התייעצות לגבי הוספת תינוקות לגן

maymay251

New member
התייעצות לגבי הוספת תינוקות לגן

שלום רב, בני בן השנתיים הולך לגן פרטי השייך לאיגוד גני הילדים הפרטיים. הגן מונה כ20 ילדים ו3 אנשי צוות. בתחילת השנה היו בגן שתי קבוצות גיל, הראשונה לגילאי 1-2, השניה לגילאי 2-3. היה ברור לגמרי שלגן מתקבלים רק ילדים שהולכים כבר... לפני כחודש הופיעו לפתע בגן שני תינוקות בני כחצי שנה בערך, אחד מהם אפילו לא זוחל... אז נכון שהוסיפו עוד סייעת, אבל אני מודאגת מההשלכות על תשומת הלב לשאר הילדים. כשניסיתי לברר בעדינות, נאמר לי שהם "עתודות" לשנה הבאה. שאלתי היא, קודם כל, האם זה תואם את התקנות? האם אפשר לעשות דבר כזה מבלי להתייעץ עם שאר ההורים, זה הרי לא פעוטון... ותשומת הלב שגובה תינוק בגיל זה, ידועה לכל... כמה אנשי צוות צריכים להתווסף במקרה כזה, ומה אתם ממליצים לעשות? סך הכל, אני מרוצה מהגן, והילד שמח שם. ומצד שני, אני לא רוצה לעורר מהומות שאולי יפגעו בבני. אשמח לעצתכם.
 

yocmm

New member
תראי,

בדבר שכבי מתריד אותי, הוא היחס ילדים/מטפלות. יחס של 3 אנשי צוות מול 20 ילדים הוא יחס די גרוע. לדעתי, במיקרה כזה, תוספת של איש צוות, גם במחיר של עוד שתי פעוטות יכול להיות רק מבורך. אגב, האים הסייעת הנוספת נמצאת כל היום? זה, לכשלעצמו די נדיר מבחינת החוק - טוב, אין ממש חוק בארץ. מבחינת התקנות של אירגון הגנים הפרטיים - אני לא יודע, אבל הגן תמיד יכול לטעון שזה לא בא על חשבון הילדים האחרים, שזו כיתה נפרדת, ועובדה שהם הוסיפו איש צוות במיוחד עבורם. עכשיו, אין לך יותר מידי מה לעשות בנושא. הרי לא יוציאו את הילדים החדשים מהגן. זה לא פייר כלפיהם, וזה חושף את הגן לתביעה. מה שנותר לך לעשות, זה להחליט דבר ראשון מה את רוצה להשיג. שוב אני אומר, הדבר שהכי הפריע לי הוא היחס ילדים/מטפלות. זהף לדעתי, אחד הפרמטרים החשובים בבחירת גן. לפי מה שאת מתארת זה יחס של יותר מאחד לשש. אני אפילו לא בטוח שיחס כזה הוא חוקי! יוסי
 

maymay251

New member
מה היחס המומלץ?

מה היחס המומלץ בגן ילדים בגילאים אלו?
 

hedvalib

New member
תקן כ"א במסגרות החינוכיות לגיל הרך

איני מכירה את תקן כ"א במסגרות הפרטיות השונות, אך ניתן לבקש אותו מארגון הגנים הפרטיים.לעומת זאת, אני בהחלט בקיאה בתקן כ"א במסגרות השייכות לעמותות ציבוריות שמפעילות מסגרות חינוכיות לגיל הרך. א. האם המסגרת מוגדרת כגן? אם כן, לגן מתקבלים ילדים מגיל 3 ומעלה, כל גיל שמתחת לגיל זה הוא במסגרת מעון/משפחתון או גנון (במקרה הטוב) ב. מס' הילדים בכיתה הוא פונקציה של גודל הכיתה (לכל גיל יש תחשיב שונה של מרחב ) ג. מס' אנשי הצוות הוא פונקציה של גיל הילדים בתחילת שנה"ל, קרי בספטמבר, ד. לכל קבוצת גיל יש תקן כ"א שונה. אם רוב הילדים בחודש ספטמבר היו מעל גיל 2 מס' אנשי הצוות בהחלט עומד בתקן. תוספת ילדים במהלך השנה, הוא בהחלט חשיבה עתידית, ואם כל התנאים מתאימים לכך, אין כל בעיה. אם תרצי עוד פרטים, אשמח לעדכן אותך.
 
למעלה