התיעצות בנוגע לדמי מזונות

behl

New member
התיעצות בנוגע לדמי מזונות

יש לי ילד בן 15 מנישואיי הראשונים ואני משלם מידי חודש דמי מזונות על סך 2900 ש"ח (במקור היה 2500 ש"ח ועלה מצוד לממד לצרכן) על פי הסכם שנחתם בהליך גישור לפני כ- 9 שנים. אנחנו לא גרים בסמיכות אך אני רואה את ילדי פעמיים בשבוע כולל לינה באחד הימים ובכל סופשבוע שני. יש לי עוד בן מנישואיי השניים וצפוי להוולד לי ילד שלישי בעוד כחודש. לאור השינויים המתרחשים כיום על ידי בית המשפט ביחס לדמי מזונות, כיצד אוכל להעריך אם כדאי לי לבקש הפחתה בדמי המזונות?
 
הפחתת מזונות לאור פסק הדין החדש של בית המשפט העליון

שלום רב,

בקצרה - וזו השורה התחתונה - תוכל להעריך את כדאיות התביעה להפחתת מזונות באמצעות קבלת ייעוץ מעורך דין העוסק בתחום דיני המשפחה.
בכל זאת מעט יותר בהרחבה: השאלה האם הפסיקה החדשה של בית המשפט העליון חלה רטרואקטיבית גם על הסכמי גירושין שנחתמו לפני כן, עדיין לא הוכרעה בפסיקה. יש גישות סותרות בפסיקות המועטות שניתנו לאחר פסק הדין של העליון. אך צריך לזכור שגם לפני הפסיקה החדשה הזאת, בתי המשפט פסקו הפחתה של סכום המזונות במקרה של שינוי נסיבות מהותי וכן חשובה מאוד השאלה האם בית המשפט רק אישר את ההסכם או גם בדק את צרכי הילדים וקיים הליך של ראיות - אם לא, ניתן להגיש תביעה ראשונית בעניין מזונות שלא מצריכה שינוי נסיבות מהותי. לתביעה הזאת, פסק הדין של העליון בהחלט רלבנטי.
לכן לשאלה האם כדאי, התשובה היא יתכן וכן, מומלץ לפנות לייעוץ אצל עורך דין כאמור ולקבל תשובה מדוייקת יותר לאור בחינת כלל נסיבות המקרה.
 
למעלה