התייעצות לגבי השקה במשרדים

אא17

New member
התייעצות לגבי השקה במשרדים

עד היום יצא לי לבצע כ4 השקעות למגורים. ההשקעות תמיד כללו שיפוץ (שבו אני שימשתי כקבלן) והשכרת הנכס לאחר מכן.
חשבתי לנסות ולהשקיע בתחום המשרדים, שבו אין לי ניסיון.

אשמח לשמוע את דעתכם ואת נקודות התורפה בתכנית הבאה :

להשכיר קומת משרדים שזקוקה לשיפוץ לתקופה ארוכה , נאמר 10 שנים.
לבצע שיפוץ ולחלק את הקומה ל2-3 משרדים ולהשכיר.

לפי החישוב שלי,החזרת השיפוץ לאחר 3-4 שנים, והשאר רווח פוטנציאלי.
כאמור, היתרון היחסי שלי הוא בביצוע השיפוץ באופן עצמאי, יש הון עצמי ותזרים מספק.

תודה.
 
צריך לקחת בחשבון כי בעת השקעה בנכס

כגון משרדים יש הוצאות גבוהות יותר מאשר במגורים.

אם אתה רוכש את המשרדים זה מתחיל עם מס הרכישה, נמשך בתשלום במעמ אם אתה רוכש/משכיר זאת מחברה בעמ, אם אתה חברה אתה משלם מע״מ למדינה מהשכירות, הוצאות דמי ניהול אם קיימים, הוצאות לארנונה וכדומה.

כעת תעשה חשבון אם גם כעת השיפוץ שלך יחזור בפרק זמן של -3/4 שנים וקח בחשבון שבעת שהנכס עומד ריק ההוצאות של ארנונה ודמי ניהול הם גבוהות הרבה יותר משל מגורים.

אם נלך לתוכנית שלך ותשכור קומת משרדים ואז תשכיר לצד ג׳ לטעמי הסיכון הוא גדול מידי.

א. כמו בכל דבר גם פה משחק תפקיד של ביקוש והיצע והיום לעניות דעתי היצע המשרדים הוא די רחב בניגוד לדירות מגורים, מכאן שגם אם תשפץ ותשקיע בשיפוץ מיוחד עדיין אני בספק אם יהיה מישהו שיהיה מוכן לשלם עבור השיפוץ תשלום גבוה מאשר המשרד לו לא היה משופץ, לא יודע מה הערך המוסף של השיפוץ.

ב. כמו שציינתי למעלה אם אתה רוכש משרד ולא מצליח להשכירו ככה גם פה, מה יקרה אם לא תצליח להשכיר את המשרד בשכירות משנה? אתה מפסיד פעמיים, גם משלם שכירות ארנונה ודמי ניהול וגם אין לך תועלת מהשיפוץ או מזמן שהנכס עומד ריק תקופה מסויימת.

ג. אתה צריך לדאוג שאכן תהיה רשאי להשכיר בשכירות משנה את המשרד שאתה שוכר בעצמך, לא בטוח שניתן לפצל את המשרד ואני מניח שתדרש להחזיר את המשרד למצב שהוא היום שגם זה יעלה לך סכום כסף מסויים.

בשורה תחתונה אני בספק אם זו השקעה טובה, הסיכון פה גבוה ולדעתי התשואה לא תהיה מספיק הוגנת עבורך בגין הסיכון. מי שהכי ירוויח יהיה בעל המשרד שישכיר וישאר עם השיפוץ לאחר תום תקופת השכירות.

אם בכל זאת אתה חושב על הכיוון הזה, לשם התחלה הייתי מציע לך להתחיל במשרד קטן ככל האפשר ולא מרכישה/השכרה של קומת משרדים שלמה.

בהצלחה
 

אא17

New member
אלך לעשות חושבים

ובטח יהיו שאלות המשך,
תודה על התשובה המפורטת.
 
למעלה