע על השליטים ואין חלק בחברה שלא משפיע על החברה כולה , כל פיקח שייש לו אומץ ומקשיב לחדשות מידיי פעם יכול להבין שהמצב בארץ ובעולם הוא איך לאמר לא מהטובים שחווינו גם אם יש לנו אוכל לאכול ומיים לשתות אין מי שסולל את הדרך אין מטרה ברורה שאליה רוצה החברה להגיע וכשאין מטרה אנחנו מרגישים אבודים אם נסכיל להבין שאנחנו מתפקדים כמערכת ובמערכת יש לכל אחד תפקיד וכל תפקיד יש לו את החשיבות במערכת הכללית כמו בגוף האדם אי אפשר להגיד שמערכת העיכול חשובה והרגל לא אי אפשר להגיד שהלב חשוב אבל כלי הדם לא חשובים וכן הלאה ,אפשר לראות את זה גם במערכת החי יש את שרשרת המזון ואין חיה שחשובה יותר מהשניה אם לא היו תולעים שיאכלו את הנבלות היו פורצות מחלות קשות . לפי מה שאני מבינה מהאתר שלכם כך מסתכלת חכמת הקבלה על החיים בעידן החדש הלימוד ודרך ההסתכלות היא שאין אדם שאין לו תפקיד חשוב במערכת הכללית כל אחד תורם את כישוריו למערכת ומקבל ממנה את מה שנחוץ לו זאת מטרה בעיניי שאפשר לשאוף אליה ושתדבר אל כולם ולכן אהבתי מאוד את המסר האם הבנתי נכון?
 

נוקביה

New member
לא האשמתי לרגע את המורים../images/Emo13.gif

רק ניסיתי להגיד שזה דבר טוב שהצלחנו לגלות את האגו שגדל בקרב בני האדם אם זה מתגלה לנו דרך מערכת החינוך - אם מצד המורים או מצד התלמידים - זה כבר לא משנה העיקר שעכשיו אנחנו רוצים לתקן ולהגיע באמת למטרת החיים ולא רק לנסות ולסדר את הדברים במציאות של העולם שלנו כי תמיד ניסנו לסדר משך אלפי שנים ואנחנו רואים שכלום לא עוזר וכל יום יש יותר צרות ובעיות וזה לא סתם מופיע זה לא סתם קורה זה כדי לעורר אותנו לרצות לתקן באמת את המצב מהשורש
 
שאלה../images/Emo35.gif../images/Emo35.gif

איך אפשר לעזור לילדי להצטיין בבית הספר מבלי לפתח להם תחרותיות יתר? תודה מראש על התשובה
 

Rinat 789

New member
הי נעמי, אני לא חושבת שההצטיינות חשובה

אלא הבנת החומר, יעני , גם אם בתי קבלה 65 בבחינה באנגלית למשל.... העיקר שמבחינתי היא התקדמה בחומר עליו אני עוברת אתה. יותר מזה, העיקר שהיא נתנה את היגיעה שלה בהכנה לבחינה. בל נשכח שהמורים כל הזמן מעמיסים עוד ועוד מטלות ומתקדמים בצעדי ענק עוד ועוד בחומר... אז למה שאנו נענה את ילדינו ? בואו נלך אתם יותר ב - איזי
 

limorsf

New member
שאלה מצוינת - ננסה לענות בתוכנית ואחר כך

נכתוב לך תשובות נוספות בסדר?
 
שאלה בנושא התוכנית

שלום צוות יקר יש לי שאלה שמתאימה לנושא התוכנית ואשמח אם תוכלו להתייחס אליה בתוכניתכם. ביתי בכיתה ג' לא השגית בכלל בשום תחום. נוח לה בדברים שקלים לה וגם איפה שלא מצליחה לא נלחמת להשתפר. גם במה שמעניין אותה אין לה איזה דרייב פנימי להתקדם. יש משהו שאנחנו יכולים לעשות כדי להחדיר בה ולו מעט הישגיות? ושוב, תודה על הפורום הנפלא והתוכניות המצוינות
שיהיה יום נפלא נועם
 

Rinat 789

New member
יש לי שאלות שלא קשורות למצויינות ומקום במשפחה

הי חברים , מקווה שתאפשרו תוכנית שכן תענה על שאלות אלו , או לפחות מענה דרך פורום זה. בכל פעם שיש לבתי (או-טו-טו 11) מחשבות רעות (על מוות,אלימות וכדומה) היא אוטמת את אוזניה וקוראת לי לעזרה. בתור מי שמקשיבה לתוכניות ערוץ 66 אני מנסה להסביר לה, שזוהי דרכו של אלוהים להיות בקשר אתנו, ואז אני אומרת לה שזה בסדר גמור אם היא כועסת עליו ומקללת אותו. האם אני נוקטת בדרך הנכונה? יותר מזה, לפעמים כשהיא משחקת עם הבובות, היא מכלילה את אלוהים במשחק, ומשתפת אותו במה שעובר עליה, האם זה בסדר?
 
ננסה לעשות תוכנית ובינתיים...

מחשבות רעות לא באות סתם, להגיד לה שזה אלוהים זה לא פותר לה את הבעיה, כמו שלך זה לא פותר במצבים מסוימים כשאת מרגישה רע. בהחלט יש בעיה הילדים חשופים להרבה אלימות ללא בקרה בטלויזיה ואפילו בסרטים מצוירים. אם אפשר תבדקי במה היא צופה, תהיי בבקרה על מה היא קוראת ומה היא רוואה. כדאי לשוחח איתה לברר מה היא מרגישה כלפי הנושאים האלה, לנסות לפרק את הפחדים בשיחה, מה היא חושבת שיכול לקרות, השיחה יכולה להקל ולהביא אותה ואותך להבנות. לגבי המוות היתה תוכנית מצוינת על אובדן והסבר על המוות כדאי לך לצפות ולהסביר לה על המשמעות של הגוף, הסברצריך להעשות פעם אחר פעם, לוקח זמן עד שמפנימים את הדברים, גם לנו המבוגרים. ניתנו בפורום בשאלות קודמות עצות מצוינות על פחדים (ראי למטה) לדוגמה: לספר סיפור ביחד שהיא ממציאה על כח של חברים שביחד מתגברים על מכשולים ובעיות בדרך ובכח החברים מצליחם להתגבר. בהצלחה!
 

Rinat 789

New member
תודה יקירה -

כל התוכניות שהיא צופה הן דרך האינטרנט, כי אין לנו טלביזייה. מכיוון שהיא רגישה לאלימות ורצח (וזאת לעומתי, שאני חובבת מושבעת של סרטים אלו) אני לא צופה לידה .... האם תוכלי לצרף קישור לתוכנית שציינת על : אובדן וגם אם יש קישור לתוכנית על : פחדים בתודה מראש :)
 
למעלה