התייעצות שכזו (קצת כבד, סליחה מראש
)

התייעצות שכזו (קצת כבד, סליחה מראש
)

אז שלום לכן. כתבתי פה כבר לא מזמן, אבל אני יותר קוראת אתכן (באדיקות, יש לציין!) מאשר משתתפת פעילה. בכל זאת, הנושא הזה מעיב עליי ואולי במבט מבחוץ יהיו לכן תובנות.

אישי היקר ואני בני 32, נשואים טריים. טסים לקצה השני של העולם לחודש וחצי בתחילת השבוע הבא. חשבנו על להתחיל לנסות לעבוד על הרחבת המשפחה בתקופה הזו, ולכן גם נערכנו בהתאם - אני לוקחת חומצה פולית כבר כמה חודשים, וביצענו סקר גנטי מורחב. הבנו שלוקח בסביבות חודש לקבל תשובה ולכן בשיא התמימות הגענו לשם חודש וחצי לפני. אז הודיעו לנו שזה יכול לקחת עד חודשיים (!). אז חיכיתי וחיכיתי, והתקשרתי בתחילת השבוע לשם - רק כדי לשמוע שעדיין אין תוצאות. כן, חודש וחצי אחרי.

עקרונית, אם היינו אנשים מין היישוב בלי שום רקע רפואי מיוחד הייתי אומרת יאללה, בוא נתחיל לנסות וזהו. אבל הנושא בעייתי מבחינתי. אמא שלי הייתה (...) חולת CF, כך שברור לי שזה גן שנמצא בצד שלי, לכל הפחות. ואחרי שאיבדתי אותה בגיל 11 - אני מסרבת בתוקף להביא לעולם ילד עם פוטנציאל לחלות בה. אגב, בעת הבדיקה הודעתי על ההסטוריה הרפואית הזו ליועצת והצעתי לחסוך זמן ולתת לבן זוגי להיבדק במקביל, אבל כללים הם כללים, ולא הלכו לקראתנו - "קודם בודקים אותך ורק אם יש בעיה בודקים אותו". יופי.

אז עכשיו אנחנו תקועים, כמה ימים לפני הנסיעה, בלי תוצאות, שיגיעו כנראה רק כשנהיה רחוקים ולא תמיד זמינים טלפונית (וסביר להניח שזה לא יעזור לנו כי ההנחייה תהיה לבדוק גם אותו).

אני לא יודעת מה בעצם אני שואלת כאן כי הפתרון די ברור - כדאי לנו לחכות לחזרה לארץ. אבל זה מבאס אותי, כי זה נושא שנוכח הגיל כבר כדאי להתחיל לקדם, וחוץ מזה - הייתה לנו איזו פנטזיה על ילד שנוצר באותו מקום.
סתם פורקת את התסכול, ו... תוהה אם אני מפספסת משהו. ובקיצור: מה אתן הייתן עושות?
 
עם כל הקושי, שהוא מובן לגמרי

לגדל ילד חולה זה הרבה יותר קשה...
אני מניחה שאת יודעת את השתובה , רק זקוקה לעידוד וחיזוק.
אז חיבוק ובעוד חודשיים בע"ה שנקרא הודעת פסים ממך


נסיעה טובה !!
 

mishb

New member
היי לך

קודם כל ברוכה הבאה הבאה ומקווה שלא להרבה זמן
אני חושבת שמה שאני הייתי עושה זה מחכה לתוצאות בתקווה שהן טובות ואם הכל בסדר מתחילים לנסות. לאן אתם נוסעים? האם זה לטיול? לעבודה? אם זה למקום מסודר שיש לכם בו ביטוח רפואי אז אני לא חושבת שצריכה להיות בעיה להמשיך עם הבדיקות בחול.
בטוחה שהכל יסתדר בסוף
חיבוק
 

mishb

New member
סליחה - עכשיו ראיתי שכתבת

שזה לחודש וחצי
אז עוד יותר טוב. תדעו, תטיילו, תנקו את הראש - ותחזרו עם תשובות וכוחות
 

hadarh111

New member
קודם כל, חיבוק גדול

כמו שאמרו מעלי, נראה שאת יודעת מה התשובה הנכונה..
להביא ילד חולה, זה הרבה יותר בעייתי מלחכות עוד מספר חודשים לילד בריא.

אחרי שהנחנו את זה על השולחן..
אני חושבת שיהיה מנחם להבין שגם אם בתכנון "ליצור" את הילד שם זה חלום.
בפועל, זה כנראה לא היה קורה..מעטות הנשים שמצליחות להיקלט על הפעם הראשונה,
כמובן שאין 100% ואולי אתם זוג שעל הפעם הראשונה מצליחים להיקלט, אבל כנראה שלא.
וכנראה שתגלו שזה תהליך שייקח עוד זמן.

תטוסו תהנו, תחזרו לארץ ומקסימום הוא ילך לבדיקה, הרי אותו יבדקו על הבעיות הספציפיות שהיו לך וזה כנראה אומר שהתשובות יחזרו מהר יותר, מה גם שאני חושבת שאם היית נשאית(זה שאם שלך חולה לא אומר שאת נשאית, נכון? יש סיכוי שאין לך בעיה)
אז הם מתקשרים מאוד מהר לספר , דווקא זה שלוקח לכם חודשיים לקבל תשובות מקטין את הסכוי לזה שיש לך בעיות.
 


בהחלט.
אגב, ברור לי שזה תהליך שלרוב לוקח זמן, במיוחד אחרי קריאה בפורום הזה. אני מניחה שהסביבה (שמורכבת מחברות ומכרות שהתעברו מנגיעה, פחות או יותר) פלוס המחשבה על הרומנטיקה של הרעיון קצת הסיטה את המחשבה מהתכלס.
&nbsp
יש סיכוי שאין לי בעיה, אבל אני ריאלית. הסיכויים לזה גבוהים הרבה יותר מאשר אצל האדם הממוצע (אגב, עוד לא דיברתי בכלל על שאר ה"ממתקים" האחרים שנמצאים אצלנו ברשימה כיוון ששנינו אשכנזים טהורים...)
&nbsp
אני באמת לא יודעת אם העיכוב שלהם בתשובה הוא סימן חיובי למשהו. זה גם מה שעבר לי בראש ככל שעבר יותר ויותר זמן ולא קיבלנו תשובה. אבל אז התקשרתי והבנתי שזה לא שיש תשובות והן סבירות, אלא שבכלל לא נגעו בבדיקה שלי עדיין. אין תשובות. זה די הוציא לי את הרוח מהמפרשים. אבל בסדר, פשוט נחכה לתוצאות ונתקדם משם.
&nbsp

&nbsp
 

hadarh111

New member
שבוע טוב

רק עכשיו יצא לי להיכנס לתפוז ולקרוא..

את נשמעת לי יותר מלאת אופטימיות מההודעה הראשונה שזה כבר מצויין, שימשיך ככה:)
לפעמים, ברור לנו שדברים לוקחים זמן, אבל לפחות עלע צמי ראיתי שלא משנה כמה היה לי ברור.. עדיין יש סוג של"תקווה" שמנגסת כל הזמן.
ודווקא כשיש משהו שמונע, כמו זה שגילו עכשיו שאני פוליציסטית ואני יודעת שהחודש אין סיכוי להריון, ובהחודש אני מתכוונת עד אמצע מרץ לפחות שרק אקבל ווסת ואתחיל מחזור חדש..אז אפשר יותר להירגע וללכת צעד אחורה מכל הסיחרור הזה..
אז אני באמת חושבת שכדאי להנות מהתקופה הזו בחו"ל ולא לנסות להביא עכשיו ילד.. ואז לחזור עם מלאי של כוחות מחודשים!

חמודית, גם אנחנו שנינו אשכנזים עם הרבה סיכויים לממתקים, ועדיין למזלי כשעשינו את הבדיקות הרחבות ביותר שיש בבלינסון במכון הגנטי הכל יצא תקין.
צריך להיות אופטימים.. כל עוד לא בטוח שאת נשאית של משהו.. אל תיהיי עצובה, וגם אם כן.. לא בטוח שהוא נשא..
וגם אם כן, אז מזל שגילו לפני שיש הריון!
אני יכולה להגיד לך שחברה שלי בעבודה, בדיוק עכשיו עברה סיפור עם החברה הכי טובה שלה, שהייתה בהריון ואז גילו
שהעובר חולה באיזושהי מחלה גנטית וצריך להוריד את ההריון..
וזה הרבה יותר קשה ריגשית מאשר לברור קודם עוברים תקינים ולעבור ivf(שאגב ככה הם יעשו מעכשיו והלאה שירצו ילדים).
ככה שכל הכבוד לכם שהלכתם לברר מראש!
לא ברור לי איך שני אנשים חכמים אקדמאים שמודעים להכל כמוהם ונמצאים ביחד 10 שנים ומעלה לא חשבו על זה.
 
הי - עונה מנסיוני

קודם כל מאוד עצוב שאמא שלך נפטרה. ועוד ממחלה כזאת נוראה.
אני גם נשאית של CF ועוד של מוטציה קשה של המחלה שלא היתה מאפשרת לילד חולה לגדול יותר מדי.
עשיתי בדיקה רק אחרי שאחותי התגלתה כנשאית, כבר הייתי עם ילדה בבית ועוד אחת בתכנון. אז עשיתי בדיקה לזה ולעוד כמה קריטיות, ויצאתי נשאית. ואז בעלי הלך לעשות בדיקה. (דרך אגב, תבררו על אופציה שלו להיבדק רק על זה. לא רואה סיבה שיעשו לכם בעיות. שילך לבית חולים ויעשה בדיקה)
כשקיבלתי תשובה עליו כבר הייתי בהריון. (איתה נכנסתי ממש בנסיון הראשון, וזה סביר לחלוטין שיקרה גם לך)
אנחנו בחרנו ללכת בדרך של להיכנס להריון ושאם גם בעלי נשא אז לעשות סיסי שלייה ואז להפיל במידה וחס וחלילה.. גם היום כשאני אחרי שתי הפלות הייתי בוחרת בדרך הזאת, גם כי יש סיכוי טוב שבעלך לא נשא בכלל. וגם אם הוא נשא הסיכוי לילד חולה במחלה הזאת ספציפית הוא 25 אחוז. ויחד עם הסיכוי שתיכנסו ככ מהר.. לדעתי אל תחכו עם זה. כי הפרייה חוץ גופית במקרה ששניכם נשאים היא גם אופציה לא קלה.
זאת דעתי כמובן.
וגם, אם ברור שאת נשאית אז יתנו לכם במקום אחר לבדוק את בעלך. זאת שטות מוחלטת שצריך לחכות לתשובה שלך. כל אדם ראשי לבצע בדיקת דם לעצמו על מה שבא לו. זה עולה בערך מאה שקל.
בהצלחה!
 
היי

קודם כל תודה רבה על הייעוץ (גם כאן וכאן בפרטי). בעיקרון את צודקת, והיינו צריכים להתעקש באותו רגע, בהחלט. אבל ביום שני אנחנו כבר על מטוס, וסביר להניח שעד שנחזור כבר יגיעו התוצאות בכל מקרה.
&nbsp
תודה גם על השיתוף של הסיפור. מבינה בהחלט את הרציונל, אבל זה לא סיכון שאני רוצה לקחת. אני יודעת שהסטטיסטיקה מדברת על 25% סיכון. אבל בעיניי זה המון. כך שמבחינתי אני רוצה לעשות הכל כדי להימנע מהמצב של צורך בהפלה, סיטואציה מאוד כואבת וטראומטית. ברור לי שאין הבטחות בחיים האלו והכל יכול לקרות, אבל אני רוצה לדעת שמבחינתי עשיתי את המקסימום כדי לא להגיע לשם.
 

Kasey

New member
היי


אני מבינה את מה שאת אומרת, נראה לי נורא קשה להכינס להריון בידיעה שיש סיכוי לא קטן שתיאלצו להפסיק אותו, והייתי מעדיפה לדעת לפני מה המצב.
צר לי מאוד על אמך.
אני מקווה שתוכלו לבדוק מחו״ל את התוצאות ולדעת מה קורה. הביורוקרטיה הזו באמת נורא מקשה, כאילו שלא קשה מספיק בלי. בעניין הגיל, למרבה המזל אתם לא בגיל שבו חודש-חודשיים באמת משנים, למרות שברור לי הרצון להתחיל לעבוד על ילד, וכמה זה מתסכל העיכוב החיצוני הזה.
ולגבי ההריון בחו״ל - אני מאוד מקווה שתהרי מהר ובקלות כשתתחילו לנסות, אבל באמת אי אפשר לדעת. אני הכנתי את כל התנאים לכניסה בהריון בירח הדבש, ואני זוכרת את בעלי שואל אותי לאחר מעשה - נו, יש ילד? קראתי על אילו בדיקות הריון אפשר לעשות הכי מוקדם, כל השטויות על בדיקות שמזהות שישה ימים לפני האיחור... ובסוף ההריון לא נוצר בדרום אמריקה אלא במרפאה של מכבי... אז באמת אי אפשר לדעת. מאחלת מכל הלב שלכם ילך מהר ובכיף
 
למעלה