התייעצות מוסרית

AsafA55

New member
התייעצות מוסרית

עשיתי לפני כחודש וחצי הזמנה מאמאזון צרפת.
בעוד הזמנות מאוחרות יותר מאמאזון למינהם ומקומות אחרים כבר הגיעו,זו עדיין לא.
תאריך ההגעה אגב לפי אמאזון עצמם הוא ה-4 בינואר.
שלחתי להם מייל, ואמרו שהם יכולים להוציא לי הזמנה חדשה ללא חיוב כמובן או החזר כספי.

אני אחכה עוד כמה ימים כדי לראות אם הגיע או לא,אבל במידה ולא,התהיה היא לא אם לקבל החזר או להוציא מחדש את ההזמנה,אלא אם "מה לעשות אם אני מזוכה/מקבל הזמנה חדשה ואז מופיעים המוצרים האבודים?"
ז"א,נגיד שקיבלתי כסף חזרה ושבוע אח"כ המוצרים נשלחים,או לחלופין ביקשתי הזמנה חלופית ותוך שבוע אני מוצא את עצמי עם 2 עותקים מכל פריט.

אז מה אתם הייתם עושים?
 
שאלה מצויינת.

בהחה שזה קורה לעיתים רחוקות וקיבלתי שני עותקים, אני אמכור את העותק השני למכרים בחצי מחיר או משהו דומה, או אתן כמתנה אם בדיוק למישהו יש יום הולדת.

אם זה כבר קורה באופן קבוע סביר שהייתי אומרת להם היי, זה הגיע, מה אתם רוצים שנעשה בעניין?
 
אין מה לעשות, תזכה מן ההפקר.

החובה שלך היא לחכות מספיק זמן לחבילה.
עזוב התאריך שאמזון העריכו שבו תגיע החבילה. נכון שחבילות מאירופה מגיעות תוך שבועיים בממוצע, אבל לפעמים יש עיכובים בלתי צפויים (מז"א, חגים, מכס..) אז לדעתי לגיטימי לחכות אפילו חודש וחצי לפני שפונים אליהם. הרי זה אמזון, יש להם את שירות הלקוחות שקובע את הסטנדרט העליון לשירותי לקוחות.

אבל אם חיכיתי מספיק ופנית אליהם, והם שלחו חבילה חדשה על חשבונם, ומצאת את עצמך עם כפל חבילות - זכית. תמכור, תתרום, תחלק - מה שבא לך.
אתה כמובן מוזמן לנסות להתמודד על תואר "הלקוח המצפוני של השנה" ולבקש להחזיר להם את המוצרים אבל במערכת ענקית כמו אמזון זה לא ייתן לך נקודות זכות או טפיחה וירטואלית על השכם ולכן קצת מיותר. מה גם שיש בזה מעט טרטור עבורך - מיילים לשירות לקוחות, אריזה ושליחת החבילה, זיכוי על עלות המשלוח...

ואם זה משהו שווה - אתה מוזמן לתרום לי.
 

liorb22

New member
כפי שאמרו מעלי - תהנה מההפקר

הדברים האלה קורים.
מומלץ לבצע בירור יסודי מול הסניף שלך. סביר להניח שהחבילה זרוקה שם איפשהו, או אפילו תקועה במכס.

לאחר הבירור, ובהנחה וזה לא הגיע עד אז, בהחלט יש מקום לבקש מהם לשלוח את החבילה מחדש.
 

Mits Petel

New member
אני ממליץ ללכת לסניף הדואר ולבקש שיחפשו לך

את החבילה.

קרה לי כבר כמה פעמים שהפתק מהדואר לא הגיע בזמן המצופה, והלכתי לסניף הדואר, והפלא ופלא החבילה נמצאה שם.
לא תמיד יש להם זמן לחפש במקום. אצלי בסניף ביקשו שאשאיר מס' טלפון, והם באמת חזרו אלי אחרי יומיים והודיעו שהחבילה נמצאה, ושאבוא לקחת.
ע"פ מה שנאמר לי, אחרי חודש שחבילה שוכבת אצלם, הם מחזירים אותה לשולח. יכול להיות גם שהחבילה שלך נשלחה בטעות לסניף דואר אחר,
ואז ממילא אמזון יקבלו אותה בחזרה מתישהו...
 

AsafA55

New member
לא מאמין שזה המקרה

הסניף שלי הוא קטן ושכונתי.
שני האחים שעובדים שם מכינים לי את החבילות מראש,מכירים אותי בע"פ.
קשה לי להאמין שזה אצלם.
אחכה עוד כמה ימים ונראה מה קורה עם זה.
 

barlevy

New member
היה לי קרה לי

נהנתי מההפקר.

בסופו של יום זה קורה לעיתים מאוד נדירות - ומשאיר אותי לקוח נאמן לאמזון , בזכות הדברים האלה.

הרי מה האופציה השנייה ? שאבזבז זמן וכסף ללכת לדואר ולשלוח את המוצר בחזרה אליהם -רק בגלל שהתעכב ?

קרה לי אגב מקרה עם מוצר יקר למדי (מארז מתנה -כל העונות בבלוריי של אבודים) חיכיתי מעל חודש וחצי ֿ הודעתי לאמזון שלא הגיע - שלחו לי שוב ואחרי שלושה שבועות שגם השני לא הגיע, הלכתי לברר בדואר -הסתבר ששוכבים בדואר שני מארזים.

לקחתי את שניהם (בגלל העלות הגבוהה -דואר רשום) , שילמתי מכס , ושכחתי מהעניין

כעבור כמה חודשים קיבלתי מייל מאמזון שאני מחוייב להחזיר להם אחד מהעותקים או לשמור אותו ויחייבו אותי עליו (העותק המיותר כבר נמכר מזמן בשלב הזה)

התעלמתי ואמזון שכחו מהעניין , ולא חייבו אותי.
 
תמוה מאוד.

העובדות בסיפור שלך לא מתאימות בכלל להתנהלות של אמזון.

ואגב,
במקרה כזה שבסוף מגיע המארז השני (ביחד עם הראשון או לחוד) אז יש את האופציה לסרב לקבל את החבילה. כך אין טירחה מצידך בכלל (לא זמן ולא כסף) ואמזון יקבלו את המוצר שלהם בחזרה.
 

barlevy

New member
מניח שזה מקרה נדיר

היות ומדובר במוצר יקר שנשלח בדואר רשום.
 
למעלה