התכתבות עם שלמה יהודה

עבכ

New member
התכתבות עם שלמה יהודה

רציתי לעדכן. לאחר המבחן דיברנו כמה ח'ברה על לשלוח מייל לשלמה יהודה שישווה ממוצעים עם הקבוצה של קרסו. שלחתי לו מייל ולאחר התכתבות (3 מיילים...) הוא לא מעוניין לעדכן . לילה טוב ערן ב.כ.
 

lironga1

New member
מ'זתומרת???

ערן, הנה אני מזדהה(שאלתי מי אני מהפורום....)-פרט ונמק מה הוא אמר...... לא מעוניין-לא מקובל עלי.
 

עבכ

New member
...

ביררתי עם נטלי והיא דברה עם האגודה. מבחינת האוניברסטיה אין שום חובה עליו להשוות ממוצעים ויש לו 'חופש אקדמאי להחליט על תכני הקורס וההתפלגות'. אם יהיה הפרשים משמעותיים אולי אז כדאי לנסות שוב, אבל אני די משוכנע שזה לא ממש יעזור. אני מצרף את התשובות שלו: המייל הראשון שלום רב אשמח אם תסביר לי את ההגיון בבקשה שלך. קודם כל לא נלמד אותו חומר בדיוק בשתי הכיתות שיטת המבחן אחרת אם התלמידים בכתה שלי השקיעו פי שנים מאמץ בלימוד החומר [או להפך האם זה לא צריך להשתף בציון שלהם ממצוצע הציומים שלי במשך 30 השנה שאני מלמד את הקורס נע בצורה משמעותית משנה לשנה מה זה אומר בברכה שלמה יהודה המייל השני שלום הדיון שאתה פתחתי הוא מענין אני בדעה שאדם זכאי לקבל את הציון המגיע לו לפי ידיעותיו ולא לפי מקומו היחסי הקבוצה אני לא מתרשם ממה שעושים מרצים אחרים ואני גם לא מאמין בעקומה נורמלית של ציונים כמה מחבריך לכתה מוכנים שאני אוריד להם ציון כדי לשמור על ממוצע בין כיתות - הצג טקסט מצוטט - בברכה שלמה יהודה 2008/8/18 ערן ברכליפה <[email protected]> שלום רב במבחנים אחרים שהיו לנו השנה המרצים דאגו להשוות לנו את הממוצעים לשנים הקודמות ולכן חשבתי שגם אם יהיה הפרש משמעותי בתוך אותה שנה ניתן להשוות, כיוון שאלו אותן 2 נקודות זכות בעבורנו. הקבוצה של פרופ' קרסו, קיבלה את האפשרות להגיש עבודה שוות ערך ל-10 נקודות וכך לשפר את הציונים שלהם. כיוון שלנו לא היתה את האפשרות הזו חשבתי שצריך לאזן בין הממוצעים. תודה רבה על ההתייחסות וערב טוב בברכה ערן ב.כ. בתאריך 18/08/08, מאת שלמה יהודה <[email protected]>: שלום רב אשמח אם תסביר לי את ההגיון בבקשה שלך. קודם כל לא נלמד אותו חומר בדיוק בשתי הכיתות שיטת המבחן אחרת אם התלמידים בכתה שלי השקיעו פי שנים מאמץ בלימוד החומר [או להפך האם זה לא צריך להשתף בציון שלהם ממצוצע הציומים שלי במשך 30 השנה שאני מלמד את הקורס נע בצורה משמעותית משנה לשנה מה זה אומר בברכה שלמה יהודה שלום רב במבחנים אחרים שהיו לנו השנה המרצים דאגו להשוות לנו את הממוצעים לשנים הקודמות ולכן חשבתי שגם אם יהיה הפרש משמעותי בתוך אותה שנה ניתן להשוות, כיוון שאלו אותן 2 נקודות זכות בעבורנו. הקבוצה של פרופ' קרסו, קיבלה את האפשרות להגיש עבודה שוות ערך ל-10 נקודות וכך לשפר את הציונים שלהם. כיוון שלנו לא היתה את האפשרות הזו חשבתי שצריך לאזן בין הממוצעים. תודה רבה על ההתייחסות וערב טוב בברכה ערן ב.כ. שלום הדיון שאתה פתחתי הוא מענין אני בדעה שאדם זכאי לקבל את הציון המגיע לו לפי ידיעותיו ולא לפי מקומו היחסי הקבוצה אני לא מתרשם ממה שעושים מרצים אחרים ואני גם לא מאמין בעקומה נורמלית של ציונים כמה מחבריך לכתה מוכנים שאני אוריד להם ציון כדי לשמור על ממוצע בין כיתות אני לא הבנתי את המשפט האחרון.... לילה טוב
 

lironga1

New member
הבנתי....

צריך להיות סימן שאלה בסוף השורה האחרונה שלו- הוא מתכוון שלפי מה שאנחנו מבקשים יהיו כאלה שיפסידו נקודות ויהיו כאלה שירוויחו-זה דווקא נשמע די הגיוני. אז אולי באמת נחכה לציונים ונראה ובמידה והמצב יהיה ממש גרוע-נעבור לתוכנית ב'. יש לך תוכנית ב'? לא? טוב, אז בוא פשוט נתפלל. כולם מוזמנים להתפלל איתנו!!! (משמרת ארוכה בעבודה...) לילה טוב!
 

chepupu

New member
האמת

בלי קשר למה דעתי לגבי שלמה כמרצה מוצלח או לא, הקורס שלו לא דומה בכלל לקרסו. לא מבחינת החומר, לא מבחינת הדרישות וגם לא מבחינת צורת המבחן. אז למה שהוא ירצה להשוות איתו? מילא אם זה זה היה אותו קורס כמו מני וענבל בסטט' או משהו, אבל ככה.. מה ציפיתם שהוא יגיד? טכלס הסיבה שמשוויים, זה כי לאוניברסיטה יש אינטרס וגם למרצים להראות טוב ושהממוצעים ישארו גבוהים לאורך השנים. זה באמת דבר שטוב בעיקר לאלה שקיבלו ציונים נמוכים. שלמה כנראה סבור שאנשים צריכים להוציא ע"פ מה שלמדו וזה מה שהוא התכוון לגבי זה שכל שנה מתקבל ממוצע אחר- שייתכן שמחזור אחד יותר טוב או פחות טוב מקודמיו וזה טבעי. בקיצור, צריך לזכור שאנחנו מרוויחים לפעמים מפעולות שהאונ' עושה כדי לשמור על שמה הטוב ולא בשביל לשמור עלינו. כך שבמובן כלשהו, גם אם זה נשמע עקום, אולי שלמה מנסה להתנהג פה באופן מוסרי. (ושלא תחשבו לרגע שלא התחרטי כל פעם מחדש שאני לא עם קרסו..)
 

opelpopel

New member
לערן

אין כל כך דעה אם צריך להשוות ממוצעים או לא אבל אם אני חושב מזווית הראייה של המרצה - למה שהוא ירצה להשוות ממוצעים אם מיד לאחר המבחן סטודנטים מתחילים להפעיל עליו לחץ? בסה"כ היה מבחן הוגן שהיה דומה מאוד לשחזורים (לא שזה אומר בהכרח שלא צריך להשוות ממוצעים - אבל כפי שאמרתי אין לי דעה של ממש), וזה קצת לא מכובד לבקש בקשות כאלה עוד לפני שבכלל המבחנים הגיעו לידיו
 

Pleasantness

New member
ובכן, הציונים של ר' שלמה..

ראו, ידידי הצעירים, פלא הוא שטרם נאמר לכם דבר על שיטת הענקת הציונים אצל ר' שלמה. השיטה היא פחות או יותר... אהה.. ככה. כן, בדיוק, ככה! כלומר התפלגות הציונים בקורס שלו היא.. די שרירותית. כך שאולי אם היו רוצים לבקש ממנו להשוות ממוצעים הזמן המתאים יותר הוא דווקא לפני הענקת הציונים השרירותיים ולא אחרי. מצד שני, זה די, ככה, אבוד מראש... סתם כדי שתדעו שאתם לא לבד, הנה כמה התרשמויות מן השנה שמעליכם. אבל היו אנשים, אפילו הרבה, שהתמזל מזלם והם קיבלו ציונים משביעי רצון. אולי הפעם אתם תעלו בגורל.. בכל אופן, במועד ב' הוא יותר חיובי וממוצע ההתפלגות השרירותית הוא קצת יותר גבוה. בהצלחה!!
 

עבכ

New member
אורן

הי מה המצב? הרציונאל היה שכשדיברנו עם השנים הקודמות הם אמרו את הדברים שנאמרו לעיל וחשבנו שאם נחכה אחרי המבחן זה יהיה יותר מסובך לשנות ציונים. לגבי ההשוואה- אני מאמין שלא משנה איזה קורס זה, יש להשוות ממוצעים בין 2 הקבוצות שלומדות את הקורס באותה שנה, כיוון שא.אין שוויון הזדמנויות ברישום לקורסים. ב.צריך לדאוג שההבדלים בציונים באותה שנה יהיו הבדלים בין-אישיים ולא הבדלים קבוצתיים ולכן דווקא בגלל שאלו היו שני מרצים שונים, חומרים שונים מבחנים שונים יש להשוות ממוצעים. אך זוהי דעתי האישית. נקווה לטוב לילה טוב!
 

עבכ

New member
...

אלוקים ישמור, חשבתי לרוקן את החומר של סטט' מהמוח שלי אחרי המבחן, אבל כנראה שזה ברח לי בכל זאת ממקומות מודחקים של המוח... מקבלים על זה נקודות?:)
 

rachelp1

New member
אם הממוצע של הקבוצה שנבחנו ראשונים היה נמוך?

גם בשנה הבאה יהיו כאלו שיבחנו בסמסטר א' על אישיות עם אורבך ויהיו כאלה שיבחנו בסוף השנה עם מרצה אחר. נניח שהממוצע של הקבוצה של אורבך יהיה נמוך יותר, צריך להשוות אותו רטרואקטיבית לקבוצה השניה או אולי להוריד לקבוצה השניה את הממוצע כדי שישתווה לראשונים? אותו כנ"ל קורה עכשיו. אם הממוצע של שלמה יהיה גבוה יותר (לא יודעת אם זה אפשרי בכלל, סתם באופן היפותטי), להוריד לכם את הממוצע שישתווה לקרסו? אחרת זה לא פייר. גם הקבוצה של קרסו רוצה השוואת ממוצעים ושיעלו לכולם...
 
טכלס...

אתה צריך שהוא ישווה ציונים לא כדי להראות מה אתה שווה, אלא כדי להראות שאתה לא שווה פחות מחברים שלך. זה שלמדת אצל מרצה אחר, למדת חומר אחר, המרצה לא השתמש באותם שקפים, לא יודע לצייר על הלוח, אוהב ללמד עם מילים ארוכות או שיש לו שפם לא צריך לייצר הטייה לרעתך. הממוצע של הכתה, לא משנה פערי הלימוד בין הקבוצות אמור להיות שווה, ואם קבוצה אחת הוציאה ציונים גבוהים בצורה חריגה בגלל שלמרצה התחשק לתת להם לשפר, מגיע לך הזדמנות שווה, דהיינו נירמול ממוצעים. איזו מן תשובה זו של מרצה שהוא לא מאמין בהתפלגות נורמאלית???
 

chepupu

New member
אתם באמת רוצים שינרמלו אתכם?

כי זה אומר שאנשים מה שאנשים יקבלו -זה לא באמת את הציונים שמגיע להם. זה אומר שיש אנשים שקיבלו ציונים גבוהים ומנמיכים להם בשביל שיהיה קרוב יותר לממוצע. יש פקולטות בהם נהוג לנרמל (משפטים לדוג') וזה סתם גורם לאנשים לדרוך אחד על השני כי הם יודעים שמעטים יכולים להצליח מעל הממוצע. מלבד זאת, הם ניגשים למבחנים ויוצאים מתוסכלים כי יודעים שלא יקבלו מה שמגיע להם. לדעתי, חייבת להיות אפשרות תיאורטית לפחות שרוב של כיתה משיגה ציונים גבוהים. זה משהו שלא יכול לקרות בשיטת נרמול. להשוות מול הקבוצה השניה ולתת פקטור לדוגמה במידת הצורך (ואני כמובן מאוד בעד), זה דבר אחד ולנרמל זה משהו אחר. ונכון שבפסיכולוגיה אנחנו בתחרות על התואר השני, אבל יש הבדל בין ללמוד שלוש שנים ולצבור ציונים טובים שהרווחת ביושר ולהוציא את הממוצע הטוב ביותר שאתה יכול, לבין ללמוד למבחנים ולדעת שאתה פשוט לא מקבל מה שמגיע לך באופן שיטתי. אני לא הייתי רוצה לעבור ככב את התואר.
 
בבקשה תסלחו לי...

אם אני מבין נכון- כשאנחנו אומרים לנרמל- אין הכוונה לגרף נורמלי אלא ליצירת עקומה א-סימטרית שלילית (זאת העקומה שאמורה להיות בפסיכולוגיה.. אפילו הוזכר בתרגול שלנו, הייתי ער!) מעבר לזה- כבר עכשיו אנחנו לא מקבלים את מה שמגיע לנו מאחר ובכל מבחן עד עכשיו קיבלנו פקטור. ואגב- אני גם חושב שצריך להשוות ממוצעים.
 

opelpopel

New member
ובאותה מידה

זה שמרצה קופץ מנושא לנושא בלי אבחנה ובסוף הסטודנטים צריכים ללמוד הכל באנגלית מהספר גם לא אמור לייצר הטייה לרעתם של אלה שלמדו איתו (אני לא אחד מאלה, למדתי עם שלמה) אז אולי שלמה קצת מפוזר ויש לו שפם, אבל הוא היה הוגן וחסך מאיתנו המון קריאה מהספר ומי שהיה עם קרסו נדפק עם הספר אבל מצד שני זכה ב-5-10 נקודות מתנה אז בסוף הכל מתאזן ויש רק שאלה אחת - האם שלמה בודק את המבחן בצורה הוגנת? אם מישהו חושב שלא אז הטענות להשוואת ממוצעים נכונות
 

עדידוש45

New member
המלצה?!

אורן, לגביי השאלה האם הוא בודק בצורה הוגנת.. אני חושבת שמהיכרות עם הנפשות הפועלות ניתן להמר שלא, אבל רק כדי להיות בטוח, אני ממליצה לך ולאלו שלא יכנסו לחרדות לקראת הציונים, להכנס ולקרוא על חוויית פתיחת המחברות שהיתה לתלמידים בקורס של הפרופסור שנה שעברה...לא מומלץ לבעלי לב חלש! מסופר שם על הציפיות ה..בוא נאמר לא סבירות של המרצה שלנו, וכן על האופן בו הוא מתנהל בפתיחת מחברות ושיטת הניקוד השרירותית.... לנו נותר רק לקוות שהוא יקום על במצב רוח טוב ביום בדיקת המבחנים שלנו ואם לא התחזיות אומרות שבמועדי ב' הוא יותר סימפטי...
 
רק שיביואו לנו כבר תציונים....

זה אוכל אותי מבפנים, זה כנראה השבועיים החרדתיים ביותר בחיי..... איזו תרופה תמליצו לי לקחת ידידיי הפסיכולוגים?
 
למעלה