התחייבות לשירות אינטרנט - היתה או לא היתה?

yair999

New member
התחייבות לשירות אינטרנט - היתה או לא היתה?

שלום לכם, ביקשתי להתנתק מספק האינטרנט. הנציגה הסכימה והוסיפה שהיא בכל אופן שולחת לי הצעה להמשך התקשרות בהתחייבות לשנה. התוצאה: המשיכו לחייב אותי וטוענים כעת שאני בהתחייבות על פי אותה הצעה על פי רישומיהם. העובדות: להד"מ. לא הסכמתי לכל התחייבות (אגב, לא גלשתי כלל מאז שביקשתי להתנתק והמשך החיוב היה בתעריף הישן ולא על פי הצעת ההמשך). השאלה העקרונית: מה המצב המשפטי כאשר חברת אינטרנט טוענת שעל פי רישומיה הלקוח הסכים להתחייבות כאשר אין בידיה כל מסמך או הקלטה המעידים על הסכמה להתחייבות כזו? תודה על כל הסבר. יאיר
 

sh a ch a r

New member
לא עורך דין

אבל על פי מיטב ידיעתי, כדי לאכוף חוזה צד צריך להיות מסוגל להוכיח שהחוזה נכרת. במילים אחרות, התשובה היא לא, הם לא יכולים לטעון את זה. כמובן שהמצב בפועל הוא שחובת הפעולה היא עליך. הם כבר גבו ממך את הכסף הזה. עכשיו אתה הוא זה שצריך לדאוג לקבל אותו בחזרה. אני ממליץ על תביעות קטנות. זה מעט התעסקות, לא צריך עורך דין, ועל כן גם הנזק לך במידה ואתה מפסיד הוא קטן. כמובן שקודם תדבר איתם לנסות בלי תביעה. שחר אני לא עורך דין.
 

yair999

New member
תודה על תשובתך

כעת הסתבר לי שהם חייבו אותי על פי כרטיס האשראי הישן שתוקפו פג בסוף יוני בעוד שבקשתי המקורית לניתוק היתה באמצע יולי. אסור היה להם להמשיך לגבות סכום כלשהוא מבלי לקבל ממני אישור.
 
יש מישור מהותי ויש מישור דיוני ראייתי

במישור המהותי, לא יכולה להווצר התחייבות חוזית במקום שאין הסכמה, קרי מפגש של רצונות. לספק האינטרנט יש רצון שאתה תהיה מחוייב, אבל זה לא מחייב אותך. מה שיכול לחייב אותך הוא איזשהו ביטוי של הסכמה. אני מוכן להרחיק לכת ולהגיד שלפעמים שתיקה, דינה כקיבול. אבל לא יכול להיות קיבול איפה שלא היתה הצעה. מכאן שאם לא הציגו לך את דרישת ההתחייבות, לא יכול היה לבוא קיבול. המישור הראייתי: אם אינך רוצה להיות מחוייב, בטל את הוראת התשלום. זה יחייב את הספק לעשות אחד משניים: א. לוותר לך. במקרה זה, קיבלת מה שרצית ב. לתבוע אותך. במקרה זה, חל הכלל שנטל הראיה על התובע, קרי על הספק. הספק יצטרך להוכיח שהסכמת. אם יש להם הקלטה של השיחה ואכן ביטאת הסכמה, תחוייב. אם לא, תזכה.
 

yair999

New member
תודה על תשובתך והמשך...

בינתיים שלחתי פקס נוסף והבהרתי שוב את המצב כפי שאני רואה אותו. התוצאה: התקשרה אלי ננציגה נוספת ואמרה שמבחינתם אני בהתחייבות ושהיא מוכנה להפחית אותה לחצי שנה. הודעתי לה שזה לא מקובל עלי ושאפנה לגורמים חיצוניים. אתמול הפניתי תלונה לכאן: http://www.service-report.co.il אפשרות נוספת: המועצה הישראלית לצרכנות. יש רעיונות נוספים? במקביל ביטלתי את הוראת התשלום בחברת האשראי, אבל אצלם הביטול נכנס לתוקף באיחור באופן שהם יוכלו עדיין לגבות שני תשלומים נוספים מעבר לתשלום הבודד שכבר גבו שלא כדין.
 

yair999

New member
בשעה טובה ומוצלחת

הסתיימה הפרשה העגומה. את המינוי ביטלו ואת הכסף החזירו. הסיכום מופיע כאן.
 
למעלה