התיקון לחוק שמופיע באתר-מכסה טפחיים

התיקון לחוק שמופיע באתר-מכסה טפחיים

בשנת 2002 התבצעו שני תיקונים לחוק. האחד תיקון מס 6 מיולי והשני תיקון מס 7 מנובמבר. התיקונים שינו לחלוטין את חוק החינוך המיוחד משנת 1989. החוק איננו כפי שמופיע במרומי האתר. זהו כאמור רק אחד ה ת י ק ו נ י ם לחוק. התיקונים הוצבו בחוק המקורי. התיקון תפקידו היה לתקן את החוק. הוא איננו עומד ברשות עצמו. בהתאם לחוק כיום אין צורך בועדת השמה על מנת להעביר תלמיד לחינוך המיוחד. זוהי הרעה ברורה של החוק ולא שיפור. כמו כן אין הליך ערעור לאחר שהילד הועבר מבית הספר הרגיל למיוחד. הועדה הקובעת היא ועדה בית ספרית בראשות המנהל,המחנך והפסיכולוג חינוכי. המשפחה מחוייבת להביא כל מסמך רפואי. גם כאן זהו תיקון שערורייתי, מה גם שבפרוטוקולים של החקיקה בכנסת לא מצאתי עדות לכל דין ודברים בקשר לדבר כה שונה, מוזר ומסוכן כמו למסור מסמכים רפואיים לבתי ספר, שעשוי לסייעלחברות ביטוח, חברות תרופות, למחקרים ולא עלינו לעמותות פשע מאורגן.
 

ננה f

New member
דיאנה ???

האמנם נכון כי ועדה בית ספרית של (סליחה מראש לכל הנעלבים) מנהל/מורה/פסיכולוג חינוכי שאינם מצויים כלל בחינוך המיוחד ככלל ובבעיות תקשורת בפרט , יקבעו לפי החוק העכשוי את גורל ילדינו,ולא ועדת ההשמה שהיא לפחות כוללת את המפקח על החינוך המיוחד ועוד בעלי מקצוע בעל רקע(קצת) מתאים יותר ?האמנם? אני אכן מסכימה כי ביה"ס אינו אמור להחזיק מסמכים רפואיים/אבחונים וכו' אך אשמח להבין מה פשר המשפט האחרון ואיך המסמכים יכולים להגיע לכל הגורמים הר"מ? תודה
 
מסמכים רפואיים סודיים

מסמכים רפואיים מיועדים להיות מוחזקים בסודיות בתיק הרפואי ובידי "החולה". כאשר המסמכים מתבקשים לגבי ילדים עם בעיות בריאות כלשהן מהצד השני עומדות חברות ביטוח שעלולות להתבע בגין פגיעה מחיסון, פגיעה בלידה, טיפול רשלנות רפואית - מנוגדות ענינים. מסמכים רפואיים עלולים להגיע למשרד העבודה והרווחה - עובדים סוציאליים ועלולים לשמש כהאשמה של הזנחת בריאות הילדים וכתוצאה המלצה להוציא ילדים מהבית. וכן, המסמכים עלולים להגיע לארגוני המורים - בעוד שהיום מגיעים לארגוני הרופאים. מדובר בגורמים בינלאומיים שיצא להם שם כמטרידי הורים (למשל בענין ריטלין) ואנטישמים.
 

Diana M

New member
ננה יקרה

אנא קראי את תגובתי לרקשה הזאבה בענין ועדות ההשמה. ולגבי המשפט האחרון, קטונתי, אין לי מושג במה מדובר ואיך זה יכול להתרחש. אני מאמינה כי פילוסופים של תיאוריית הקונספירציה ידעו טוב ממני להשיב על כך.
 
החוק בקישור איננו מעודכן

החוק בקישור לא עודכן אגש לספריה ואבדוק את הנוסח המלא. אספר לך חוויות בענין הסודיות הרפואית. היועץ המשפטי לממשלה ניסה להוציא את בני מרשותי בגלל הזנחה. במקרה כזה, הכל חסוי ממך ובמקרה שלי גם מעורכי דיני. חשדתי שזה נעשה משיקולים זרים ובקשתי לקבל את המסמכים הרפואיים של בני משתי קופות החולים וכן את תיק התפתחות הילד שאמור להמצא בבית הספר. לאחר כשנה בא כאילו לא אותר התיק, קבלתי צילום של תיק התפתחות הילד. אבל החיסונים נראו מטושטשים ועמדתי על כך שאני רוצא את התיק עצמו ולא צילום שלו. תתפלאי מה מצאתי - מישהו מחק ב ט י פ ק ס את מספרי האצוות ועל זה רשם משהו מטושטש. את התיקים הרפואיים מקופות החולים לא קבלתי עד היום. כנראה שיש שם עדות לפגיעה מחיסון פוליו בטיפות והמערכת שומרת את האינטרסים של יצרן החיסונים. העיקר שהאשימו אותי שחוסר טיפול שלי בילד גרם לו לקשיים בלימודים. נוצר חוסר אימון ביני לרשויות וביחוד שהגורם המחסן הינו מדינת ישראל וגם הגורם הקובע את טובת הילד. ישנם 10000 ילדים שהוצאו מהבית
 

Diana M

New member
החוק בקישור

בוקר טוב ריקשה הזאבה. החוק בקישור בתוספת עדכון החוק נותן את התמונה המלאה.
היות ומדובר בחוק חדש אין עדין ניסוח מלא של שני המסמכים יחד ברשת, לפחות אני לא מצאתי. מתוך הדברים שלך אני קוראת סיפור קשה וחמור במיוחד. צר לי כי היה עליך לעבור גיהנום אישי כזה. אם תרצי לספר את כל הסיפור למען הורים אחרים שיוכלו ללמוד מכך ולמען אנשי צוות שיהיו זהירים, את יותר ממוזמנת. יום טוב דיאנה
 

Diana M

New member
חוק חינוך מיוחד ותיקון לחוק

שלום ריקשה הזאבה וברוכה הבאה אלינו. א.אולי אתחיל בכך שאתייחס לעובדות שקבעת. הקישור שמופיע בראש עמוד הפורום אכן אינו כל חוק חינוך מיוחד, אלא רק התיקונים שהוכנסו בחוק מה שמכונה פרק ד' בחוק חינוך מיוחד-שילוב תלמידים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך הרגיל. (את כל החוק ניתן למצוא בקישור הראשון שהבאתי) ב. איני מכירה אפשרות להעביר תלמיד לחינוך המיוחד ללא ועדת השמה, אלא אם כן ההורים מבקשים זאת. ואכן על פי תיקון סעיף 7 (א1) בפרק ג' מאפשר להורים לבקש העברה של ילדם לחינוך המיוחד על סמך חוות דעת מקצועית, ללא ועדת השמה. הווה אומר שרק ההורים יכולים לממש זכות זאת, המערכת לא , לי כמוך יש השגות בנושא, אך אין טעם להלחיץ הורים ולהטעות כאילו ומחר מישהו יכול להעביר את ילדם חינוך המיוחד ללא ועדת השמה. אגב, הענין עדיין אינו מיושם וטרם יצאו הנחיות בנושא. (מצרפת קישור לתגובתה של גב' כרמלה איגל , הממונה הארצית על נושא ועדות השמה וערר. ג. אני חוששת שאת קצת מבלבלת בין ועדת השמה לבין ועדת שילוב מוסדית. אכן במסגרת החוק החדש קיימת הנחיה להקים בבתי הספר ועדות שילוב מוסדיות בראשן ישב מנהל בית הספר וחברי הודעה הם: מחנכת הכתה, פסיכולוג חינוכי (או יועצת חינוכית) נציג הפיקוח על החינוך המיוחד ואיש מקצוע נוסף על פי צרכי הועדה. תפקידה של ועדה זו לדון בזכאותו של תלמיד להחשב כבעל צרכים מיוחדים והדיון מתבסס על סמך מסמכים קבילים כגון: אבחון פסיכולוגי/פסיכיאטרי/רפואי ואחרים. ההורה מוזמן לדיון וראשי להביא עימו כל גורם שהוא בוחר וכן להציג מסמכים קבילים על פי הבנתו. ועדה זו אינה עוסקת בהעברת תלמידים לחינוך המיוחד, אין זה מסמכותה, ועדה זו עוסקת בקביעה האם התלמיד אכן בעל צרכים מיוחדים ואילו משאבים יקבל ככזה במסגרת שהייתו בחינוך הרגיל. במידה והועדה מתרשמת כי מדובר בתלמיד הזקוק למסגרת של חינוך מיוחד, היא מפנה אותו אל ועדת ההשמה. הורה רשי לערר על כל החלטה של ועדת השילוב המוסדית בפני ועדת ההשמה ד. מסמכים רפואיים, על מנת לקבוע כי ילד X הוא בעל צרכים מיוחדים, אכן יש צורך במסמך קביל הקובע שהילד בעל צרכים מיוחדים. אולי לך יש דרך לדעת מי סובל מPDD, C.P , דאון סינדרום, או כל לקות אחרת מבלי לקבל הבחנה רפואית. אני חוששת שלי או למרבית עמיתי אין כישורים כאלה. אגב, לא מדובר רק במסמכים רפואיים אלא בכל מסמך הנותן אישור לקיומה של לקות בגינה הילד זקוק למשאבים מיוחדים, זה יכול להיות גם איבחון דידקטי עבור ילד לקוי למידה. וההליך נועד בעיקר לדאוג לכך כי במסגרת המשאבים המצומצמים גם כך, יהנו מהם מי שאכן זכאים להנות מהם, ילדי החינוך המיוחד ולא ילדים שאולי מתקשים אך אינם כלולים בהגדרה זו. בענין חברות הביטוח, הפשע המאורגן וכו'..באמת שאין לי מה אין לי לא רקע ולא התמות באף אחד מהתחומים. לסיכום, ביקורתיות תמיד מתקבלת בברכה, אך אנא לא לשכוח כי בפורום זה קוראים הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים ואין צורך להכניס אותם לבהלה לא מוצדקת באמצעות מידע מוטעה. יש מספיק סיבות לדאגה גם כך. חג שמח דיאנה
 

ננה f

New member
תודה דיאנה תודה ריקשה .

לדיאנה תודה , שמחתי על ההבהרה . עדיין יש לי בעיה עם עניין היושב בראש ועדת השילוב הבינמוסדית?ואיך מחליטים - ברוב קולות? למישהו זכות וטו? מתוך שמנהל ביה"ס עם כל הכבוד ,יש לו אינטרסים ביתספריים משלו , לדוגמא, סייעת שתעבוד עם עוד ילדים בכיתה למרות שהיא שייכת לילד ספציפי.. ועוד יש לזכור כי מרבית המשתתפים בועדה הינם ת"פ של המנהל או בקשרי עבודה "צפופים" העלולים לשבש את ההחלטות שאינן לטובת הילד אלא שיקול נוחות ותקציב וכו' של הנוכחים . אנשי החינוך המיוחד הינם כ"אורחים" בועדה שכזו ולכן בד"כ הפרופיל נמוך יותר מאשר אנשי המוסד החינוכי והמוניציפליים , איך ההורים יכולים להיות בטוחים שהכף לא תטה לפי צרכי ביה"ס/העיריה? כמו כן הייתי שמחה להתעדכן בעניין השילוב . האם יש הנחיות חדשות ? התיקון הרי קיים . התקציב?ההנחיות לביצוע? האם גם הן קיימות . לריקשה תודה . אני תמיד טוענת שלא מזיק לבדוק ולוודא מי הולך אחרייך ברחוב , מי נושף בעורפנו , וכן צריך לבדוק ולוודא , במידת הסבירות כמובן, שהכל נעשה נכון,חוקי ובעיקר שאינו פוגע בנו . צריך גם לזכור , לדעתי, שאת התפקידים מאיישים אנשים , והם בד"כ, אינם האוייבים שלנו אלא מכסימום בני אדם שמנסים לבצע את תפקידם , לא תמיד חרוצים/מוכשרים/נבונים,ועלינו לוודא שהם אכן עושים את תפקידם בצורה הטובה ביותר עבורנו . ה"חוקים והתקנות והבירוקרטיה "- שרירות "ליבם" והאטימות אלה הם אוייבנו האמיתיים . בברכה ננה f
 

Diana M

New member
ננה, התייחסת בהודעתך לכל החסרונות

אחד לאחד. אכן גם אני חושבת שיש בעיה בכך שמדובר בועדה פנימית. ואכן אין לי ספק כי יהיו מקומות אשר יפרשו את החוק על פי הצרכים שלהם שלא תמיד הולכים עם כוונת המחוקק. על פי החוק החדש הורה לילד בעל צרכים מיוחדם רשאי לרשום את ילדו במוסד לימודים רגיל. בהנחה שלא למד לפני כן במוסד לחינוך מיוחד (במידה וכן, ההליך שונה), מנהל בית הספר חייב לרשום את הילד , אך מנגד הוא יכול ליצור מצב בלתי אפשרי מבחינת סיכויי ההשתלבות של אותו ילד, בכך שיקצה לצורך שילובו משאבים לא מתאימים. יחד עם זאת יש מספר חישוקים השומרים על האינטרסים של הילד והמשפחה: א. להורים ישנה הזכות לערר על החלטה ועדת השילוב הבית ספרית בפני ועדת ההשמה, שם יושב המפקח על החינוך המיוחד. ב. בחוק נכתב לגבי חברי ועדת השילוב "עובד הוראה מתחום החינוך המיוחד" כשהמשמעות היא שגם מורת השילוב של בית הספר יכולה לשבת בדיון. בחוזר המנכ"ל שיצא בחודש יוני האחרון, סעיץ זה חושק. ונכתב "עובד הוראה מתחום החינוך המיוחד שהוא נציג הפיקוח על החינוך המיוחד" הווה אומר שהמפקח על החינוך המיוחד יכול לדאוג כי בכל ישיבה כזו ישב נציגו: מדריכה, מנהלת מתי"א. ומנסיוני אני יכולה לאמר לך כי כאשר יושב גורם חיצוני הדברים נראים אחרת. מבחינת משקל חברי הועדה: לכל חבר בועדה קול אחד בעל משקל זהה, למנהל בית הספר כיושב ראש, יש שני קולות. וכעת למען ההגינות חשוב להציג את הצד השני של המטבע המתייחס לחלק השני של שאלתך. החוק נכנס לתוקפו מהראשון לספטמבר שנה זו. לצורך יישום החוק לא נוספה שעה אחת שחוקה למערכת. כלום. מה שהשתנה אלה ההנחיות: מתן שעות אך ורק לתלמידים מאובחנים, בעלי מסמכים קבילים. הנחיה זו אמנם מצמצמת את אחוזי התלמידים שיקבלו סיוע בתחומי בית הספר, אך יוצרת בעיות חדשות, אליהן לא אכנס כעת. בפועל מנהל בית ספר שלא קיבל תוספת של משאבים יתקשה מאוד להתמודד עם נהירה של תלמידים ממוסדות החינוך המיוחד לבית ספרו ונהירה לצורך הענין יכולה להיות שלושה ארבע תלמידים שאם יקבלו את מה שמגיע להם, ינגסו בחלק הארי של שעות סל השילוב הבית ספריות אם לא בכולן. וזאת אכן כוונת המחוקק אך בפועל ישנן אוכלוסיות להן בית הספר רואה עצמו מחוייב בנוסף לתלמידים אלה, כמו תלמידים לקויי למידה, למשל, שמספרם מגיע עד כ10-15% מאולוסיית תלמידי בית הספר. נקודה נוספת שחשוב להבהיר, החוק מתייחס למשאבי סל השילוב. מה שהיה עד כקבלת החוק "תוכנית השילוב" משמע ועדת השילוב הבית ספרית אינה קובעת לגבי משאבים אחרים כגון: סל תגבור או סייעות. הנושא הזה נשאר תחת אחריות המפקח על החינוך המיוחד. ואיני יכולה אלה להסכים ולחזק את דבריך. כאדם המגיע מתוך המערכת, וצברתי כמה שנות נסיון, הכוונות הן תמיד נקיות וטובות. מרבית האנשים אכפתיים , הגונים ומאוד רוצים לעשות את הדבר הנכון כלפי הילדים והמשפחות. יחד עם זאת ברור שכל הורה צריך להיות אינטרנסט כלפי הצרכים של ילדו ולדאוג להיות ער לכל מה שנעשה. דיאנה
 
למעלה