התלבטות בקשר לבולמים....

Drill Bit

New member
התלבטות בקשר לבולמים....

אהלן
כשקנינו את ה DM שלנו לא היו לו בולמים ( רק מוטות פיברגלס)זמן קצר לאחר הקניה הוספנות את הבולמים. העניין הוא שלא ראיתי יתרון משמעותי לקיומם ואני שוקל לפרק אותם מה דעתכם/ניסיונכם? ההתלבטות היא שלמקרה ויש נחיתה קשה אז עוצמת הנחיתה תעבור לשילדה ולא תעצר במוט השבור.
תודה לכל תובנה בעניין שבועמוצלח:)
 

bensand

New member
תראה בסוף רוב הDM שאני ראיתי עם בולמים

אז סטטיסטית לא עשית מעשה רע. מה מפריע לך בבולמים? לי יש בולמים, לא רואה את עצמי מוותר עליהם, נכון שזה קצת שלייקס על החגורה, אבל זה לא מזיק. אני חושב שבנחיתה קשה הם יתמכו במרכב, ואם וכאשר מוט הפייברגלס יכשל הם יסייעו לך... אגב לא רק במצב שבירה, למוט פייברגלס יש נטיה לברוח מהבית שלו...
בוא נשאל אחרת, למה לפרק?
 

Drill Bit

New member
אני לא.....

מבין גדול במכניקה של חומרים בזמן פגיעה. נראה לי שבזמן פגיעה חזקה עדיף שישבר המוט מאשר
תתעקם שילדה לא?
 

אביפולק

New member
נחיצות הבולמים

א. הבולם עוזר בשיכוך מכה
ב. כאשר מוט הפירגלס ישבר, ללא בולם, הגלגל יפרד מהעגלה יעוף אחורה, אולי לפרופלור. הבולם ישאיר את הגלגל מחובר לשילדה
 

Drill Bit

New member
לדעתי....

א. הבולם לא עוזר בשיכוך אלא להפך... הוא מקשה את המכה.
ב. עם הבולם המוט לא ישבר אלא המכה תעבור לשילדה....במילים אחרות...נקודת הגזירה היא במוט.
היצרן לא ייצר את ה DM עם בולמים מלכתחילה.....הוא לא היה מספיק חכם???
 

bensand

New member
דרך המחשבה שלך הוא נכון...

חקרתי בנושא ו...

היום הייצר של ה בקאי, דרגון פליי כבר מוציא את הדגם (שנכון הוא שונה מהדריים מאשין) עם בולם ועם מוט פיברגלס. אני לא ראיתי מקרים בהם מוט הפיברגלס נשבר, בדקתי גם בתמונות של החוקר, אין סימן כזה... בכל זאת, אני לא אפרק את שלי, אני חושב שאני מעדיף שהשלדה תתעקם והתחת שלי ישאר שלם
 

Drill Bit

New member
אם....

כבר הגעת למצב שאתה מעדיף שהתחת ישאר שלם אז שהה' יהיה איתך במושב האחורי.
&nbsp
אמנם צחקת אבל...אני לא מתכוון לעוצמה כזאת של פגיעה.
&nbsp
&nbsp
 

bensand

New member
אני אענה על הכל כאן ברשותך

לגבי בחירת הייצרן חד משמעית כן. יצרנים לא קולעים בול בייצור הראשון, יש הרבה לקחים מצטברים אגב לא רק בתחום שלנו. ..
לגבי עוצמת המכה, מוט הפייברגלס חזק מאוד אני לא מדבר על נחיתות קשות, במקרים אלו לבולם הזעזועים יש יתרון מובהק בשמירה על הכלי והפרופלור... במקרים קשים יותר של התרסקות הבולם פועל גם כאלמנט הגנה נוסף... ושוב, מניסיונם של אחרים... אגב גם קורות הקדמיות לא היו בייצור הראשוני של היצרן, אתה רואה את עצמך טס בלעדיהן?
 

bensand

New member
בכיף ואגב - כמוך כמוני אני לא מומחה גדול

אני פשוט דעתן
לא לקבל את המלצותי כגורם מוסמך ו/או רישמי כי אני לא...

כבר הוכיחו אותי על טעויות פה בפורום
אשמח לשמוע אם יש למשהו תובנה מלומדת בנושא.
 

yarivb

New member
למה כן צריך בולמים

כפי שתארתם, הכלים הגיע במקור ללא הבולמים.
לאורך השנים קרו הרבה מאד מקרים שבהם נשברו מוטות הפיברגלס. זה קורה לא רק בנחיתות קשות אלא גם עם הזמן והחלשות החומר. ואז גם בנחיתות 'רגילות' ראינו שבירות.
&nbsp
הבעיה העיקרית היא שכאשר המוט נשבר כל הכלי נופל על הגחון ועל מסגרת הפרופ. המסגרת מתעקמת ואם הגלגל לא פגע בפרופ, אז המסגרת פוגעת בו ושובות אותו. בקיצור, הנזק רב!
&nbsp
לאורך השנים נעשו שני שינויים מבניים שמנעו הישנות מקרים שכאלה
1. הוספת משכחים מעל הגלגל
2. הוספת מוט זוויתי קדימה
&nbsp
שני השינויים ביחד יוצרים משולש תמיכה למוט הפיברגלס כך שעדיין משתמשים בשיכוך שלו, אבל מונעים ממנו לעבור את גבול יכולת הכיפוף ולהשבר.
&nbsp
אז, כן. זה מוסיף משקל וסיבוכיות מסויימת לכלי אשר מתגמדים אל מול אלפי שקלים רבים לתיקון, שעות עבודה, ושבועות שלמים בלי יכולת טיסה.
&nbsp
לא הייתי מוריד אותם, ואם למישהו אין את החיזוק, אז הייתי ממליץ להוסיף.
&nbsp
&nbsp
יריב
 
למעלה