התיעצות בנוגע לכרטיסי מסך לתלת מימד

מיכאל ג

New member
התיעצות בנוגע לכרטיסי מסך לתלת מימד

השאלה שלי היא כזו: באופן עקרוני, עד כמה משפיע זכרון הכרטיס על הביצועים בתוכנות תלת מימד? (ב-VIEWPORT כמובן, לא מדובר על רינדור) קצת פירוט: במשחקים, יש המון טקסטורות שצריך להעלות לכרטיס, ככה שהזכרון חשוב מאוד. במידול מה שחשוב כך נראה לי זה רק היכולת לטפל בכמויות פוליגונים גדולות. אני מעוניין לדעת אם יש השפעה של זכרון הכרטיס על הנושא. אז אם מישהו יכול ליעץ: אני מתכוון לקנות לי כרטיס לשימוש ביתי. אני לא רוצה לזרוק כסף סתם, אבל אני לא רוצה לקנות משהו שיתברר לי כלא מספיק. האם יש טעם להשקיע ב-256MB או ש-128 יספיקו? לצורך קנה מידה, אני עובד על מודל של רבע מליון פוליגונים בערך, כמעט ללא טקסטורות בתצוגה המקדימה. תודה מראש לכל עצה או הערה.
 
אמממ...

בשלב המידול, זיכרון של הכרטיס הגרפי חשוב בעיקר למספר גדול של פוליגונים. נוסף על כך יש היום מעבדים גרפיים שמבצעים את רוב העבודה של רנדור תאורה והצללות ב VIEWPORT. אבל זה תלוי בעיקר בתכונות המעבד הגרפי ולא הזיכרון בכרטיס הגרפי. אם אתה עושה טסטים של אנימציה, אני לא בטוח עד כמה זה תלוי דווקא בזיכרון של הכרטיס הגרפי, אבל לזיכרון יכול להיות תפקיד מכריע גם ביכולת לעשות PREVIEW של האנימציה בזמן אמת (כמו למשל חישוב של תנועת שיער או פרטיקלס). יש בהחלט טעם להשקיע בזיכרון של 256MB, וכן במהירות העבודה של הזיכרון (למשל סדרת הXT של ATI REDEON)
 

eldarinn

New member
שמע היום זה לא מה שהיה פעם

כל כרטיס שעולה 100 דולר יספק את הצרכים שלך.
 
למעלה