התיכונים בעיר מציגים

ba r2 0 1 0

New member
התיכונים בעיר מציגים

את התוכנית לשנת הלימודים הקרובה! מעניין דווקא... מתוך לוקאל: מיוחד לאתר local :התיכונים בעיר מציגים את התוכנית לשנת הלימודים הקרובה אירית מרק 09.08.2006 בתיכון כצנלסון :ייפתח חוג למנהיגות נשית בשיתוף עם פורום הנשים, בתיכון גלילי : בכל כיתות י' תועבר תכנית לימודים שנתית חדשה בתחום ''מיומנויות למידה'' ועוד השנה הכין אגף החינוך תוכניות חדשות, לצד חיזוק והעמקת תוכניות קיימות, אם בתגבור תלמידים מצטיינים ואם בהענקת תמיכה לתלמידים חזקים פחות. פירוט התוכניות לשנה הקרובה מרכז רבין לשלום יערוך בכל התיכונים בעיר סמינר עיוני מקיף בנושא הדמוקרטיה הישראלית . הסמינר יעסוק במאפייני החברה הישראלית, תוך שימת דגש על כיבוד החוק, תהליכי גישור ככלי להתמודדות עם דמוקרטיה במצב משברי, אחדות ואיחוד בחברה הישראלית ועוד. בתיכון כצנלסון : א.ייפתח חוג למנהיגות נשית בשיתוף עם פורום הנשים בכפר סבא . ב.פרוייקט של כתיבת ספרי ילדים באנגלית ע''י תלמידי כתה י' . ג.דור שלישי למען דור ראשון - המדור לחיפוש קרובים 2006 - שלב שני של חקר מקוון של תלמידי כיתות יא' לאיתור קרובים של ניצולי שואה בכפר סבא באמצעות האינטרנט. ד.חוג בנושא מאפייני זהות יהודית . בתיכון גלילי : א.בכל כיתות י' תועבר תכנית לימודים שנתית חדשה בתחום ''מיומנויות למידה'' . ב.בכל שכבה יופעלו חוגי הורים שיועברו ע''י צוות הייעוץ ומרצים מבחוץ. ג.במסגרת פעילות התנדבות של תלמידי כיתות י' ביה''ס מארגן קורס ''ליצנים רפואיים'' שבוגריו יפעלו בביה''ח מאיר. בתיכון הרצוג : א.בתיכון יילמד בשנה הבאה מקצוע בחירה חדש '' יהדות כתרבות '' ( במסגרת לימודי מחשבת ישראל ) בהיקף של 5 יחידות לימוד . ביחידה הראשונה יילמד הנושא '' ובחרת בחיים '' תוך ניתוח דילמות על ערך חיי האדם בתרבות הישראלית. נושא אחר הוא ''חלונות חג'' המשמעות הדתית והמסורתית של החגים . תלמידים במסגרת הלימודים ידונו על צדק חברתי במקורות ובימינו, ייערכו סיורים במוזיאונים ובמקומות קדושים וכן יכתבו עבודת חקר מדעית בסוגיות מהתחום. בתיכון רבין : א.תיכון רבין נבחר ע''י משרד החינוך להיות ביה''ס ניסויי והחל לפעול במתכונת זו החל משנת הלימודים תשס''ז. נושא הניסוי : דילמות מגבשות זהות , בירור ערכי באמצעות דילמות מוסריות וערכיות מתחומי היהדות - ציונות – דמוקרטיה. המטרה : לפעול למען חידוד וגיבוש הזהות האישית, החברתית והלאומית של תלמידי ביה''ס באמצעות למידה חוויתית . במסגרתה התלמידים פעילים יותר, לומדים לנתח להבין ,לדון ,להקשיב לדעות שונות ולהביע דעתם על בסיס דעת.במסגרת הניסוי יקיימו דיוני דילמות בכל מקצועות הלימוד. בנוסף יפעלו בבית הספר מסגרות מיוחדות שיזמנו לתלמידים התנסויות ויפתחו בקרבם מנהיגות . הפעילות החברתית תתייחס לנושא הניסוי השנה דרך השירה העברית והזמר העברי. באולפנית הראל: ( תיכון שש שנתי ממ''ד ) א.בית הספר הוא ביה''ס ניסויי מזה שלוש שנים . נושא הניסוי : '' יהדות במציאות מודרנית '' בשנה הקרובה יתמקדו בנושא - יהדות ודמוקרטיה. ב.ייפתח השנה חוג מחול בביה''ס . ג.ייערך שיתוף פעולה בין תיכון רבין (ממלכתי ) לאולפנית הראל (ממלכתי- דתי) בנושא : '' דילמות מגבשות זהות'' . http://www.local.co.il/kfar-saba/showItem.asp?articleId=4865 . ועוד משהו בנושא חינוך: גם השנה, כמו בשנה שעברה, תיתן העירייה לתלמידי כיתה א' מנוי שנתי לספרייה העירונית. יוזמה נחמדה מאוד!
 

ShaniNaor

New member
יש לנו ליצנים רפואיים?!?!?

או יה!!! אחת מההתנדבויות המקסימות ביותר שיש. :)
 

Double U

New member
שני הליצנית

בימי הולדת, בר מצוות, חתונות ומחלקת ילדים ב"מאיר"
באמת נשמע נחמד הקורס הזה!
 
זה נשמע נחמד... אבל הכי מעניין אותי

לדעת איך זה יתבטא בשטח. לא פעם יוצאים עם רעיונות ממש יפים ובסוף בשטח זה נראה על הפנים. אני הכי בעד הכיוון של רבין... זה נראה לי הדבר שהכי חסר במערכת החינוך ושיכול לתרום הכי הרבה לתלמידים. והרעיון של מנוי לתלמידי כיתה א' הוא מקסים וחשוב מאוד. אולי זה מה שיעזור לעוד כמה ילדים להתחיל לקרוא מגיל קטן. אין לי ספק שזה יפתור להם הרבה בעיות בעתיד (ידע, אוצר מילים, פסיכומטרי... ואלה רק הדברים הפרקטיים).
 

Super Chuly

New member
בנוגע לרבין

אני לא ממש רואה הבדל מהערכים שהוקנו לתלמידי רבין גם מלפני ההחלטה להפוך אותו לביה"ס ניסויי. אני בוגרת רבין ובמשך שלושת השנים האחרונות שמו דגש רחב על יצירת דמות ישראלית והתמודדות עם דילמות, ערכים, כבוד הדדי וכן הלאה. ליהי :)
 

droriko

New member
אני גם בוגר רבין 3 שנים

ואני לא יודע איזה ערכים לימדו אבל לא נראה לי שהיה שם מישהו שממש שם זין על זה
 
טמטום

אני עכשיו ברבין ומנסים לדחוף לנו את הערכים האלה וזה עולה על העצבים כי לאף אחד זה לא מזיז, באנו לתיכון כדי להוציא תעודת בגרות. יופי, עשינו סיור לתל אביב לשכונת התקווה, המדריך נאם מתחת לבתים של אנשים כמה הם עניים וסובלים, ואז הלכנו לכיכר המדינה והמדריך רצה שניכנס ונטריד את המוכרים מה המחיר הכי יקר בחנות שלהם? הנה דמות ישראלי מושלמת לפניך.
 

droriko

New member
אחי אתה רוצה לשמוע על טימטום ברבין?

כשאני למדתי שם לפני כמה שנים הכריחו כל תלמיד בכיתה י' להתנדב באיזשהוא מוסד , מי שלא התנדב העיפו אותו מרבין(והיה איתי אחד בכיתה שבאמת העיפו אותו בגלל זה) לזה אני קורא טימטום
 
למעלה