התחבורה הציבורית בצפון - פשוט ביזיון

התחבורה הציבורית בצפון - פשוט ביזיון

כבני נוער החיים בפריפריה, ונאלצים להשתמש בתחבורה הציבורית באופן כמעט יום-יומי על מנת להגיע ממקום למקום באזורנו, אנחנו תלויים בתחבורה הציבורית, במיוחד למי שאין רכב בבית ו/או רשיון נהיגה (או סתם מתקשה לשלם את מחירי הדלק בימינו). המצב קשה עוד יותר מפני שמחירי התחבורה הציבורית גבוהים והתדירות של התחבורה הציבורית באזורנו נמוכה ואינה מגיעה לכל יישוב.
בעיה זו הפריעה לנו מאוד בעיקר לאחר שגילינו שבאזור המרכז מחירי התחבורה הציבורית נמוכים בהרבה ביחס למחירי הנסיעה בצפון הארץ. בנוסף לכך, תדירות התחבורה הציבורית, סוג התחבורה הציבורית, וכמותה גדולים בהרבה במרכז ביחס לתחבורה הציבורית באזורנו.
לסיכום, קל וזול הרבה יותר להתנייע באזור המרכז מאשר באזור הצפון.
לכן, אנו דורשים מחברות התחבורה הציבורית (ו"אגד" בראשם) להוריד את מחירי הנסיעה בצפון הארץ ולהשוות אותם למחירים במרכז!

אם נושא זה נוגע בכם כתושבי הפריפריה או אפילו אם סתם אכפת לכם מחוסר הצדק והשוויון במדינה שלנו, בבקשה עזרו לנו וחתמו על העצומה:
http://www.atzuma.co.il/otobusyakar


---

השוואה בין מחירי הנסיעות בתחבורה ציבורית, כאשר המרחקים זהים, בין המרכז לצפון הארץ:


תחנת מוצא: תל אביב
תחנת ירידה: הרצליה
מחיר: 10.4 ש"ח
מרחק: 17.7 ק"מ

לעומת -

תחנת מוצא: קרית שמונה
תחנת ירידה: שדה-אליעזר
מחיר: 18 ש"ח
מרחק: 17.6 ק"מ

---

תחנת מוצא: תל אביב
תחנת ירידה: באר-שבע
מחיר: 17 ש"ח
מרחק: 104.5 ק"מ

לעומת -

תחנת מוצא: קרית שמונה
תחנת ירידה: חיפה
מחיר: 42 ש"ח
מרחק: 103.5 ק"מ

---

תחנת מוצא: תל אביב
תחנת ירידה: קריית שמונה
מחיר: 18 ש"ח
מרחק: 59.4 ק"מ

לעומת -

תחנת מוצא: ירושלים
תחנת ירידה: טבריה
מחיר: 30 ש"ח
מרחק: 57.2 ק"מ
 

Avi85F

New member
במרכז יש הרבה יותר נוסעים אני לא יודע

כמה נוסעים יש אצלכם ועד כמה האוטובוס מלא אבל יכול להיות שזה פשוט מסיבות כלכליות:
עלות הפעלת הקווים אצלכם יותר גבוהה ולכן המחיר הגבוהה והתדירות הנמוכה כדי לצפות על העלות הגבוהה.
 
אולי,

ואולי אם המחירים היו נמוכים יותר או לפחות שווים למחירים במרכז, יותר אנשים היו משתמשים בתחבורה הציבורית.
המון אנשים באזורנו נמנעים מלתפוס אוטובוס ומעדיפים להתנייד בדרכים אחרות כמו למשל, לתפוס טרמפים.
אבל אם לומר את האמת, אני הייתי מעדיפה לנסוע באוטובוסים אם הייתי יכולה לשלם על כך פחות. הרבה פעמים אני מוצאת את עצמי תופסת טרמפים כדי לחסוך את ה-25 ש"ח נסיעה הביתה וכך גם רוב מכריי.
 

solonim

New member
הצדק איתך

אין ספק אלסקה - הצדק איתך.
תחבורה ציבורית היא פלטפורמה בסיסית שצריכה להיות זמינה וזולה, ובפריפריה בישראל היא לא זה ולא זה.
חבל מאוד שהמרחק בין הפריפריה למרכז רק מוגדלים מזמן לזמן, כי בזמן שמפתחים הרבה כבישים במדינה שלנו, התחבורה הציבורית במצב עלוב במיוחד...
 
למעלה