התלבטות לגבי טיול בנורבגיה

genya96

New member
התלבטות לגבי טיול בנורבגיה

שלום לכם,
אני וחבר נוסף סטודנטים המתכננים לטוס בקיץ הקרוב לנורבגיה.
התכנון הוא טיול של כ-11 יום, הכוונה היא להתחיל את הטיול עם רכב שכור באוסלו, ושם גם לסיים את הטיול.
מסלול לטיול עדיין אין לנו,וזאת משום שעם כל הרצון האדיר שיש לנו לראות את הארץ הנפלאה הזו, יש לנו סייג מסויים-העניין הכלכלי.
למיטב הבנתי, נורבגיה היא מהמדינות בהן יוקר המחייה הוא הגבוהה בעולם. כמו שכבר ציינתי, אני וחברי סטודנטים, ואנחנו בכל זאת משתדלים לחסוך כמה שניתן.. השאלה היא כזו-האם נורבגיה באמת עד כדי כך יקרה? כיצד ניתן לתכנן את ההוצאות באופן אופטימלי כך שלא נאלץ להוציא יותר מדי כסף? לינה בקמפינג? אולי שכירת קרוואן? לינה בהוסטלים? במחיר שכירת הרכב אני מניח שנעמוד, מה שמדאיג אותנו יותר אלו מחירי הלינה..
אשמח לשמוע עצות:)
 

רן ברק2

New member
מענה להתלבטות טיול הסטודנטים.

שלום לסטודנטים .
טיול מחייב הכנה מראש והגדרת מטרות ויעדים.אני סומך על היכולות שלכם בתכנון מוקדם והכנה מתאימה.אתן לכם מספר המלצות שתקחו בחשבון בעת הכנת הטיול :1. נורבגיה צרה מאד וארוכה מאד.מאחר והאטרקציות נמצאות לאורך החוף המערבי,עצתי לכם היא לבחור את הנקודה הצפונית שברצונכם לבקר (טרונדהיים,אלסונד,אנדלסנס וכו) ואת הנקודה הדרומית (ברגן,סטאוונגר)2.לא הייתי שוכר רכב באוסלו אלא בנקודה הרחוקה ביותר שבה תתחילו לטייל.ביקור באוסלו אינו מצריך רכב.החזרת הרכב תתבצע בנקודת הסיום של הביקור בחוף המערבי. את הקטע שמאוסלו למקום שכירת הרכב והחזרתו הייתי מבצע בטיסה(חוסך הרבה זמן)או ברכבת או אוטובוס.לידיעתכם,כל נסיעה מהחוף המערבי לאוסלו ולהפך,מצריכה נהיגה של 600-700 ק"מ בכבישים צרים.זו מדינה מאד מפותחת ומתקדמת עם תשתית כבישים מפגרת.קשה מאד לאמוד זמן במכפלה של מהירות./ מרחק.
שכירת רכב באוסלו והחזרתו באוסלו יגזלו מכם נהיגה שליומיים -שלושה בהגעה לחוף המערבי.יתכן ששווה לשקול לעשות צד אחד ברכב והחזרתו בנקודת הסיום. 3.תחפש טיסות צרטר לסקנדינביה.. 4 לינה זולה תמצאו בערים במעונות סטודנטים,באכסניות נוער,בחניוני הקמפינג הרבים שפזורים בכל נורבגיה וכמובן בhytter (הצימר הסקנדינבי).5.האוכל יקר בנורבגיה כמו בכל מערב אירופה.מוזילים אותו על ידי רכישת מוצרי מזון בשווקים ובסופרמרקטים.6.אל תשקחו להצטייד בכרטיס סטודנט שמקנה הנחות .
בהצלחה רן.
 
למעלה