חגית שלום , שמחתי לקרוא את תשובתך
ולראות שהשילוב של בנך מוצלח. בכיתה שבה אני מלמדת אני משתדלת ליצור מצבים שבהם הילד יראה את כישוריו אם בהצגות או ביצירה או בסיפור חוויות אישיות . אבל רוב השעות שבהן אני מלמדת את הכיתה אינן כאלה , מדי פעם אנו עוצרים ומכינים הצגות הקשורות לנושא או יצירה אבל בניגוד לשנה שעברה שבה הילדים עשו המון הצגות ויצרו ופעלו השנה הכייון הוא יותר שיחות על נושאים שמענינים אותם . אני כמורה חשה את הכיתה ויודעת שככל שהם מתבגרים הפער בינהם לבין הילד הוא פער שהולך וגדל . ניתן ליצור מצבים כאלו רק מדי פעם ולא רוב הזמן. רוב הזמן אין כל קשר בין התכנים שהכיתה לומדת לבין התכנים שהילד לומד. לגבי האתר שעליו דברת אשמח אם תצרפי קישור. לגבי סל הטיפולים - בית הספר מקבל סל טיפולים קבוע ולכן השעות בהחלט באות על חשבון ילדים אחרים. ולא סתם אלא על חשבון הילדים בכתתי. אם בוחרים ילד אחד מכל כיתה לקבל שעות תרפיה אצלי בכיתה אין בכלל מקום לשיקול. ברור שהילד המדובר יקבל את השעות ולא ילד אחר. זו בדיוק הבעיה - ילד כזה אינו מגיע עם סל שעות ומשרד החינוך אינו נותן שעות נוספות בגלל שיש ילד כזה בכיתה. יש שעות קבועות ואותם מחלקים לילדים על פי סדר עדיפות. לגבי עזרה מעמותת ית"ד- הם אכן הגיעו לייעוץ (דבר שעולה כסף רב למשפחה) ההנחיה שלהם היתה שהילד צריך לעשות מה שהכיתה עושה ברמה נמוכה , כל נושא שהילדים בכיתה לומדים הילד צריך ללמוד , המושגים צריכים להיות פשוטים יותר אבל הם צריכים להיות כמו שהכיתה לומדת. לא למדתי חינוך מיוחד ואני פועלת רק על פי האינטואציות והן אומרות לי שזו שגיאה, הילד עובר מנושא לנושא מתחום לתחום מבלי שהבין בכלל את מה שלמד, הקצב מהיר מדי הנושאים קשים מדי הרמה המדוברת בכיתה אינה מתאימה לו. לדעתי ילד כזה צריך לעבוד בצורה מוחשית . אני סבורה שהיחידים שיוצאים נשכרים מהשילוב הם הילדים בכיתה, הם לומדים לחיות עם השונה לומדים להכיר , מפתחים סבלנות ,רגישות, עזרה. הילד עצמו מפסיד יום יום, מפסיד מומחים שיעבדו עמו ויקדמו אותו ברמה שלו , מפסיד אמצעים טכנולוגים שנמצאים בבתי ספר מיוחדים , מפסיד שיטות לימוד נכונות ומתאימות לו. מפסיד מורות שמתמחות ולומדות יום יום כיצד לענות לצרכים שלו. אני משקיעה יום יום שעות בתכנון מרכזים ופעיליות לילדי הכיתה ברמות שונות החל מילדים עם קשיי למידה ועד ילדים מחוננים הנמצאים בכתתי, המרכזים האלו והפעיליות אינן מתאימות לילד , הוא זקוק לפעיליות מסוג שונה ברמה שונה .
ולראות שהשילוב של בנך מוצלח. בכיתה שבה אני מלמדת אני משתדלת ליצור מצבים שבהם הילד יראה את כישוריו אם בהצגות או ביצירה או בסיפור חוויות אישיות . אבל רוב השעות שבהן אני מלמדת את הכיתה אינן כאלה , מדי פעם אנו עוצרים ומכינים הצגות הקשורות לנושא או יצירה אבל בניגוד לשנה שעברה שבה הילדים עשו המון הצגות ויצרו ופעלו השנה הכייון הוא יותר שיחות על נושאים שמענינים אותם . אני כמורה חשה את הכיתה ויודעת שככל שהם מתבגרים הפער בינהם לבין הילד הוא פער שהולך וגדל . ניתן ליצור מצבים כאלו רק מדי פעם ולא רוב הזמן. רוב הזמן אין כל קשר בין התכנים שהכיתה לומדת לבין התכנים שהילד לומד. לגבי האתר שעליו דברת אשמח אם תצרפי קישור. לגבי סל הטיפולים - בית הספר מקבל סל טיפולים קבוע ולכן השעות בהחלט באות על חשבון ילדים אחרים. ולא סתם אלא על חשבון הילדים בכתתי. אם בוחרים ילד אחד מכל כיתה לקבל שעות תרפיה אצלי בכיתה אין בכלל מקום לשיקול. ברור שהילד המדובר יקבל את השעות ולא ילד אחר. זו בדיוק הבעיה - ילד כזה אינו מגיע עם סל שעות ומשרד החינוך אינו נותן שעות נוספות בגלל שיש ילד כזה בכיתה. יש שעות קבועות ואותם מחלקים לילדים על פי סדר עדיפות. לגבי עזרה מעמותת ית"ד- הם אכן הגיעו לייעוץ (דבר שעולה כסף רב למשפחה) ההנחיה שלהם היתה שהילד צריך לעשות מה שהכיתה עושה ברמה נמוכה , כל נושא שהילדים בכיתה לומדים הילד צריך ללמוד , המושגים צריכים להיות פשוטים יותר אבל הם צריכים להיות כמו שהכיתה לומדת. לא למדתי חינוך מיוחד ואני פועלת רק על פי האינטואציות והן אומרות לי שזו שגיאה, הילד עובר מנושא לנושא מתחום לתחום מבלי שהבין בכלל את מה שלמד, הקצב מהיר מדי הנושאים קשים מדי הרמה המדוברת בכיתה אינה מתאימה לו. לדעתי ילד כזה צריך לעבוד בצורה מוחשית . אני סבורה שהיחידים שיוצאים נשכרים מהשילוב הם הילדים בכיתה, הם לומדים לחיות עם השונה לומדים להכיר , מפתחים סבלנות ,רגישות, עזרה. הילד עצמו מפסיד יום יום, מפסיד מומחים שיעבדו עמו ויקדמו אותו ברמה שלו , מפסיד אמצעים טכנולוגים שנמצאים בבתי ספר מיוחדים , מפסיד שיטות לימוד נכונות ומתאימות לו. מפסיד מורות שמתמחות ולומדות יום יום כיצד לענות לצרכים שלו. אני משקיעה יום יום שעות בתכנון מרכזים ופעיליות לילדי הכיתה ברמות שונות החל מילדים עם קשיי למידה ועד ילדים מחוננים הנמצאים בכתתי, המרכזים האלו והפעיליות אינן מתאימות לילד , הוא זקוק לפעיליות מסוג שונה ברמה שונה .