גלית של דנה
New member
התייעצות בנושאי "חינוך" ...
שלום לכולם/ן! רציתי להתייעץ לגבי חינוך ילדים לגבי "מותר" ו"אסור". דנה שלנו כמעט בת שנה (עוד שבוע וחצי ...), ומאז שהתחילה לזחול ולעמוד היא עושה נזקים רבים בבית ... אני מניחה שאני לא צריכה לספר לבעלי הנסיון על המשיכה העזה שלה לטלפונים (אלחוטיים, סלולריים, וכו´), שלטים (של טלויזיה, מערכת, וידיאו), מחשבונים, עציצים, שקעים, חוטי חשמל, ובקיצור - כל מה שנמצא בהישג העין והיד. בהתחלה ניסינו להגיד לה "לא", "אסור", "לא מרשה", ולקחת אותה מהמקום ה"אסור" על מנת להסיח את דעתה. אבל, במשך הזמן התייאשנו, ויצרנו מצב שלמעשה אין לה גישה לכל מה שאסור. לדוגמא: העלמנו את כל חפצי הנוי בסלון שהיא עשויה להגיע אליהם (עציצים, פמוטים, קערות למיניהן, מפות וכו´), כל השלטים והטלפונים הועלו למקום גבוה, נייר הטואלט בשירותים מונח על הניאגרה (וכנ"ח לגבי הפח) ועוד. כמובן שזה הרבה יותר בטיחותי, אבל האם אנחנו לא עושים לה נזק לעתיד? האם עדיף לא לעשות בבית שום שינוי "למען הילד" ופשוט להתאמץ יותר לחנך אותו? ואם כן - מאיזה גיל אפשר לחנך ואיך לעזאזל עושים את זה??? גלית.
שלום לכולם/ן! רציתי להתייעץ לגבי חינוך ילדים לגבי "מותר" ו"אסור". דנה שלנו כמעט בת שנה (עוד שבוע וחצי ...), ומאז שהתחילה לזחול ולעמוד היא עושה נזקים רבים בבית ... אני מניחה שאני לא צריכה לספר לבעלי הנסיון על המשיכה העזה שלה לטלפונים (אלחוטיים, סלולריים, וכו´), שלטים (של טלויזיה, מערכת, וידיאו), מחשבונים, עציצים, שקעים, חוטי חשמל, ובקיצור - כל מה שנמצא בהישג העין והיד. בהתחלה ניסינו להגיד לה "לא", "אסור", "לא מרשה", ולקחת אותה מהמקום ה"אסור" על מנת להסיח את דעתה. אבל, במשך הזמן התייאשנו, ויצרנו מצב שלמעשה אין לה גישה לכל מה שאסור. לדוגמא: העלמנו את כל חפצי הנוי בסלון שהיא עשויה להגיע אליהם (עציצים, פמוטים, קערות למיניהן, מפות וכו´), כל השלטים והטלפונים הועלו למקום גבוה, נייר הטואלט בשירותים מונח על הניאגרה (וכנ"ח לגבי הפח) ועוד. כמובן שזה הרבה יותר בטיחותי, אבל האם אנחנו לא עושים לה נזק לעתיד? האם עדיף לא לעשות בבית שום שינוי "למען הילד" ופשוט להתאמץ יותר לחנך אותו? ואם כן - מאיזה גיל אפשר לחנך ואיך לעזאזל עושים את זה??? גלית.