התייעצות בנושא מרווח גחון ברכב פרטי קטן

alice wonders

New member
התייעצות בנושא מרווח גחון ברכב פרטי קטן

היי לכולם
מעוניינת לקבל המלצה / השוואה בין מספר רכבים ולקבל חוות דעת / עצה ממי שמבין:
אני מחפשת רכב פרטי קטן (מקטגוריית המיני - לא משפחתי ולא ג'יפ)
הוא צריך להיות חסכוני, אמין, בטיחותי כמובן והכי חשוב עם מרווח גחון כמה שיותר גדול מבחינת כניסה לשבילי יער עדינים עם אבנים קטנות, בורות וכו.. אני לא הולכת לעשות איתו טיולי גיפים כמובן אבל מידי כמה שבועות להכנס לאיזה שביל עפר לא מסומן בדרך לאיזה מקום קמפינג בטבע... ואני רוצה לבחור משהו שלא יקרע לו האגן שמן על איזה אבן סוררת בדרך..
מעבר לשימוש זה הרכב יהיה 80% בשימוש עירוני מינימלי..(בית - עבודה - סופר..)
לאחר בדיקה שעשיתי יש לי נתוני מרווח גחון של כמה אופציות שמבחינתי בינתיים הן נראות מתאימות ומוצאות חן בעיניי (מקווה שהנתונים נכונים):
סוסוקי איגניס: 165 מ"מ
סוזוקי סוויפט: 140 מ"מ
דייהטסו סיריון: 150 מ"מ
טויוטא יאריס: 135 מ"מ
אבל מעבר לנתוני מרווח הגחון הבנתי שיותר חשוב אפילו לדעת מהו הרכיב המדויק אשר הכי קרוב לקרקע - בשאיפה שמה שיגביל את מרווח הגחון הוא לא אגן השמן אלא הקורות או משהו אחר פחות פגיע...
איך אני יכולה לקבל את הנתון הזה? האם יש פה מישהו מוסכניק שאולי מכיר את הרכבים ויודע?
אם למישהו יש המלצה על אחד מהרכבים האלו או על רכב אחר שלא חשבתי עליו - אני מאוד אשמח לכל עצה / עזרה..

תודה מראש לכל העוזרים,
אליס
 

enigo

New member
לאיגניס יש גם גרסת 4X4, נדירה - אבל מתאימה לך

בול
 

Cמן רשום

New member
אני זוכר את האיגניס הרגילה כאוטו מאד לא נעים

השאלה אם המחיר שמשלמים ביומיום לא גבוה מדי בשביל נסיעת שטח קל מזדמנת וגם זה בספק כי היכולות בשטח מוגבלות מאד.
אני זוכר את האיגניס כרכב נוקשה בצורה קיצונית על הכביש, רועש מאד ועם ביצועים חלשים.
 

חן 1111

Active member
דווקא יש לי ואני נהנה מאוד.

הוא באמת נוקשה מאוד. יש כאלה שזה מפריע להם מאוד, ויש כאלה שפחות.
הוא לא רועש במיוחד והביצועים ממש לא חלשים יחסית לגודל הרכב והמנוע.
חוץ מזה הוא נעים מאוד לנסיעה עירונית ולחניה (יש כאלה שזה רוב השימוש שלהם) ומרווח מאוד יחסית לרכב באורך 3.60.
 

Cמן רשום

New member
זה מראה עד כמה התרשמות ממכונית היא סוביקטיבית

לפני איזה 7 שנים היה לעובד שלי איגניס וכשהיינו נוסעים לפגישות, הייתי מנדב אותו כנהג. אני מוותר בשמחה על התענוג לנהוג גכבישי גוש דן בצהריים.אני זוכר את האוטו כסוג של מכשיר עינויים ספרטני ומעצבן. ואז היה לי פוקוס, לא איזו מכונית יוקרה.
 

חן 1111

Active member
וגם יחסית. תלוי למה אתה משווה.

אם אתה עובר מפוקוס לאיגניס, ההבדל גדול. אבל תשווה לסופרמיני אחרות מאותן שנים. הייתה לי גרנדה פונטו וגם היא נוקשה מאוד ולא נעימה בכבישים משובשים.
 

bulb

New member
מה תקציב? הג'ימני הקטן בעל יכולת עבירות יותר

טובה מכל הרכבים המוזכרים, אבל הוא לא נוח בבין עירוני (בסיס גלגלים קטן, גבוה, רועש...).
ברכבים פרטיים, בניגוד לרכבי שטח, בד"כ לא מפרסמים נתון כמו מרווח גחון.
בעבר הסתובבו בארץ כמה יחידות של פנדה 4X4. יכול להיות מענין.
 

enigo

New member
לדעתי מהדור החדש (כבר הקודם) של הפנדה 4X4

נמכרו רק שתי יחידות. לא הייתי בונה על למצוא אחת.
מרווח גחון של 17 ס"מ הוא מכובד למדי. אם אני זוכר נכון, לחן יש איגניס - אפשר לבקש ממנו לבדוק אם אגן השמן בולט שם כלפי מטה. אם בגילו כבר קשה לו להתכופף, שפשוט יעלה את הרכב על הליפט שיש לו בחצר.
 

חן 1111

Active member
נראה לי שהמקום הנמוך הוא דווקא אגן השמן

של הגיר האוטומטי.
אבל אם זו הבעיה, אפשר להתקין מיגון מתחת לתא המנוע. גם אני חושב על זה.
ה- 4x4 עוד טיפה יותר גבוהה. נדמה לי שמרווח הגחון הוא 175 מ"מ.
 

חן 1111

Active member
בדקתי שוב

עשיתי מאמץ והתכופפתי. גם אגן השמן של המנוע, וגם אגן השמן של הגיר (רק באוטומטי) הם החלקים הנמוכים בחזית.
מצד שני, ככה זה בכל כלי הרכב. היצרנים משתדלים לשים את המנוע כמה שיותר נמוך ותמיד אגן השמן למטה. לפעמים יש כיסוי תחתון מפלסטיק, וזה מסתיר אבל עדיין מה שייפגע זה אגן השמן שמתחתיו.
נדמה לי שרק בסובארו הרגילה המנוע פחות נמוך מאשר בכל יתר המשפחתיות.
 

alice wonders

New member
לא אין תקציב לג'יפון,

אני מעדיפה רכב קטן עם צריכת דלק נמוכה ושנה גבוהה יחסית מאשר לקנות גיפון פחות חסכוני ויותר ישן בהרבה..
ואני לא הולכת לעשות טיולי גי'פים אז גם אין צורך בג'יפ כל כך..
 

grafika

New member
לכי על איגניס אפילו הרגילה וגם תקבלי רכב

חסכוני

מה שיכול להיות בעייתי ברכבים זה גם דוד האגזוז והמיר קטליטי שהם בולטים

אפשרות נוספת
קני סיטרואן C5 ישנה בכמה אלפים יש אפשרות להרים את הרכב
 

The BIue Shark

New member
פיאט פנדה


מי שעולה על הר וזוביוס ליד נאפולי באיטליה לא יכול שלא לשים לב לפנדות של הנהלת האתר ושל הרוכלים מלמעלה שעולות את שביל האפר של הולכי הרגל (מהכניסה לאתר עד לשפת הלוע) כמו כלום. ומדובר בפנדה הבסיסית, לא העלק 4X4 ולפעמים הן עולות גם מלאות בארגזי קולה וכאלה.
 

prizman

New member
קישור מעולה

שמסביר טוב מאוד מדוע הרבה אנשים בכפרי איטליה בוחרים בפנדה 4*4
כשהריינג'רובר ממש לא קשור לחיים שלהם.
הפנדה הזו ממש מוצלחת, כתבתי מזמן שחבל שלא מביאים אותה לישראל.
 

Cמן רשום

New member
סרט הדרכה בבחירת צמיגים

רוב ההחלקות בסרט התרחשו בגלל צמיגי כביש שאיבדו אחיזה. אהבתי שרואים איך בקרת האחיזה של הריינג' נכנסה לפעולה. שאפו על מיגון הגחון של הפנדה לכל אורך הרכב. מעניין אם הוא סטנדרטי ואם הוא מספיק חזק להגן על החלקים המכניים (קרטר, גיר, תמסורת ומיכל הדלק).
 
למעלה