התייעצות // קורס תת"ח

התייעצות // קורס תת"ח

שלום לכם, בגן התקשורת שלנו כפי שכתבתי בעבר , לא היתה קלינאית במשך 5 חודשים. לכן נאלצנו לתגבר על חשבוננו את התחום החשוב הזה וחלק גדול מטיפולי התקשורת הפרטיים נעשו בשעות הבוקר כך שהוצאנו והחזרנו את הילד מהגן. היתה כמובן התנגדות של הגן להוצאה אך כיון שלא היה להם מענה זה נקבע כך. במקרה שלי בני מתפקד טוב בהרבה בבוקר מאשר אחה"צ וכאשר משלמים 180 שח ל30 דקות עבודה פעמיים- שלוש בשבוע רוצים שזה יתקיים בשעות שהוא מסוגל יותר. בכל מקרה שמעתי שהאחראית בעיריה כועסת על המצב הקיים וטוענת שבשום גן תקשורת אחר לא מוציאים ילדים לטיפולים פרטיים באמצא יום פעילות והיא מתכוונת לחוקק חוק מקומי נגד אפשרות זו ולחייב את ההורה להשאיר את הילד בבית אצלו אם הוא יוצא מהגן. האם רק אנחנו מוציאים לטיפול באמצע היום או שגם בגנים שלכם זה קורה? האם מותר למדור לחינוך מיוחד המופקד על צרכי הילדים לחוקק חוקים דרקוניים מקומיים? מה דעתכם? אשמח לתגובות. והנושא קורס תת"ח שמתקיים כיום ומלמד עקרונות ושימוש בסמלים של תקשורת תומכת פלט קולי ומחשב- יש בו קלינאיות תקשורת בעיקר ואין הורים כך שאם יש פה הורים המעוניינים אני יכולה להקליד פה את הנושאים השונים. מישהו רוצה? זה כמובן מדובר על ילדים שלא מדברים בגלל דיספרקסיה קושי מוטורי וכ'ו.
 

Diana M

New member
"חוקים" עירוניים.

ילדים נמצאים בחינוך המיוחד מתוקף חוק. עד כמה שידוע לי רשויות מקומיות אינן בעלת סמכות לשנות חוקים. כך שהאמירה "מי שמוציא ילד לטיפול לא יכול להכניסו לגן, כי נוציא חוק עירוני כזה" לא תתפוס בשום מצב. זו החלטה חסרת שיניים. התופעה של הוצאת ילדים ממסגרות חינוכיות בבוקר, אינה חדשה וקיימת במקומות רבים. לאמר שהיא תופעה חיובית לא יהיה נכון. אך היא נוצרה בעיקר על רקע של צורך חזק והעדר מענה לצורך במסגרת החינוכית. אירוני בעיני מצב בו אין קלינאית תקשורת "בגן תקשורת" ועוד באים בכעסים להורים על כך שהם מנסים להשלים טיפולים באופן פרטי. מאידך ברור לי כמה מסובך וקשה לנסות לנהל סדר יום במסגרת של חינוך מיוחד כאשר הורים באים והולכים ומוצאים ילדים לטיפולים כאלה או אחרים. בעיקר לאור העובדה שילדים אלה זקוקים לתנאים של סדר יום קבוע ומובנה. כיצד מתמודדים עם הבעיה? לדעתי מזמנים פגישה עם צוות הגן, הפיקוח והרשות העירונית ומגיעים לפשרה שתניח את דעת כולם ותהווה פתרון סביר לילדים. דיאנה
 
כן תלמה אני מעוניינת../images/Emo124.gif

אז אם את יכולה למסור לנו מידע על תת"ח מהקורס אני אשמח. ועוד דבר: בקשר לאומגה 3 , איך את נותנת לו את זה? בכדור? ואיפה קונים? ואיך זה נקרא? ועוד מילה על ביטוח לאומי: יש לי הרגשה שיש כאן ענין של באיזה סניף מדובר, ועל איזה פסיכיאטר/ית נופלים. אנחנו, כמו רבים אחרים שאני מכירה, היינו מאד מרוצים מאיך שהתנהלו הענין סביב הבקשה שלנו בסניף הרצליה.
 
ותלמה

שלחתי לך לפני כמה ימים מסר ארוך ארוך. בין השאר גם ביקשתי את הפרטים של הרופא מתחום הרפואה הסינית. אני יודעת שיש בעיות רבות במערכת המסרים, כנראה שהמסר ההוא לא הגיע אלייך.
 
סליחה שיריתה ותודה דיאנה../images/Emo140.gif../images/Emo39.gif

שלום לכולכם, תודה על התשובה דיאנה, אנחנו זימנו למפגש לפני4 חודשים את המפקחת הראשית ואת האחראית על החינוך המיוחד ואח"כ היו עוד שני מפגשים עם צוות הגן אך זה לא ממש עוזר. כנראה שנזמין שוב את המפקחת להבהיר דברים. טוב לדעת שאסור להן לכפות עלינו את הוצאת הילד אך השאלה היא כיצד בפועל נמנע זאת. שיריתה אני ממש מצטערת ואני שמה פה בפורום את הסלולרי שלו ומקווה שינהגו בו באדיבות ובחוכמה. ד'ר שיאיו הוא מנהל מחלקת ילדים בבי'ח מודרני בסין המטפל בבעיות קשב ריכוז התפרצויות זעם וחוסר איזון תזונתי וגופני ע'י תוספים סיניים שנמצאים בשימוש אלפי שנים. הוא מטפל בילדים עם אפילפסיה ורגישויות שונות בהצלחה רבה. הבעייה שלא תמיד התערובת טעימה וצריך להרגיל בהדרגה 053969165 והוא רופא קונבנציונלי עם נשמה טובה והקשבה.
 

פאני יצ

New member
לימודים בזמן לימודים

תלמה יקרה אצלי בבית הספר ישנם מיספר תלמידים שיוצעים לטיפולים וחוזרים זה ידועה למערחת ובחים לא היבה בעיה יתרה מזו אני אישית מוציא תלמידה במית ספר אחר לטיפול בתת"ח אצלי קבר יותר מ3 שנים ובחים לא היתאוררה בעיה. לי יש הרגשה שזא יותר בעיה של הגן מאשר בעיה אקרונית. ו גן תיקשורת בלי תיקשורת?? פאני
 
למעלה