התייעצות - בכי בגן

דונלה

New member
התייעצות - בכי בגן

בוקר טוב.
יש לי תאומות בנות חמש. כרגע בטרום חובה.
החל מלפני כחודשיים אחת מהן התחילה לבכות כשאני עוזבת אותה בגן בבוקר. בכי היסטרי. נשכבת על הרצפה. בועטת לכל כיוון...
מדי כמה ימים יש גם אפיזודת בכי דומה כשמשהו לא מוצא חן בעיניה - לא רוצה לשתות כשיוצאים לחצר, לא רוצה לרקוד במהלך החוג וכו'.
אין לי מושג מה עובר עליה. אני שוברת את הראש איך לעזור לה. מנסה לשחד אותה בדברים שהיא אוהבת וזה לפעמים עוזר אבל זה לא יחזיק מעמד הרבה זמן וגם לא מטפל בבעיה.
הפסיכולוגית של הגן עשתה עליה תצפית בשבוע שעבר, אך היא לא היתה נוכחת בזמן אחת האפיזודות והגיעה למסקנה שהילדה מקסימה. וזה נכון... בקרוב תהיה לי שיחה איתה בנוכחות הגננת כדי לנסות לאבחן את הבעיה ולראות איך ניתן לטפל בה.
הסיבות לבכי לפי הקטנה שלי: אני אתגעגע אליך, לא רוצה שהילדים יראו אותי, שושי הסייעת צועקת יותר מדי, וכו'.
הגננת טוענת, ואני נוטה להסכים, שהדבר הזה יושב גם על עניין הרקע המשפחתי - היחידנות/חד הוריות. הקטנה מעולם לא העלתה את זה כסיבה, אבל ייתכן שהיא זקוקה ליותר תשומת לב חום ואהבה ממני כדי לפצות על היעדר אבא שגם היה נותן לה חום ואהבה.
דעתי האישית היא שזה מניפולציות כדי להשאיר אותי איתה בגן לעוד קצת זמן בבוקר. אבל הבעיה היא שברגע שאני הולכת היא שוב פורצת בבכי. לכן הגענו הגננת ואני למסקנה שבבקרים קשים כאלו עדיף פשוט לחתוך וללכת. כך כל התקרית נמשכת פחות זמן. ככל שאני איתה שם יותר כך קשה יותר הפרידה.
וכך כמה ימים בשבוע אני עוזבת אותה בוכה ולבי נקרע.
אשמח לתובנות.
 

jiminit2

New member
ממש לא אהבתי את ה"תובנה" של הגננת

אמנם הילדים שלי מעולם לא נפרדו ממני ככה בצעקות אבל אני בטוחה שזה לגמרי קשור לאופי של ילד (ושל אמא כנראה... טנטרומים מעולם לא עשו עלי רושם והם יודעים שככה לא ישיגו כלום. יכולה לספור אותם על יד אחת).
בכל אופן להשליך את הפרידה של הילדה בבוקר על המצב המשפחתי שלך לגמרי מקומם אותי. יש לי המון חברות נשואות באושר (?) שהילדים עושים להם סצנה בבוקר. יש אמא שכל בוקר נפרדת מהבת שלה בשער בית הספר בצרחות אימה שהשומר נבהל. וזה כבר כמעט שנה ככה!
במקרה שלכם יכול להיות שהילדה נכנסה למין לופ כזה, הרגל של התנהגות שעובד בשבילה (כי מפעילה אותך ואת הצוות ). נסי לשבור את ההרגל הזה. דברי איתה בערב לפני , תספרי לה שכואב לך בלב כשהיא בוכה ככה ושאת נורא רוצה שתיפרדו יפה, אמצו לכן טקס פרידהשקט עם חיבוקים ונשיקות ומשפט קבוע שילך איתכם (אני חושבת שבשנתיים הראשונות הייתי אומרת להם כל בוקר שאני אבוא אחרי הכריך של ארבע, מזכירה להם כל יום) . אם היא מגיבה טוב לפרסים תקני לה משהו קטן אהוב ותני לה אותו בערב אחרי בוקר "מוצלח" יחסית ותגידי לה תודה שהשתדלה כל כך (תמריץ ליום הבא) וכן הלאה. בנוסף מאוד ממליצה על זמן אחת -על-אחת עם הבנות. שתיהן זקוקות לזה. זמן אישי עם אמא בלי להתחרות על תשומת הלב. זה מאוד חשוב בתאומים.
 
וואו.. נראה לי שזה יושב אצלך חזק יותר מהילדה..

איך הגעת לתובנה הזאת שזה יושב על הנושא הזה? הילדה שלי בכיתה א' ומאז שאני מכירה אותה:) קשה לה הפרידה בבוקר.. סיבות שונות ומשונות , לעיתים סתם תשומת לב. אז מה שאני עשיתי בזמן שהיתה בגן זה להיפרד בקצרה ותמיד להזכיר לה שאני חוזרת אחה"צ לקחת אותה. במקרים אחרים נתתי לה פתק שכתבתי לה וכד'. לרגע אף פעם לא השלכתי זאת על נושא היחידנות. בדקת שאין לה בעיה חברתית בגן? בעיה עם הגננת? דרך אגב, מציעה לך ללכת להדרכת הורים (גם את זה עשיתי) כדי ללמוד להתמודד עם רגעים שכאלה ויש הרבה במהלך השנים בוריאציות שונות:) בהצלחה!
 

אמאנחל

Member
מנהל
שתיהן באותו גן?

האם שאלת את השנייה אם קרה משהו מיוחד בגן?
&nbsp
"מפחדת שיראו אותי" האם זה אומר שמישהו הציץ לה בשירותים?-
"הסייעת צועקת עליי" שווה שיחה משותפת של הילדה איתך ועם הסייעת. לפעמים הילדים מפרשים לא נכון דברים מסוימים בגילאים האלה.
&nbsp
בטוח שלא הייתי מניחה שזה קשור ליחידנות.
&nbsp
בלי להזכיר שזה קשור לגן הייתי מקדישה לה יותר תשומת לב בבית בכיוון של "איזו ילדה גדולה את" כמו לתת לה משימות בבית ולשבח אותה. וגם בכיוון של "את תמיד תהיי התינוקת שלי" ולחבק ולנשק ולכרבל בידיים. זה מין גיל שבו הם פתאום גדלים ויכולים יותר דברים ומצד שני מפחדים לאבד את המעמד של "ילד קטן", אז צריך לעודד בו זמנית לכיוון של עצמאות ובגרות, וגם בכיוון של אהבה ופינוקים "של קטנים".
 

דונלה

New member
כן, שתיהן באותו גן

לא היו תקריות מיוחדות בגן, גם לפי אחותה וגם לפי צוות הגן.
לגבי הסייעת, היא נמצאת אתם רק יום אחד בשבוע אחה"צ, כך שלא נראה לי שזו באמת הבעיה.
הגננת הזכירה את הנושא של היחידנות ממקום של ניסיון אישי שלה - הוריה התגרשו כשהייתה בת שנה והיא גדלה עם אמא שלה לבד עד גיל הבגרות. האבא לא היה ממש בתמונה. וגם לה היו אי אלו בעיות שהיא מקשרת גם לנושא החד הוריות. לא נאמר שזה רק סביב זה, אלא תורם למצב.
ולוקחת לתשומת לבי את המשפט האחרון שלך. בהחלט איישם.
 

רi תם

New member
גם אני...

דוחה בשאת נפש את הקישור להיותך יחידנית.
אין להקביל/להשוות בין גירושין שבעקבותיהם יש נתק עם אחד מההורים ליחידנות.
הנטייה הרווחת הזו,מקוממת אותי.
אישה גרושה תספר לי "גם אני מגדלת את ילדיי לבד" אז???לא,אנחנו לא שוות.
כבר היו דיונים בעניין אז לא אפתח כזה שוב אבל הגננת,כבודה במקומו, הלכה למקום הכי "נוח"...המבנה המשפחתי.
ו...מעבר למה שג'ימינית ואמאנחל כתבו,אין לי מה להוסיף.
בהצלחה.
 

מרגנית2

New member
גם לי אמרו דברים בסגנון הזה

היתה פעם מורה שאמרה שכל הילדים ממשפחות חד הוריות הם בעייתיים. היא אמרה את זה אחרי שדיברנו על בתי והקשיים שלה. כאילו זה משהו שקראה בספר וככה זה.
אני זוכרת את הצביטה בלב שהרגשתי.
גם לגבי בני השיחות עם היועצת בבית ספר מתחילות במבנה המשפחה. אבל לא נאמר לי משהו מאשים או סטיגמה אחרת.
אל תפנימי ואל תקחי קשה. הגננת היא לא האורים והתומים. אני בטוחה שאת מעניקה לבנותיך המון אהבה.
&nbsp
 

דאניאלי

New member
אין צורך להתרגש

כל הנושא החד הורי הוא תהליך שולאנשים שמבחוץ לוקח זמן להפנים ולהכיל...
כולנו כאן איתך ובסוף גם הגננות יהיו כלפי אלה שיבואו אחרינו לצערינו...
 

a morph

New member
מה זה קשור ליחידנות, למען השם?

כל מיני ילדים עוברים כל מיני תקופות מכל מיני סיבות, קריזות, אפיזודות של בכי וכו'... מה שאת מתארת דומה אחד לאחד למה שעוברת אחת התאומות של חברתי, והם משפחה מסורתית של אמא-אבא-2 בנות. אין לי שום תובנות, אבל "התובנה" של הגננת הזויה.
 

דונלה

New member
היום היה מושלם!

הקטנה רצה לגן בשמחה. אולי בגלל ששיחדתי אותה בג'ימבורי היום אחה"צ.
יש ימים טובים יותר ויש ימים קשים ממש.
כשהיא רוצה היא יודעת להתגבר על הקושי הזה בבוקר.
מניפולציות?
 

אמאנחל

Member
מנהל
מאוד שמחה לשמוע!

אני לא חושבת שילדים עושים מניפולציות מודעות, הם פועלים מתוך מצב רגשי שמושפע מכל מיני דברים.
&nbsp
ממש נעים לשמוע שהיום היה טוב.
 

jiminit2

New member
לא ממש מניפולציה

כנראה איתות של מצוקה, משהו שקשה לה כרגע והיא צריכה אותך יותר. אנחנו המבוגרים נוטים לפרש את זה כמניפולציה כי זה מפעיל אותנו אבל אני נוטה לחשוב שילדים תמימים יותר ובהעיקר לא יודעים עדיין להסביר או לבקש את מה שהם צריכים. בהדרכת הורים פעם אמרה לנו המדריכה - הילד שהכי קשה לך איתו זה הילד שקשה לו כרגע בעולם. אני תמיד משננת את זה לעצמי בתקופות כאלו.
בכל מקרה, תעודדי אותה בסוף כל יום מוצלח כזה ותחמיאי לה שעזרה לך בבוקר ונפרדה כמו בוגרת וכו.
 

דונלה

New member
היום לעומת זאת

בכל זאת בכתה קצת.
בהתחלה אמרה שהיא בכלל לא רוצה ללכת לגן.
וכשנכנסנו לגן ביקשה שאצייר לה ציור שתוכל לצבוע. עשיתי זאת. וכשעזבתי התחילה לבכות אבל בקטנה. הגננת היתה ממש לידה וחיבקה אותה.
יום ככה יום ככה.
 

רi תם

New member
מציעה....

לבדוק העניין החברתי.
לשאול אותה מי החברות שלה בגן,עם מי היא משחקת.
אולי זה "יושב" על זה.
ילדיי,בני אותו הגיל.
הקטנה הולכת לגן עליזה וטובת לב.הצוציק,לאחרונה,לא רוצה לגן.
אני עולה איתם בכל בוקר,רואה שמצאו תעסוקה (ציור,משחק,מחשב) ואז נפרדת בנשיקה.
שמתי לב שהצוציק לא מוצא לו מקום חברתי שמניח את דעתו.
שאלתי,פניתי לגננת,היא "מתווכת" ובא שלום על ישראל
.
שווה בדיקה.
 
שלי יותר קטנה, אבל מצאתי שהשיטה של להצמיד

לגננת שתעזור למצוא תעסוקה למי שקשה לו בבוקר עוזרת בפרידה ממני,
אני לפעמים מחכה כמה דקות עד שהיא תתפנה לקבל את הילדונת שלי,
כדי שתעזור לה למצוא עיסוק / להרגיע מהבכי אם בוכה.
&nbsp
 

אמאנחל

Member
מנהל
מזכיר לי ש..

כשהילדים שלי היו בגן הייתה להם תמונה שלי מחבקת אותם בתיק, ויכלו להסתכל עליה כשהתגעגעו.
 
למעלה