התיכוניסטים שירוצו להתחסן: "אין התלבטות בכלל"

דיברגנט חדש

Well-known member

כבר במוצאי השבת יחלו נערים בגילים 16 עד 18 להתחסן בקופות החולים. התלמידים, שלמדו לבגרויות בזום וחוו ייאוש, סוף סוף רואים את האור בקצה המנהרה: "אנחנו צריכים את זה". אופק מנס ציונה מתכוון לקבוע תור לחיסון "כבר בימים הקרובים". אגם מגדרה חשה תקווה: "מתחילת השנה אף אחד לא למד באמת, פספסנו הרבה חומר"​

לפני הבגרויות, הולכים להתחסן: מבצע החיסונים בקרב נערים בגילים 16 עד 18 יחל כבר הערב (שבת) בכל קופות החולים. הודעת הקופות אמש מגיעה לאחר שנה קשה ומתסכלת של למידה ממושכת מרחוק בזום, עם ריחוק חברתי וניכור. להחלטה על חיסון תלמידי כיתות י"א וי"ב חיכו רבים מההורים, התלמידים והמורים, שחשו מיואשים נוכח המצב.
.
.
.
יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז בירך על התוכנית וציין כי הציע לא אחת לשר החינוך יואב גלנט לחסן את התלמידים. "באופן הזה בתי בספר יהפכו לאיים בטוחים מקורונה ויאפשרו לימודים תקינים ומלאים", אמר.

הנהגת ההורים הארצית תומכת גם היא במהלך לחסן את תלמידי התיכונים. יו"ר ההנהגה הארצית מירום שיף הבהיר: "אנחנו שמחים על כך שניתנת האפשרות לכל מי שרוצה להתחסן לעשות זאת בהקדם האפשרי, אולם הבחירה האם להתחסן נתונה לשיקול דעתם של ההורים".

יובל גודגר, יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית, מרוצה מההחלטה לחסן את התיכוניסטים, בהם היא עצמה. "אנו מודים על הפעולה המבורכת של ועדת התעדוף ובכירי משרד הבריאות לאמץ ולהחיל אישור לחסן את בני הנוער בגילי 16 עד 18 הלומדים בכיתות י"א וי"ב. זה יאפשר חזרה מהירה לשגרה ועריכת בחינות הבגרות בצורה הטובה ביותר שאפשר", אמרה. גודגר ציינה כי מועצת התלמידים מודעת לחששות הרבים בימים אלו גם אל מול המשבר וגם בפני החיסונים ולכן המועצה לא תתמוך בחיוב חיסונים לבני הנוער.
 
למעלה