התלבטות בנוגע למסגרת

ממתינה9

New member
התלבטות בנוגע למסגרת

שלום רב,
אנחנו בבית 4 חודשים, ובעוד כחודשיים אני אמורה לחזור לעבודה. יש לנו 2 אפשרויות לסידור לקטנה ואנחנו פשוט לא יודעים מה עדיף בשבילה בשלב הזה :
1. סבתא. יתרונות : יחס אישי, המון חום ואהבה, סביבה מוכרת, הימנעות ממחלות שמאפיינות גנים, אוכל ביתי. חסרונות : סביבה לא מאתגרת ומוגבלת מבחינה חברתית של בני גילה. במידה וזאת האופציה שתיבחר התוכנית היא שאעבוד 3 ימים בשבוע ובשאר הימים היא תהיה איתי בבית.
2. משפחתון (8 ילדים). יתרונות : חשיפה לבני גילה, משחקים רבים ומעניינים, חצר מאובזרת היטב (עצי פרי רבים, ציוד, בע"ח), פעילויות מאתגרות ומעניינות. חסרונות : יחס לא אישי וייתכן שיהיו ניסיונות "לזכות" בתשומת לב של המטפלת מה שיזכיר את בית הילדים, סביבה חדשה לחלוטין, חשיפה למחלות בשלב שבו מנסים לגשר על פערי משקל משמעותיים, חרדות נטישה (כי סה"כ בשלב הזה היא תהיה חצי שנה איתנו). הכוונה היתה להשאיר במשפחתון עד שעה 12:00 ולאסוף לשנ"ץ בבית - אך המטפלת ציינה שהילדים דווקא מאוד נהנים ללכת לישון ולהתעורר ביחד, ושהקטנה עלולה להרגיש תחושת פספוס...
מה יותר חשוב בשלב הזה? סביבה מאתגרת+חברתית (מה שיסייע לגשר על פערים התפתחותיים), או חממה ביתית (לסייע לתהליך היקשרות ובניית ביטחון עצמי)?
תודה מראש!
 
אם אפשרי מבחינתך בעבודה - אפשרות א' מצויינת.

גירויים אנטלקטואלים וחברתיים הרבה פחות בוערים וחשובים בשנה הראשונה להצטרפותה למשפחה. הכי חשוב כרגע זה כמה שיותר משפחה.
איזה כיף לה ולכם שסבתא מתגייסת.זו מתנה מדהימה, לא לכולם יש את האופציה של בונדינג משפחתי כזה.

ואפשר להתיידד עם ילדי השכונה או המשפחה המורחבת אחהצ...
 

סביון1

New member
גם לדעתי עדיף להיות עם הסבתא

אם כי משפחתון קטן עד הצהריים בלבד זאת גם אופציה לא כל כך גרועה.
 

China8

New member
מצטרפת לעונות

גם אני חושבת שסבתא זו אופציה מצויינת לילדה שרק ארבעה חודשים בבית. לא ציינת בת כמה היא דרך אגב.
כשביתי הגיעה אלינו היא נשארה עם מטפלת בבית (מעין סוג של סבתא בתשלום) בסביבה שקטה ורגועה, של אחת על אחת, היא הייתה אז בת שנתיים וקצת. בגיל שלוש התחילה ללכת לגן ולא הרגשתי שהפסידה משהו מיוחד. הזמן השקט בבית, לדעתי, הרבה יותר חשוב מאינטראקציה עם ילדים כרגע.
 

אבי351

New member
אני שמתי את בני לטחר כארבעה חודשים

במסגרת כולל שינה והוא ממש פרח שם והתקדם כפי שאי אפשר לתאר .הגירויים בגן הלמידה בגן והכי חשוב סביבת ילדים עזרה לו מאוד
 

נוני 75

New member
אין תשובה נכונה ולא נכונה


בת כמה הילדה?
האפרוח היה איתי חמישה חודשים, הוא נכנס לגן בתחילת השנה כשהוא כבר משועמם איתי :) אבל גם בשל .כל הזמן חיפש אקשן. הוא נכנס בספטמבר כשהיה כמעט בן שנתיים, הכנסתי אותו לגן מקסים והילד פורח. היום הוא לא רוצה לחזור הביתה
. אולי זה שונה בנים -בנות. לא יודעת.
אין תשובה נכונה -זו התחושה שלך
בכל אופן גם אם היא תישאר עם הסבתא יהיה טוב,הגן יחכה.
 

יסמין@

New member
לי נראה

ש-3 ימים עם אימא בבית ו-3 ימים עם סבתא זה ממש אידיאלי ומציעה שהסידור הנפלא הזה יימשך כמה שיותר זמן. לדעתי, תהליך ההיקשרות למשפחה חשוב בהרבה. היא כבר הייתה עם ילדים/ות ביחד באותו חדר... לא נראה לי שהיא זקוקה עכשיו לסביבה מאתגרת, אלא לחום משפחתי וביתי. ובשעות אחר הצהריים אפשר לצאת איתה לגינת השעשועים הקרובה לביתכם ושם היא תוכל לשחק עם ילדים/ות. שיהיה בכיף
 

liאת1

New member
גם אני בעד המשך הסידור הביתי

לכמה שיותר זמן,
בדיוק בגלל מה שנכתב למעלה ע"י יסמיו
ואם לא - אז יום גן של עד אחת זה מספיק לטעמי
הבן שלי נכנס למשפחתון אחרי חמישה חודשים, בעיקר בגלל שהייתי צריכה לחזור לעבודה. זאת עדיין מסגרת קטנה אם הרבה יחסית אבל בעיני זה היה אילוץ.
 

fatfat

New member
לא ציינת בת כמה הפשושה.

בגדול אין תשובה אחת נכונה. כבר כתבתי כמה פעמים בעבר שאני תיכננתי להכניס את בנותי לגן רק בסוף החופשה והן הכתיבו אחרת. כשהוכנסו תיכננתי בלי שינה לפחות בהתחלה והגדולה השתתחה על מזרון של ילד והודיעה שזה שלה ושם היא ישנה.

מה את חשה מבתך? האם היא מפגינה בטחון עצמי? האם היא מראה לך צורך רב בחברת ילדים? האם היא מסוגלת לשבת ולהאזין לסיפור?

יש גם אפשרות לשלב בין שתי האופיות. למשל יום אחד משפחתון ויומיים עם סבתא.

ואגב לגבי החשיפה למחלות מזה הייתי פחות מודאגת, הילדה גדלה בבית ילדים ושם כל הזמן הילדים מדביקים אחד את השני.
 

ממתינה9

New member
תודה רבה על התגובות

הקטנה בת שנה ו-9 חודשים.. תזיזתית מאוד וניכר שמתחילה להשתעמם בבית... מצד שני, לא מביעה עניין רב בשיתוף פעולה ו/או משחקים עם בני גילה.. ניכר שקנאית ורכושנית - ייתכן שנובע מביטחון עצמי לא גבוה במיוחד (במיוחד עם בני גילה, עם מבוגרים מנומסת וכובשת את אהדתם במהירות)..
בשלב הזה נדיר שמצליחה לסיים משחק אחד שהתחילה.. היום הצלחנו להשחיל את כל 12 צורות לדלי, וגם סיימנו פאזל צורות מעץ - 8 חלקים (דבר לא מובן מעליו!), היא פורחת ונרגשת כאשר מקבלת חיזוקים חיוביים על כל הצלחה קטנה וזה מה שמעודד אותה להמשיך (ספק אם היא תזכה לכל כך הרבה חיבוקים ונשיקות אם תצליח להשחיל טבעת בגן!).. ללא ספק חלה התקדמות רצינית בביצועיה מאז הגעתנו ארצה אך השאלה אם הגן יגרום לרגרסיה בשל מצוקה רגשית שיכולה להתעורר או להיפך - יספק גירויים רבים אשר יעודדו התקדמות רבה יותר?!
בנוסף אנחנו מדברים איתה בבית רק ברוסית, והמשפחתון הינו דו שפתי.. כל ההתנהלות הינה בעברית למעט הסברים ברוסית למי שמתקשה - גם כאן תתכן רגרסיה בדיבור, לא?
ועוד דבר, הילדים במשפחתון בני 2.6 - 3, למעט מישהי אחת בת 1.4, האם זה יתסכל אותה או להיפך יעודד אותה לחכות את התנהגותם?
על אף כל אלה - סתבא תספק אהבה רבה וסביבה הכי חמה שאפשר, אך ספק לגבי יכולתה ליצור עניין או לאתגר את הקטנה - כי מה לעשות, התברכנו בסבתות מפנקות מדי ומרצות יתר על המידה...
מצטערת על האורך - פשוט אני לא ישנה כבר כמה לילות מכל המחשבות שמציפות אותי!
 

fatfat

New member
לפי מה שאת כותבת

גם בשל גילה הצעיר וגם בשל שאר הדברים שכתבת נראה לי שבשלב זה עדיף לה טיפול אישי.

וכיוון שכתבת ששלושה ימים סבתא ובשאר אתם/את אז בימים עם סבתא היא יותר תפנק, תיקח למגרש משחקים, תטייל ובימים שאתך את תספקי לה יותר גירויים כמו משחקים, פעילויות תואמות לגיל כמו צבעי אצבעות, בצק צבעוני, השחלה וגם תוכלי לספק לה קשר עם ילדים על ידי מפגשים עם חברות שיש להן ילדים בגילאים דומים, להצטרף לקבוצת אמהות וילדים בעלי עניין משותף ועוד.

ולגבי השפה, אם לא להתחיל מיד אז כחצי שנה לפני שתתחיל ללכת למסגרת אני מציעה לך להתחיל לדבר אליה בעברית כך שתוכל לפתח תקשורת מילולית עם בני גילה.
 
אני בעד המשפחתון

ורק עד השעה 12
אם הבת שלך לא תשאר לראות את כולם ישנים ומתעוררים יחד איך בדיוק תרגיש פיספוס?
היא תשחק ותלמד לחלוק משחקים, תהנה מהיותה גדולה יותר וקטנה יותר
תלמד להתחשב וגם תחקה את הבוגרים
תחזור הביתה לארוחת צהריים ושנצ
תענוג....
לגבי השפה, גם זה הרי צריך לקרות מתישהוא
אני בעד הקפיצה למים הרדודים
כדי לתת לה את כישורי החיים הבסיסיים
אך עם זאת הרבה יותר שעות בית אהבה ותשומת לב מישית ואינטנסיבית מאשר גן/ שפחתון עד 1600

בהצלחה
 

year of the cat

New member
בנוגע לסבתות מרצות

הילדים, בכל אופן השלושה שלי, יודעים להבדיל,
קשה להאמין שמדובר באותם ילדים כשהם רק איתה או כשגם אני נמצאת
ובכל אופן החינוך שלהם ממש לא נפגע


אני מאוד בעד השילוב של סבתא\אמא
לדעתי זה אידיאלי והיא כלכך צריכה את זה
הרבה יותר מאשר את האתגרים בגן

בכלל, לדעתי, עד גיל 3 גן הוא לא סביבה טובה לכל ילד ובמיוחד לילד שאומץ
ואם זה אפשרי אמא\סבתא (שגם רוצות\יכולות\מוכנות, כי אחרת זה יכול להיות יותר גרוע) זה הכי טוב שיש
 

year of the cat

New member
ועוד משהו

בהקשר הזה, תמיד מדברים על "מה הילד צריך"
בעיניי התקופה הזאת חשובה גם להורה, להקשרות מהצד שלו
 
למעלה