התייעצות בנוגע לבדיקת סיטי ראש לחתולה

lilidusty

New member
התייעצות בנוגע לבדיקת סיטי ראש לחתולה

מאי, חתולה בת 12 וחצי, בריאה בדרך כלל. לפני כשנתיים אובחנה בבדיקות דם שגרתיות גבולית מבחינת ערכי סוכר ומאז אוכלת אוכל דיאבטי ובדיקות הסוכר נורמליות.
לפני כחודשיים שמתי לב שהיא מתעטשת. כמה אפצ'ים אחד אחרי השני, כמה פעמים ביום. חוץ מזה לא היה ואין לה שום סימפטום נוסף. היא יפה ומכשפה כרגיל. אוכלת כרגיל. מתנקה כרגיל. מרביצה לאחים שלה כרגיל ובאה להתפנק איתי בלילה כרגיל. הכל כרגיל חוץ מאפצ'י. אבל זה הטריד אותי. בעצת וטרינר, חיכיתי, עקבתי...לא השתנה דבר והגעתי עם מאי לבדיקה.
את מאי, ניתן לבדוק רק בטישטוש ולכן היא טושטשה. עברה 3 צילומי רנטגן: ריאות - נקיות ומערות אף אבחנה ברורה של סתימה בנחיר השמאלי (אפילו הוטרינר הראה לי איך רואים במקום נחיר צר, מעין פקק והתרחבות). היא עברה שטיפה של מערות האף קיבלה אנטיביוטיקה ונאמר לי לחכות שבועיים ונקווה שזו דלקת וזה יעבור.
עברו שבועיים - לא עבר, אז שוב עברה שטיפה של מערות האף בהרדמה כללית ונאמר שאם הפעם לא יעבור נצטרך בירור נוסף לשלול דברים קשים יותר כמו גידול. ההרדמה הכללית היתה קשה ולקח 3-4 ימים עד שחזרה לעצמה לגמרי.
עברו שבועיים ו - מצד אחד היא הפסיקה להתעטש כמו קודם, עדיין מדי פעם אני שומעת עיטוש אבל ללא הרקע שתיארתי למעלה - מניחה שלא הייתי ככ מוטרדת. מצד שני, אני שומעת שהיא "סתומה", מדי פעם משתנקת ומחרחרת.
חוץ מזה אין שום דבר והיא מרגישה טוב כרגיל.
יש לה תור ביום חמישי הקרוב לסיטי ראש - בהרדמה כללית...אני לא יודעת האם זה נחוץ עדיין? האם שווה סיכון הרדמה? האם אני סתם לחוצה? וכן...זו גם הוצאה כספית גבוהה ולא עוד בדיקה.
האם לאור כל הסיפור - עדיין כדאי לבצע את הבדיקה? האם יש משהו שכדאי לבדוק אולי לפני?
מתנצלת על האורך ותודה מראש על התשובה

 
התייעצות

אני לא הייתי ממהר לעשות צילום כזה שעולה הרבה , בסהכ החתולה קצת מבוגרת
אוכלת ומתפקדת כראוי , הייתי מנסה במשך שבועיים טיפול בבית ,
הטיפול כולל לקיחת קיסם צמר גפן טבילתו במי מלח וניקוי הנחיריים
פעמיים ביום , יש לשער שהחתולה סובלת מסינוזיטיס , עם אפשרות של מתן אנטיביוטיקת צפורל לפי משקלה פעמיים ביום במשך 10 ימים .
הכותב -וטרינר עם 47 שנה ותק

בהצלחה
 
למעלה