התייעצות לגבי הגדרת תפקיד בהסכם עבודה

lona21

New member
התייעצות לגבי הגדרת תפקיד בהסכם עבודה

הי, אני עתידה לחתום על הסכם עבודה בימים אלה. הגדרת התפקיד היא מנהלת מחלקה. בשיחה בע"פ עם המעסיק הוא הסביר לי שבתחילה אעבור חפיפה של כמה חודשים ובתוך חודשים ספורים אתחיל לנהל בפועל. אני ביקשתי שהדברים יהיו מוגדרים בצורה ברורה בחוזה. בחוזה הוא כתב רק הגדרות תפקיד מנהלת מחלקה ושסמכויות ותפקיד העובד תהיינה בהתאם להנחיות המעסיק שינתנו לו מדי פעם. האם יש טעם בחוזה להכניס סעיף שיגדיר שאני עוברת חפיפה שלא תעלה על 3 חודשים ואז אתחיל לנהל בפועל או שעדיף להשאיר זאת כפי כתוב כעת.?
תודה.
 

חגי שלו

New member
פרוט הגדרת התפקיד בהסכם עבודה

שלום לך,
זו שאלה משפטית ולכן אני ממליץ לך להתייעץ עם עו"ד.
יחד עם זאת, מבלי לראות בתשובתי עצה משפטית, אשמח לחוות את דעתי למיטב שיקול דעתי וניסיוני:
  1. אם תפרטו בהסכם את בקשתך, יש כאן כעין הודאה שאינך כשירה כעת לנהל את המחלקה בעצמך (ללא החפיפה) ואם החפיפה לא תניח את דעת המעסיק, הוא יכול להשתמש בכך כדי להפחית מסמכויותיך.
  2. אם לא תפרטו, הוא עלול להאריך את תקופת החפיפה מעבר ל-3 חודשים. כך שיש כאן שיקולים לכאן או לכאן.
  3. בכל מקרה, יש לו את הסמכות להורות לך איך לפעול בעבודתך, כמו גם הזכות לפטר אותך.
  4. במקביל, לך יש את הזכות להתפטר אם אינך שבעת רצון מעבודתך ומיחס מעסיקך אליך.
בשורה התחתונה, את יכולה לבקש להגדיר את החפיפה בהסכם, או לא.
לא נראה שיש כאן הבדל משמעותי בהשלכות העניין על עתיד תעסוקתך.

ב ה צ ל ח ה !!!
חגי
 
למעלה