התחבורה הציבורית באשדוד על פי דה מרקר

connex

Active member
בגדול רוב הטענות נכונות. אם הגעתי למצב שאני מעדיף להתקע בפקקים בדרך מאשר בפקקים בכניסה לרכבת זה אומר הרבה. הכל אפשר לתלות במצב הבטחוני אבל היו כבר ארבע רכבות בשעה לכיון תל אביב במסלול האיילון והורידו ל2-3 מה גם שהובטח שהחשמול יקצר את הזמן. בפועל יש לו"ז לא הגיוני בין 07-09 בבוקר של רכבת כל עשר דקות וחצי שעה המתנה לסריה הבאה. חייבים להוסיף מדרגות נעות או יציאה נוספת מהרציפים כדי להקל על העומס. נעבור לאפיקים: מלבד קווים לציבור החרדי וקווי ירושלים, אפיקים מפעילה את רוב התחבורה הציבורית בעיר. מה שלא נאמר בכתבה זה שמלבד הביג, הרכבת ותחנה מרכזית יש עוד מסוף בבני בברית בסמוך לכניסה/יציאה הצפונית ומיני מסופים (תחנה המשמשת תחנת קצה) באזור התעשיה ובחוף הריווירה. פרוייקט התחבורה הציבורית שנעשה הוא כשלון. הוסבר בכתבה למה אבל זה התחיל עוד קודם בשרים הקודמים. חייבים לעשות רפורמה גם בקווים בין עירוניים. לאזן קצת בין תחבורה ציבורית בחן עירונית שיוצאת מהיציאה הצפונית מול כזאת שתצא מהדרומית. עבור הקווים הנ"ל הייתי מייעד את המסוף בביג ולא עבור קווים כמו 350 שבסוף יוצאים מהיציאה הצפונית (בשביל הפשטות שהם ייצאו מבני ברית) וכמובן חשוב שיהיה גם קו תיירותי שיפעל בין מרכזי הקניות, מוזיאונים,חופי הים והטיילת ובתי המלון
 

EHP12

Well-known member
בגדול רוב הטענות נכונות. אם הגעתי למצב שאני מעדיף להתקע בפקקים בדרך מאשר בפקקים בכניסה לרכבת זה אומר הרבה. הכל אפשר לתלות במצב הבטחוני אבל היו כבר ארבע רכבות בשעה לכיון תל אביב במסלול האיילון והורידו ל2-3 מה גם שהובטח שהחשמול יקצר את הזמן. בפועל יש לו"ז לא הגיוני בין 07-09 בבוקר של רכבת כל עשר דקות וחצי שעה המתנה לסריה הבאה. חייבים להוסיף מדרגות נעות או יציאה נוספת מהרציפים כדי להקל על העומס. נעבור לאפיקים: מלבד קווים לציבור החרדי וקווי ירושלים, אפיקים מפעילה את רוב התחבורה הציבורית בעיר. מה שלא נאמר בכתבה זה שמלבד הביג, הרכבת ותחנה מרכזית יש עוד מסוף בבני בברית בסמוך לכניסה/יציאה הצפונית ומיני מסופים (תחנה המשמשת תחנת קצה) באזור התעשיה ובחוף הריווירה. פרוייקט התחבורה הציבורית שנעשה הוא כשלון. הוסבר בכתבה למה אבל זה התחיל עוד קודם בשרים הקודמים. חייבים לעשות רפורמה גם בקווים בין עירוניים. לאזן קצת בין תחבורה ציבורית בחן עירונית שיוצאת מהיציאה הצפונית מול כזאת שתצא מהדרומית. עבור הקווים הנ"ל הייתי מייעד את המסוף בביג ולא עבור קווים כמו 350 שבסוף יוצאים מהיציאה הצפונית (בשביל הפשטות שהם ייצאו מבני ברית) וכמובן חשוב שיהיה גם קו תיירותי שיפעל בין מרכזי הקניות, מוזיאונים,חופי הים והטיילת ובתי המלון
הרפורמה בתחצ באשדוד שנעשתה ב-2022 הייתה נכונה. שיפרה את השירות לרכבת ולאיזור התעסוקה הצפוני, וכן המודל הסיבובי של קווי אשדוד עד אז הוא בעייתי לעיר גדולה כמו אשדוד.

כל קווי אשדוד תל אביב צריכים שינוי. מכל הקווים הייתי משאיר את 321 ומתגבר אותו לפעם בשעה, 312 כקו שעת שיא בלבד. ואת 281 כקו המרכזי בין אשדוד לתל אביב כאשר מצומת חולון יסע על האיילון ויעלה למסוף 2000 כמו שעושה 380 מבאר שבע.
 

ohadg09

Member
הרפורמה בתחצ באשדוד שנעשתה ב-2022 הייתה נכונה. שיפרה את השירות לרכבת ולאיזור התעסוקה הצפוני, וכן המודל הסיבובי של קווי אשדוד עד אז הוא בעייתי לעיר גדולה כמו אשדוד.

כל קווי אשדוד תל אביב צריכים שינוי. מכל הקווים הייתי משאיר את 321 ומתגבר אותו לפעם בשעה, 312 כקו שעת שיא בלבד. ואת 281 כקו המרכזי בין אשדוד לתל אביב כאשר מצומת חולון יסע על האיילון ויעלה למסוף 2000 כמו שעושה 380 מבאר שבע.
למה לא פשוט להשאיר את 280? הוא מצויין
לדעתי צריך להשאיר את 320, 280 ואולי גם 319 ו325 (ואולי גם את הקווים לגוש דן אבל לגבי זה אני לא בטוח)
 

connex

Active member
הרפורמה בתחצ באשדוד שנעשתה ב-2022 הייתה נכונה. שיפרה את השירות לרכבת ולאיזור התעסוקה הצפוני, וכן המודל הסיבובי של קווי אשדוד עד אז הוא בעייתי לעיר גדולה כמו אשדוד.

כל קווי אשדוד תל אביב צריכים שינוי. מכל הקווים הייתי משאיר את 321 ומתגבר אותו לפעם בשעה, 312 כקו שעת שיא בלבד. ואת 281 כקו המרכזי בין אשדוד לתל אביב כאשר מצומת חולון יסע על האיילון ויעלה למסוף 2000 כמו שעושה 380 מבאר שבע.
הבעיה בגדול זה התדירות והעובדה שהפכו 3 שנים את העיר בשביל נתצ על הרצל שבפועל עובר בו רק קו אחד. מאז שהתוכנית הושקה כבר היו שינויים לרעה בתדירויות, כל הדברים שהיו אמורים להיות "מסביב" כמו מרכז שליטה ובקרה פשוט לא קיימים. אני גם חושב שצריכים רפורמה בקוי תל אביב אשדוד. לדעתי צריכים קו מרכזי מהיציאה הצפונית במסלולים הקיימים בדרך השבעה וקו מהיציאה הדרומית דרך איילון (למשל 320 ואולי להסיט את 319) קו 321 בהחלט ראוי לתגבור אבל פעם בשעה שהיום בשעות הפעילות שלו זה לפחות פעם בחצי שעה, יוציא את כדאיות השימוש בו. מה שכן הייתי מפעיל אותו לסירוגין עם 326 שהצעתי שיתחיל מהביג ויהיה דו כיווני כך שרוב הקטע הדרומי מכוסה טוב. 312 ישמור על התדירות שלו ברבעים הותיקים ואולי אפילו גם להוסיף קו חדש מאשדוד לחניון הנתיב המהיר שיסע דרך ראשון לציון וכביש 412
 

EHP12

Well-known member
הבעיה בגדול זה התדירות והעובדה שהפכו 3 שנים את העיר בשביל נתצ על הרצל שבפועל עובר בו רק קו אחד.
אכן הקווים צריכים להיות יותר תדירים. אבל המסלולים שלהם יותר טובים מאשר הקווים המעגליים. בגלל הנת"צ בהרצל אני מציע ש-281 יהיה הקו המרכזי של אשדוד לתל אביב. שגם שיהיה שירות תדירות לתל אביב גם לשכונות שנמצאות מדרום לתחנה המרכזית
 

Ccyclist

Well-known member
בגדול רוב הטענות נכונות. אם הגעתי למצב שאני מעדיף להתקע בפקקים בדרך מאשר בפקקים בכניסה לרכבת זה אומר הרבה. הכל אפשר לתלות במצב הבטחוני אבל היו כבר ארבע רכבות בשעה לכיון תל אביב במסלול האיילון והורידו ל2-3 מה גם שהובטח שהחשמול יקצר את הזמן. בפועל יש לו"ז לא הגיוני בין 07-09 בבוקר של רכבת כל עשר דקות וחצי שעה המתנה לסריה הבאה. חייבים להוסיף מדרגות נעות או יציאה נוספת מהרציפים כדי להקל על העומס. נעבור לאפיקים: מלבד קווים לציבור החרדי וקווי ירושלים, אפיקים מפעילה את רוב התחבורה הציבורית בעיר. מה שלא נאמר בכתבה זה שמלבד הביג, הרכבת ותחנה מרכזית יש עוד מסוף בבני בברית בסמוך לכניסה/יציאה הצפונית ומיני מסופים (תחנה המשמשת תחנת קצה) באזור התעשיה ובחוף הריווירה. פרוייקט התחבורה הציבורית שנעשה הוא כשלון. הוסבר בכתבה למה אבל זה התחיל עוד קודם בשרים הקודמים. חייבים לעשות רפורמה גם בקווים בין עירוניים. לאזן קצת בין תחבורה ציבורית בחן עירונית שיוצאת מהיציאה הצפונית מול כזאת שתצא מהדרומית. עבור הקווים הנ"ל הייתי מייעד את המסוף בביג ולא עבור קווים כמו 350 שבסוף יוצאים מהיציאה הצפונית (בשביל הפשטות שהם ייצאו מבני ברית) וכמובן חשוב שיהיה גם קו תיירותי שיפעל בין מרכזי הקניות, מוזיאונים,חופי הים והטיילת ובתי המלון


קודם כל, אני מזועזע שעיתון כלכלי רציני קורא לעצמו "דה" כשהוא משתמש במילה האנגלית The. שמעתי פרסומות שלהם ברדיו בתח"צ לפני כמה שנים.

לגבי התדירות בתחנת הרכבת - לדעתי כל תדירות שאינה מחזורית וחוזרת על עצמה באותן הדקות בשעה היא תדירות אנטי תח"צית. מחזוריות מוזרה של 10-30 מאד פוגעת בנוסעים שמנסים להגיע כי יש מחיר המתנה ארוך במקרה שמפספסים את הרכבת שאחרי 10 דקות. אם התדירות היא 2 רכבות בשעה בקו השרון ו 2 בקו דרך לוד - יש להתאים את רכבות השרון למרווח שבין רכבות לוד.

לגבי דרך הגישה לתחנה - האם לדעתך הרחוב החדש שנבנה כהמשך של דרך הרכבת יכול לפתור את הבעיה של העומס על צומת בגין - סנה שנמצא צומת אחת מהכניסה הדרומית לעיר במחלף עד הלום ? אני מניח שפיזור חלק מהעומס לאלטלנה ישפר את המצב שיש כיום גישה יחידה, אבל לא יפזר את העומס באופן משמעותי. כמו כן - איך הגישה ממסוף אגד שמצפון לתחנת הרכבת לתחנה ? יש לי הרגשה שאין חיבור אוטובוסי טוב.

לגבי הכיכרות - כשכיכר נהיית עמוסה מדי הפתרון הוא לרמזר את הגישה אליה.
 

connex

Active member
קודם כל, אני מזועזע שעיתון כלכלי רציני קורא לעצמו "דה" כשהוא משתמש במילה האנגלית The. שמעתי פרסומות שלהם ברדיו בתח"צ לפני כמה שנים.

לגבי התדירות בתחנת הרכבת - לדעתי כל תדירות שאינה מחזורית וחוזרת על עצמה באותן הדקות בשעה היא תדירות אנטי תח"צית. מחזוריות מוזרה של 10-30 מאד פוגעת בנוסעים שמנסים להגיע כי יש מחיר המתנה ארוך במקרה שמפספסים את הרכבת שאחרי 10 דקות. אם התדירות היא 2 רכבות בשעה בקו השרון ו 2 בקו דרך לוד - יש להתאים את רכבות השרון למרווח שבין רכבות לוד.

לגבי דרך הגישה לתחנה - האם לדעתך הרחוב החדש שנבנה כהמשך של דרך הרכבת יכול לפתור את הבעיה של העומס על צומת בגין - סנה שנמצא צומת אחת מהכניסה הדרומית לעיר במחלף עד הלום ? אני מניח שפיזור חלק מהעומס לאלטלנה ישפר את המצב שיש כיום גישה יחידה, אבל לא יפזר את העומס באופן משמעותי. כמו כן - איך הגישה ממסוף אגד שמצפון לתחנת הרכבת לתחנה ? יש לי הרגשה שאין חיבור אוטובוסי טוב.

לגבי הכיכרות - כשכיכר נהיית עמוסה מדי הפתרון הוא לרמזר את הגישה אליה.

קודם כל, אני מזועזע שעיתון כלכלי רציני קורא לעצמו "דה" כשהוא משתמש במילה האנגלית The. שמעתי פרסומות שלהם ברדיו בתח"צ לפני כמה שנים.

לגבי התדירות בתחנת הרכבת - לדעתי כל תדירות שאינה מחזורית וחוזרת על עצמה באותן הדקות בשעה היא תדירות אנטי תח"צית. מחזוריות מוזרה של 10-30 מאד פוגעת בנוסעים שמנסים להגיע כי יש מחיר המתנה ארוך במקרה שמפספסים את הרכבת שאחרי 10 דקות. אם התדירות היא 2 רכבות בשעה בקו השרון ו 2 בקו דרך לוד - יש להתאים את רכבות השרון למרווח שבין רכבות לוד.

לגבי דרך הגישה לתחנה - האם לדעתך הרחוב החדש שנבנה כהמשך של דרך הרכבת יכול לפתור את הבעיה של העומס על צומת בגין - סנה שנמצא צומת אחת מהכניסה הדרומית לעיר במחלף עד הלום ? אני מניח שפיזור חלק מהעומס לאלטלנה ישפר את המצב שיש כיום גישה יחידה, אבל לא יפזר את העומס באופן משמעותי. כמו כן - איך הגישה ממסוף אגד שמצפון לתחנת הרכבת לתחנה ? יש לי הרגשה שאין חיבור אוטובוסי טוב.

לגבי הכיכרות - כשכיכר נהיית עמוסה מדי הפתרון הוא לרמזר את הגישה אליה.
אני חושב שהרחוב החדש רק יחריף את הבעיה אלא אם הכביש שנבנה לצורך פארק ההייטק יתחבר אולי לעד הלום (הקניון ואזור התעשיה). מתכננים שם גם רובע מיוחד שבו יקום מרכז אקדמי, הרחבת בית החולים וגם הרחבת מתחם הביג. הפקיעו כבר מקומות חניה לטובת הקמת מסוף ביג והחניה הפכה להיות חנייה בתשלום לאחר 3 שעות (ועניין של זמן לדעתי עד שזה יירד לשעתיים או שעה) למה אתה מתכוון במסוף אגד? החניון ליד פארק עד הלום? עוברים שם אוטובוסים לגן יבנה וצומת כנות (קווים 17 27) בתדירות סבירה יחסית לגודל היעד. כל האזור שם מכיל גם רמזורים וגם כיכרות. להחליף את הכיכר בכניסה לרכבת בעוד רמזור יהווה לדעתי בעיה גדולה יותר כי יצטרכו תיאום עם סט הרמזורים במשולש הרחובות בגין, המשנה ואלטלנה כולל הרמזור לאוטובוסים בנת"צ
ואגב, לאורך רוב שעות היום הרכבת דרך לוד יוצאת בתדירות של פעם בשעה
 

Ccyclist

Well-known member
אני חושב שהרחוב החדש רק יחריף את הבעיה אלא אם הכביש שנבנה לצורך פארק ההייטק יתחבר אולי לעד הלום (הקניון ואזור התעשיה). מתכננים שם גם רובע מיוחד שבו יקום מרכז אקדמי, הרחבת בית החולים וגם הרחבת מתחם הביג. הפקיעו כבר מקומות חניה לטובת הקמת מסוף ביג והחניה הפכה להיות חנייה בתשלום לאחר 3 שעות (ועניין של זמן לדעתי עד שזה יירד לשעתיים או שעה) למה אתה מתכוון במסוף אגד? החניון ליד פארק עד הלום? עוברים שם אוטובוסים לגן יבנה וצומת כנות (קווים 17 27) בתדירות סבירה יחסית לגודל היעד. כל האזור שם מכיל גם רמזורים וגם כיכרות. להחליף את הכיכר בכניסה לרכבת בעוד רמזור יהווה לדעתי בעיה גדולה יותר כי יצטרכו תיאום עם סט הרמזורים במשולש הרחובות בגין, המשנה ואלטלנה כולל הרמזור לאוטובוסים בנת"צ
ואגב, לאורך רוב שעות היום הרכבת דרך לוד יוצאת בתדירות של פעם בשעה

בבריטניה מרמזרים כיכרות עם רמת תנועה מסויימת ומעלה. זה שומר על היתרונות של הכיכר - מופע רמזור אחד לכל הכיוונים, ומטפל בחיסרון של אי היכולת להכנס לכיכר לא מרומזרת כשהיא נהיית עמוסה מדי.

יש מסוף אגד מצפון לבגין, עם חיבוריות די גרועה לרכבת מתחת לגשר המחלף. זו הכוונה.
 

connex

Active member
בבריטניה מרמזרים כיכרות עם רמת תנועה מסויימת ומעלה. זה שומר על היתרונות של הכיכר - מופע רמזור אחד לכל הכיוונים, ומטפל בחיסרון של אי היכולת להכנס לכיכר לא מרומזרת כשהיא נהיית עמוסה מדי.

יש מסוף אגד מצפון לבגין, עם חיבוריות די גרועה לרכבת מתחת לגשר המחלף. זו הכוונה.
עדיין לא מצליח לקשר למה אתה מתכוון במסוף אגד. יש את חניון אגד שנמצא ברחוב משה סנה ליד אתר ההנצחה ופארק עד הלום והסביבה יש את מסוף הביג ומסוף הרכבת (לא להתבלבל, מדובר על שני מסופים שונים) מסוף הרכבת שעדיין פעיל עבור קווי ההזנה ונמצא היכן שיצאו הקווים לפני הקמת מסוף ביג. כמעט וכבר אין קווים של אגד באשדוד למעט קווי המגזר החרדי לערד וקרית גת הפועלים כל יום וחיפה ונתניה בסופ"ש ועבור המגזר הכללי קו 391 לאילת
 

Ccyclist

Well-known member
עדיין לא מצליח לקשר למה אתה מתכוון במסוף אגד. יש את חניון אגד שנמצא ברחוב משה סנה ליד אתר ההנצחה ופארק עד הלום והסביבה יש את מסוף הביג ומסוף הרכבת (לא להתבלבל, מדובר על שני מסופים שונים) מסוף הרכבת שעדיין פעיל עבור קווי ההזנה ונמצא היכן שיצאו הקווים לפני הקמת מסוף ביג. כמעט וכבר אין קווים של אגד באשדוד למעט קווי המגזר החרדי לערד וקרית גת הפועלים כל יום וחיפה ונתניה בסופ"ש ועבור המגזר הכללי קו 391 לאילת

לצערי נראה שהחיבור בין המסוף במשהו סנה לתחנת הרכבת הוא בחיבור מאד צר שלא מתאימים לאוטובוסים.

הנה המיקום:

Ashdod, South District

אם היו מפתחים את זה כדי שיהיה אפשר לעשות סיבוב ממסוף האוטובוסים לתחנת הרכבת ולהיפך - היה לזה פוטנציאל.

הבעיה העיקרית של הרכבת היא שהיא מרוחקת ומוזנת מכביש גישה יחיד שדורש הגעה דרך הציר המוביל למחלף הכניסה הדרומית של העיר.

מבחינתי כל גישה אחרת שתתאים לאוטובוסים תשפר את הנגישות לשם.
 

connex

Active member
לצערי נראה שהחיבור בין המסוף במשהו סנה לתחנת הרכבת הוא בחיבור מאד צר שלא מתאימים לאוטובוסים.

הנה המיקום:

Ashdod, South District

אם היו מפתחים את זה כדי שיהיה אפשר לעשות סיבוב ממסוף האוטובוסים לתחנת הרכבת ולהיפך - היה לזה פוטנציאל.

הבעיה העיקרית של הרכבת היא שהיא מרוחקת ומוזנת מכביש גישה יחיד שדורש הגעה דרך הציר המוביל למחלף הכניסה הדרומית של העיר.

מבחינתי כל גישה אחרת שתתאים לאוטובוסים תשפר את הנגישות לשם.
אני לא יודע איך מכוניות מצליחות להגיע לשם. בגדול זאת דרך שמיועדת בעיקר לרוכבי אופניים ממסוף גן יבנה שמתחברת לתחנת הרכבת באשדוד. אני יודע שהתחילו עבודות תשתית להוסיף נתיב נוסף בכביש 4 במקטע עד הלום ואמרו שבמהלך העבודות הגישה לפארק תיחסם. אולי גם שם יעשו משהו כדי להרחיב. לא יודע אם זה חלק מהתוכניות ואם כן, כמה זמן זה ייקח
 

Ccyclist

Well-known member
אני לא יודע איך מכוניות מצליחות להגיע לשם. בגדול זאת דרך שמיועדת בעיקר לרוכבי אופניים ממסוף גן יבנה שמתחברת לתחנת הרכבת באשדוד. אני יודע שהתחילו עבודות תשתית להוסיף נתיב נוסף בכביש 4 במקטע עד הלום ואמרו שבמהלך העבודות הגישה לפארק תיחסם. אולי גם שם יעשו משהו כדי להרחיב. לא יודע אם זה חלק מהתוכניות ואם כן, כמה זמן זה ייקח

מדרום זה המשך של כביש הגישה מהתחנה. נראה שאחרי הגשר זה מתחלף לשביל עפר, אבל הצילום מהכביש הוא מלפני כמה שנים טובות וצילום האוויר הוא ב"רזולוציה" הנמוכה של ישראל, דרישה בטחונית.
 

EHP12

Well-known member
מדרום זה המשך של כביש הגישה מהתחנה. נראה שאחרי הגשר זה מתחלף לשביל עפר, אבל הצילום מהכביש הוא מלפני כמה שנים טובות וצילום האוויר הוא ב"רזולוציה" הנמוכה של ישראל, דרישה בטחונית.
יש בגובמאפ צילומי אוויר באיכות גבוהה. לך לשם למצוא את מה שאתה מחפש
 
עם ובלי קשר לתח"צ, אני מתקשה להבין איך לעיר בגודל כזה יש רק שתי יציאות. ברור שיהיו פקקים בשעות השיא.
תוסיפו לזה תחנת רכבת שקטנה על העיר וגם תדירות הרכבות לא להיט, והיא גם סמוכה לאחת היציאות - הכפלתם את הצרה.

לגבי מערך הקווים הפנימיים, אני לא מתיימר להכיר יותר מדי את אשדוד, אבל יש לי הרגשה שנעשו שתי טעויות "קלאסיות":
1. הלכו על מודל שנראה טוב וחכם על הנייר אבל פחות עובד במציאות
2. פיצול בין קווים למוקדים השונים (מרכז העיר והרכבת, למשל), שיוצר מערכת פחות יעילה - לעומת קו אחד שמשרת 2 רובעים ומקשר אותם ל"הכל" (עד כמה שאפשר)
 

connex

Active member
עם ובלי קשר לתח"צ, אני מתקשה להבין איך לעיר בגודל כזה יש רק שתי יציאות. ברור שיהיו פקקים בשעות השיא.
תוסיפו לזה תחנת רכבת שקטנה על העיר וגם תדירות הרכבות לא להיט, והיא גם סמוכה לאחת היציאות - הכפלתם את הצרה.

לגבי מערך הקווים הפנימיים, אני לא מתיימר להכיר יותר מדי את אשדוד, אבל יש לי הרגשה שנעשו שתי טעויות "קלאסיות":
1. הלכו על מודל שנראה טוב וחכם על הנייר אבל פחות עובד במציאות
2. פיצול בין קווים למוקדים השונים (מרכז העיר והרכבת, למשל), שיוצר מערכת פחות יעילה - לעומת קו אחד שמשרת 2 רובעים ומקשר אותם ל"הכל" (עד כמה שאפשר)
יש מקומות שרק קו אחד משרת אותם למשל 26 לבית העלמין. מה שקיים היום היה שונה לחלוטין מהתוכניות המקוריות. במקור היו אמורים להיות 4 קוים רבי קיבולת והוספת נת"צים ברחוב הפלמ"ח ועוד נת"צ במקום הכיכר המפורסמת בסיטי אבל מסיבות מובנות (צפיפות, עומסים צפויים בנוסף לאלו שבמילא קיימים שם ועצבים של תושבי העיר) בנתיים הקפיאו את זה. אם לפני ברפורמה אני היכן שאני גר הייתי יכול להגיע באמצעות אוטובוס אחד לשני חופי ים (קשתות וריביירה), לרכבת, לתחנה מרכזית ולאזור התעשיה אז היום אני יכול מאותה תחנה להגיע רק לרכבת או לתחנה מרכזית מהצד הנגדי במסלול שלוקח 20 דקות לעומת כ8 דקות שהיה לוקח קודם כי מתוך 3 קוים שהיו בתחנה, אחרי הרפורמה השאירו אחד וקוים אחרים פיזרו לאורך תחנות אחרות בסביבה. אז הנה דוגמא למה דווקא הרפורמה הזאת פגעה בי במקום להועיל לי. אני לא אשקר, יש קווים ואזורים שמרוויחים יותר כמו למשל רובע י"ג שלפני הרפורמה עבר בו קו אחד בסך הכל ועכשיו עוברים שניים (5,9) פלוס שני קווים לא תדירים 3,34 שעברו בו גם קודם. האזורים החרדים שנהנים מעוד קווים בנוסף לקו 4 ו85 שבוטל (קו 16 שעובר ברובע ג' במקום קו 8, 35 שמחבר את אזור התעשיה עם האזורים החרדים, קו 12, 26 שמגיע לרובע ז')
 

EHP12

Well-known member
אם לפני ברפורמה אני היכן שאני גר הייתי יכול להגיע באמצעות אוטובוס אחד לשני חופי ים (קשתות וריביירה), לרכבת, לתחנה מרכזית ולאזור התעשיה אז היום אני יכול מאותה תחנה להגיע רק לרכבת או לתחנה מרכזית מהצד הנגדי במסלול שלוקח 20 דקות לעומת כ8 דקות שהיה לוקח קודם כי מתוך 3 קוים שהיו בתחנה, אחרי הרפורמה השאירו אחד וקוים אחרים פיזרו לאורך תחנות אחרות בסביבה. אז הנה דוגמא למה דווקא הרפורמה הזאת פגעה בי במקום להועיל לי. אני לא אשקר, יש קווים ואזורים שמרוויחים יותר כמו למשל רובע י"ג שלפני הרפורמה עבר בו קו אחד בסך הכל ועכשיו עוברים שניים (5,9) פלוס שני קווים לא תדירים 3,34 שעברו בו גם קודם. האזורים החרדים שנהנים מעוד קווים בנוסף לקו 4 ו85 שבוטל (קו 16 שעובר ברובע ג' במקום קו 8, 35 שמחבר את אזור התעשיה עם האזורים החרדים, קו 12, 26 שמגיע לרובע ז')
אפשר לשאול באיזה רובע אתה גר? (בטח א' או ד')
 

connex

Active member
אפשר לשאול באיזה רובע אתה גר? (בטח א' או ד')
רובע ט'.
לפני הרפורמה הייתי משתמש בתחנת הרב משאש/נס ציונה שם היו קווים 8 לתחנה מרכזית, 12 לאזור התעשייה ו66 לרכבת שהוחלף ב24 לאחר שאג"ת הוחלפה באפיקים ובצד השני היו קווים 18 המהיר לתחנה מרכזית, 66 לקשתות ו12 לריביירה. היום בתחנה הזאת פועל רק 29 . כדי להגיע לחוף הקשתות אני צריך ללכת ברגל לרובע ח' לתפוס קו 4. כדי להגיע מהר לתחנה מרכזית זה לקחת קו 16 מתחנת הרב משאש/קלישר וכדי לקחת קו 12 אני צריך לחצות את הרובע
 

EHP12

Well-known member
רובע ט'.
לפני הרפורמה הייתי משתמש בתחנת הרב משאש/נס ציונה שם היו קווים 8 לתחנה מרכזית, 12 לאזור התעשייה ו66 לרכבת שהוחלף ב24 לאחר שאג"ת הוחלפה באפיקים ובצד השני היו קווים 18 המהיר לתחנה מרכזית, 66 לקשתות ו12 לריביירה. היום בתחנה הזאת פועל רק 29 . כדי להגיע לחוף הקשתות אני צריך ללכת ברגל לרובע ח' לתפוס קו 4. כדי להגיע מהר לתחנה מרכזית זה לקחת קו 16 מתחנת הרב משאש/קלישר וכדי לקחת קו 12 אני צריך לחצות את הרובע
לאחר שבדקתי את רשת הקווים של רובע ט', נראה לי שאתה מקרה מאוד ספציפי של מי שזכה להרבה שירות לפני הרפורמה. השירות ש-29 נותן לרכבת בטוח תדיר יותר מ-66. 16 עדיין נותן שירות למערב ט' למרכזית, וכך גם קו 7, לרבעים הותיקים של אשדוד.
 

Ccyclist

Well-known member
רובע ט'.
לפני הרפורמה הייתי משתמש בתחנת הרב משאש/נס ציונה שם היו קווים 8 לתחנה מרכזית, 12 לאזור התעשייה ו66 לרכבת שהוחלף ב24 לאחר שאג"ת הוחלפה באפיקים ובצד השני היו קווים 18 המהיר לתחנה מרכזית, 66 לקשתות ו12 לריביירה. היום בתחנה הזאת פועל רק 29 . כדי להגיע לחוף הקשתות אני צריך ללכת ברגל לרובע ח' לתפוס קו 4. כדי להגיע מהר לתחנה מרכזית זה לקחת קו 16 מתחנת הרב משאש/קלישר וכדי לקחת קו 12 אני צריך לחצות את הרובע

Screenshot_20241022_070711_Maps.jpg
זה ספינקס ?

מסלול ספגטי כזה מחבל בכל הרעיון של התח"צ כי לא תמצא אדם עם רכב או אפילו אופניים שיסכים לעשות את כל הסיבובים האלו שמכפילים את אורך המסלול ב 2-3.

כמו כן, אם אתה ברובע הכי קרוב לרכבת והתייאשת ממנה - זה אומר הרבה על רמת השירות שלה והחיבוריות אליה.

מה מונע ממך ללכת 300-500 מטר לצירים הראשיים - בגין, אלטלנה, ירושלים ? זה לא דבר שאינני עושה בעצמי.

באסותה על בגין למשל יש אוסף קווים טיפוסי לציר ראשי.

לטעמי היה עדיף שיהיו קווים מהירים וישירים על הצירים במקום הספגטי הזה בתוך השכונות. אם צריך מידה מסויימת של ספגטי - שלפחות יחפוף ציר ראשי אחד מבחינת השכונות.

המסלול של הקו שלך נראה כאילו הגרילו שכונות אקראיות והחליטו לחבר אותן במסלול עקלקל ככל האפשר. אם אלו הקווים - קשה לעשות מזה רשת.
 
למעלה