התחילה עונת הדוחות

התחילה עונת הדוחות


והסנונית הראשונה לא נראית טוב.

מכירות המצלמות של קנון ברבעון הראשון של השנה ירדו ב 23% והרווח התפעולי ירד בכמעט 82%.

החברה תולה את הירידה במעבר לצילום במצלמפונים, וחוזה המשך התכווצות של השוק לחצי מגודלו הנוכחי תוך שנתיים שלוש. בכלל זה הירידה במכירות של מצלמות DSLR בדגמי הכניסה גדולה ממה שחזו קודם. קהל היעד למצלמות יישארו המקצוענים וחובבים מתקדמים.

https://www.digitalcameraworld.com/...e-in-camera-sales-81-drop-in-operating-profit
 

steiff

New member
מעניין ובשעה טובה

... באמת הגיע הזמן שחברה וותיקה כמו קנון תסיק את המסקנה שהירידה במכירות מצלמות נובעת מהמעבר לצילום במצלפונים.
התכווצות השוק לחצי מגודלו הנוכחי הצריכה היערכות לפני שנתיים ויותר לקראת פיתוח קו מוצרים שימשוך לקוחות חדשים וקיימים. האם נעשה משהו בנדון?

השאלה הגדולה היא האם הפתרון הוא בדמות מעבר מרפלקס למירורלס, שמתבטא בגופים יקרים יחסית, או שהפתרון יהיה דווקא בפיתוח קו מוצרים זולים. או בכלל ללכת לכיוון של נישת שוק יחודית (כמו למשל חיישנים גדולים במיוחד)?

בואו נייעץ לניקון איך להישאר רלוונטית בשוק הצילום בעוד שלוש שנים. אולי חוכמת ההמונים תמצא פתרון?
 

enigo

New member
כבעל טלפון מסדרת ה-Z של מוטורולה, שכולל אפשרות לחבר אביזרים

חיצוניים (כולל מצלמה קומפקטית עם זום אופטי X10 שנושאת את השם האסלבלד) - אני מציע ליצרני המצלמות המסורתיים לחשוב חזק וקשה על איך לשתף פעולה עם יצרני הטלפונים. אם באמצעות אביזרים חיצוניים (למה לא עדשות ad-on איכותיות, כמו בקומפקטיות של פעם?) ואם באמצעות אלמנטים מודולריים.
 
ועכשיו סוני מדווחת

המכירות של חטיבת הצילום (אני מניח שזה כולל גם סנסורים?) עלו ב 2.2% ב 2018 לעומת 2017. הרווח התפעולי עלה ב 12.1.

גם סוני מדווחת על צמצום משמעותי ביחידת המצלמות הקומפקטיות, אבל הרחבת המגוון של מצלמות highend ומגוון העדשות יותר מפיצו על כך. הרווחיות גם השתפרה עקב התייעלות תפעולית.

הדוחות לא כוללים את הרבעון הראשון של 2019 כך שאי אפשר עדיין לדעת מה ההשפעה של כניסת קנוניקון לעולם המירורלס FF.

https://www.sonyalpharumors.com/son...6-in-sales-and-91-in-profit-compared-to-2017/
 

big ass blue

New member
אין צורך במצלמה גדולה כדי להפיק צילום טוב

העין הצילומית היא זו שצריכה להתפתח,
ולא הכיצד לדעת באיזה כפתור להשתמש,
או האופטיקה הכי טובה,
או הגוף עם הפורמט הכי גדול.

היום, כולם יכולים להיות צלמים. וזה משהו שאני באופן אישי שמח מזה.

היום, עושים בית ספר לצלמים שיש להם ניסיון של עשרות שנים.

היום, האגו הורס להרבה אנשי מקצוע.

לדעתי, לאט לאט יגלו, גם לדעתי הרבה אנשים,
שקונים דווקא את הפורמט הכי גדול, עם כמות המגה פיקסלים הכי גדול,
שאין למה.
 

steiff

New member
מסכים עם הטיעונים שלך

מולם ניצב הטיעון התיאורטי שציוד טוב יותר יכול לאפשר להפיק תמונה באיכות טכנית גבוהה יותר, או להתגבר על סיטואציה שלעיתים מהווה מחסום מהאפשרות להפיק תמונה.

הטיעון הזה נכון תיאורטית, אבל מעשית... לא תמיד הוא מתממש.
יכולת לצלם בתנאי תאורה גרועים זו דוגמה בה חיישן גדול מביא תועלת. מצד שני - סוג הצילום שמשתמש ביכולת הזו הוא לעיתים קרובות יותר תיעודי מאשר אמנותי.
רזולוציה גבוהה גם היא שימושית בעיקר בצילום תיעודי.

לצילום אמנותי חשובה יותר טביעת העין של הצלם, תיזמון ומיקום.
 
למעלה