התייעצות לגבי לידה שנייה

musttik

New member
התייעצות לגבי לידה שנייה

בתי כבר בת שנה וארבעה חודשים ואני שוקלת להביא לה עוד אח או אחות ,אני בפרוש רושמת לה כי מבחינתי זה נראה לי סיוט של יום חולין לעבור עוד הריון ובמיוחד לידה קשה ומפחידה כפי שהייתה לי,13 יום בבית חולים,מנות דם,סכנת חיים,קיסרי שהסתבך זו הדילמה היחידה שלי,אז מיצד אחד חשוב לי שלבת שלי יהיה אח או אחות,אני יודעת כמה שזה חשוב במיוחד בגילאים יותר מבוגרים שאתה מוצא את עצמך נטול משפחה,ומיצד שני יש לי פוסט טראומה מכל התהליך והלידה שהייתה לי אני חייבת לציין שאין לי בעיה כלכלית,ותיהיה גם עזרה במידת הצורך אבל איך מתמודדים עם הפחד?
 
לי אישית לא מרגיש נכון לעשות "לו" אח/ות

אם אני עצמי לא ר-ו-צ-ה (רוצה ממש, מהבטן, רצון חזק) עוד ילד, או אם לי זה נראה קשה מדי. אני רואה גם יתרון בכך שבגיל שנתיים, ושלוש, וארבע, תהיה לו אמא במשרה מלאה, פנויה ולא הרוסה מעייפות ועצבים, אמא שיכולה להיות לצדו ואתו, בכיף. יש לי המון מחשבות בנושא, שלא תחשבי שאני סגורה, אבל כנראה שלא אעשה. ולגבייך - רק את יודעת מה בעומק לבך את באמת רוצה, אם את מאד רוצה, אבל יש פחד – יש לשער שתתגברי עליו. אם זה לא רק פחד אלא אי רצון – אל תעשי. בהצלחה...
 

פסטלית

New member
גם בתור אמא לשניים, מסכימה איתך דנה

אבל היא כתבה על פחד מהריון ולידה ולא פחד מהורות לשניים.. אז אני חושבת שהתשובה תהיה שונה בהתאם למקור הפחד... אם הפחד הוא רק מההריון והלידה, הייתי מתייעצת גם עם רופאים וגם מנסה טיפול שיתמקד בזה... אם החשש הוא מלהיות אמא לשתיים, אפשר בהחלט לשמוע מחוויות של אמהות ליותר מילד אחד או להצטרף לקבוצת תמיכה של ענת עזר או דיאדה, משהו כזה...
 

Koru

New member
מסכימה עם פסטלית (וגם עם דנה)

אם הפחד הוא רק מהריון ולידה אז מאד שווה לנסות להתעמת איתו, לעבד את חווית הלידה שהיתה כדי ללכת הלאה. יש בעלות מקצוע שמתמחות בטיפולים בדיוק כאלה, בדיוק בענייני לידות, הייתי מבררת בפורום לידה פעילה כי שם קראתי על זה. מכיוון שפה היה עניין בריאותי משמעותי אז שווה כמובן להתייעץ גם עם רופא, במיוחד אם יש מישהו שבקיא במה שקרה שם, כי לא בהכרח מה שהיה הוא שיהיה. וכל זאת כמובן במקביל לשאלה האם את רוצה עוד ילד באמת - ובזה אני מצטרפת לכל מילה של דנה.
 

musttik

New member
אכן דילמה

תודה על התשובה הכנה ואם לחדד את הנקודה אז אם זה היה תלוי בי אז ממש אין לי חשק וכוח נפשי לשאת עוד הריון ועוד לידה במיוחד שציינתי את כל ההסתבכיות שהיו לי כתוצאה מהלידה ומיצד שני כשבתי תיגדל לא יהיו לה אחים או אחיות,הבני דודים גדולים וגרים בחו"ל,אימי לא תחיה לנצח והיא תיהיה מאוד בודדה גם כיום כשיש לי משפחה קטנה אך מלוכדת,אני לפעמים חשה בדידות וכמיהה לעוד אחים ואחיות יש לי אחות אחת ועוד בני דודים שהם מאוד נאמנים וכן זה נישמע כמו ספירת מלאי,אבל התמונה עוד 15 שנה נראית דיי עגומה לבת שלי במידה ואני לא יארגן לה לפחות אח או אחות מישהי ניתקלה בדילמה שכזאת אשמח לתובנות...
 

פרח333

New member
לי יש מחשבה...

עוד כמה שנים, כשתיגמר המשכנתא, לקחת הלוואה ולסוע להביא לנו אחות קטנה מחו"ל... אולי זה יפתור לך את הפחד מהיריון ולידה. ועוד דבר- את אומרת שהיית בסכנת חיים, אם זה משהו שיכול לקרות שוב, כמובן מעבר לסטטיסטיקה הסבירה (השאלה אם זה היה משהו מקרי או משהו שיכול לחזור על עצמו בגלל משהו שקשור בך...) - לא הייתי מסתכנת בשביל שלה יהיה אח/ות.
 

3מרגו

New member
לגלות לך סוד?שאני אכן הרוסה מעייפות ועצבים?

בגילו המתאים לקבל אמא במשרה מלאה לא הרוסה?מה באמת אם היה לי עוד אחיו הצעיר?
 
ללכת לייעוץ

אם הדילמה שלך זה *רק* הריון ולידה אז לדעתי שווה להתמודד עם הפחדים. להפתעתי נתקלתי לאחרונה בספרות מחקרית שמתייחסת לפוסט טראומה הנגרמת מלידה קשה וההשפעה ארוכת הטווח שיש לזה על האם, ככה שהפחדים שלך בהחלט לגיטימים. אבל אולי עם יעוץ נכון, טיפול רפואי צמוד ומיילדת הלידה הבאה תהיה חוויה מתקנת. אפשרות אחרת היא לאמץ, בעיקר אם אין לך בעיה כלכלית. יש הרבה ילדים קטנים בארץ שמחפשים משפחה מאמצת. שכנה שלי אימצה בזמנו ילדה בת 4, היום חיילת, בחורה מקסימה.
 

puhadov11

New member
מנקודת המבט שלי

להביא אח/ות לילד/ה קיים זו מחשבה עם הרבה מבט לעתיד, אני בתהליך לעוד ילד למרות שהיכולת הכלכלית שלי לא מדהימה והעזרה ניתנת במנות מוגבלות, אבל חשוב לי , כמו שאת כתבת שבזמן כולשהו בחייה, לנסיכה שלי יהיה עוד מישהו קרוב לסמוך עליו , עוד מישהו שיהיה שם בשבילה, אז לא, אין לי את הצורך הכוסס בבטן כמו שהיה לי איתה, ומתוך מודעות אני מנסה להביא לה אח או אחות כדי שתהיה לה יותר משפחה, והחשיבות של זה , אצלי לכל הפחות גוברת על השיקולים של כסף ותמיכה, וגם ברור לי שמרגע שזה יהפוך למציאות אוהב את התינוק/ת החדשה לא פחות מילדתי הגדולה. ולגבי לידה מפחידה וקשה, גם שלי לא היתה פיקניק ולקח לי חודש שלם להתאושש ממנה, ברמה של תפקוד יומיומי, אבל כמו שכתבו הבנות האחרות אפשר להתייעץ עם מומחים, רופאים וגם עם דולה ולעשות עיבוד של הלידה והכנה לקראת הלידה הבאה. שיהיה בהצלחה
 

פז20

New member
אני גם בניסיוניות לילד שני. מסכימה עם

החשש "להשאיר את ילדינו ללא עוד אחים/יות. יחד אם זאת אני רוצה בשבילי. אני כמהה לילד נוסף, ברור לי שגם אני רוצה משפחה בת יותר מילד אחד לי ולאוצרית. אבל דבר ראשון אני רוצה ואח"כ נכנסים שאר המרכיבים כמו אחים לאוצרית. (מוזר אני כותבת ברבים אחים אחיות, שזאת הפנטזיה שהכי קשה לי לוותר עליה - ארבעה ילדים, וברור לי שאם אצליח זה יהיה רק עוד ילד אחד משיקוליים כלכליים...אפה פרויד???). בכל מקרה בהצלחה בכל מה שלא תחליטי.
 

אד י

New member
לי לקח שנתיים בערך

להתגבר על הטראומה של הלידה. אצלי ההריון עבר בסדר גמור, אבל הלידה הייתה טראומה פיסית ונפשית קשה שלוותה בהתאוששות פיסית ארוכה. נפשית התאוששתי רק אחרי שנתיים. ורק עכשיו, שנתיים פלוס אחרי אני מרגישה שיש לי את היכולת להתחיל בתהליך לילד שני. ואני עושה זאת לאט לאט ובחששות מרובים, עם הרבה הבטחות לעצמי שאם יהיה ילד שני הלידה שלו תהייה שונה לגמרי.
 
לי היה הריון מזעזע ולידה טראומטית

ובשמחה הייתי נכנסת שוב להריון אם הייתה לי יכולת כלכלית ותמיכה. אני אני פוגשת בן זוג אני ישר עושה תאומים.
 
ונשאלת השאלה

האם את ממלאת לוטו? זה הסיבה היחידה שיש לי כרטיס פיס שבועי כזה, כי חישבתי שזה בעל הסיכויים הכי גדולים למרות שהפרסים קטנים יחסית (מליון וחצי שקל פרס ראשון). אצלי נראה שיש יותר סיכוי שאעבוד בחברת היי טק עם אופציות וכך אצליח לגרד סכום כסף רציני מאשר לזכות בלוטו. אפשר לעשות פול של כל מי שרוצה להצטרף מהפורום ולקנות בזה כרטיסים שבועיים, אם נזכה במשהו זה יכול להעלות את מפלס הילודה בשנה שאחרי
 
ברור שלא

מהסיבה הפשוטה שיש לי יותר סיכוי סטטיסטי להידרס מאשר לזכות בלוטו. אבל אם הייתי זוכה בלוטו....
 

sheli05

New member
חברתי לעבודה בהריון שלישי ואחרון

ולמה זה צריך לעניין אותך? ההריון עבר בשלום בראשונה אך הסתבך לקראת הלידה, ניתוח קיסרי ויום אחרי טיפול נימרץ, פירפרה בין חיים למוות כי כלי דם נשכח פתוח בלידה. בנוסף, התינוקת בלעה מי שפיר והייתה בסכנה גם כן. נשארה עם צלקות לאורך ורוחב הבטן. ההריון שאחרי וניתוח קיסרי עברו בקלות ועכשיו... שבוע 24 בהריון שלישי! אם תרצי ליצור איתה קשר ולהתעודד אשמח לקשר בינכן.
 

3מרגו

New member
לא בהכרח יש קשר בין הלידות

הראשונה הייתה מאוד קשה ולא היה לי ספק שבחיים לא אהיה מוכנה לעבור זאת שוב! אחרי כמה שנים "לא זכרתי" כלום.כל כך רציתי שלא הייתי אפילו עסוקה במה יהיה בלידה.אז היה קל.שום קשר...אם אפשר להגדיר לידה כקלה כאשר אפידורל לא משפיע(בשתי הלידות). לא בהכרח אחים יהיו בקשר.זה אנחנו חושבות כך.לא ניתן לדעת.גם אני מקווה...אפילו רשמתי את האב הראשון בצוואה של השני כדי לתת לזה צ'אנס...עם כל השינאה... נ.ב.למה את לא מתקנת את החתימה?הרי נחסמו כל אלה שלא רווקים?
 
למעלה