בוא נעשה קצת סדר בבלגן
בוא נדבר על היתרונות והחסרונות של כל שיטה.
איביי - יתרונות
אתר מסודר בעל תעבורה של הרבה לקוחות. מבצע עבורך את קידום המוצרים. אתה לא מתעסק בשיווק דיגיטלי.
אתה אמנם משלם עמלה דיי גבוהה לכל מכירה (10 אחוז לאייבי, 4 אחוז לפייפל) אבל התשלום הוא רק אם מכרת. אם תמחרת את המוצרים בצורה נכונה אתה יכול להרוויח יפה.
יש עמלה קטנה להעלאה של כל דף מוצר והיא נגבית כל חודש בחודשו (כ 30 סנט) גם אם לא מכרת.
איביי - חסרונות
אתה תלוי באתר כאילו יש לך בוס. יש מגבלות בהתחלה למוכרים חדשים 500 דולאר או עשרה מוצרים. לוקח זמן עד שתבנה חנות עשירה במוצרים, הם בוחנים את ההתקדמות שלך.
יש מגבלות מה למכור. אם אתה לא עומד בסטנדרטים של עמידה בזמני משלוח, אם המוצרים שלך לא אמינים, יכולים להשהות את החשבון / לסגור מהיום למחר.
נושא דרופ שיפינג היה פעם פופולרי, היום איביי נלחמים בתופעה והגבילו המון חשבונות עקב תלונות של לקוחות.
דרופ מאמזון כבר קשה מידי לעשות.
דרופ מעלי אקספרס , יש בעיות זמני משלוח. מוצרים לא מקוריים.
שופיפיי - יתרונות
אתר משלך. עיצוב משלך. קל ללמידה אפילו עצמית.
אין מגבלות למוצרים. אתה בוחר מה למכור, אף אחד לא יכול להגביל אותך בשום דבר.
בנייה פשוטה וקלה של אתר עם תוספי תוכנה ויישומים.
אפשרי לעשות גם דרופ מכל אתר שתבחר, אתה לא תלוי בפידבקים שליליים, השהיות וכו
על פניו עמלה נמוכה (2 אחוז לכל מכירה, לא כולל עמלת פייפל) אבל שים לב לקאץ' בסעיף חסרונות.
שופיפיי - חסרונות
החיסרון הבולט ביותר בניהול חנות שופיפי היא השיווק הדיגיטלי. זה נושא שצריך ללמוד בפני עצמו.
הפרסום אינו לכל החנות אלא עבור מוצרים ספציפיים כי הוא מכוון לקהל מסויים שמתעניין במשהו מסויים.
בפועל זה דורש הקמה וניהול של קמפיניים רבים ובחירה מהודקת של קהלי יעד.
(סתם לדוגמה: נגיד ואתה מוכר אופנים חשמליים, אתה תפנה למספר קהלים:
1. קהל אקולוגי שמאמין בשמירה על כדור הארץ
2. קהל צעיר שמחפש דרכי תחבורה זולות
3. קהל מבוגר יותר שגר בעיר ומחפש דרכי תחברוה לעבודה.)
דורש הוצאות גדולות מאוד לפני שהתחלת למכור בכלל.
אני חושב שרוב אלה שהתייאשו , הסיבה היא ההוצאות וההשקעה הכספית בפרסום האתר.
אם תבחר בשופיפי, כדאי שתלך ללמוד פרסום דיגיטלי בצורה רצינית. אני למדתי במכללה שמונה חודשים.
אפשרי כמובן לעשות קורס שיווק בפייסבוק (חודש בערך) אבל יש הרבה נושאים מעבר שחשובים על מנת למדוד את קהל היעד , מדוע נכנס ולא קנה וכו
(גוגל אנליטיקס לדוגמה, בניהי של דפי נחיתה)
שיווק דיגיטלי זה מיקצוע!!!!
אתה כמובן יכול לקחת שותף שמבין בנושא וכל אחד מכם יהיה אחראי על היבט אחר של העסק.
לסיכום: איביי אתר נוח למכירה אבל מוגבל. אתה נמדד על פי ביצועים ומנוע החיפוש שלהם מקדם אותך בהתאם.
שופיפיי - אתר שלך ללא מגבלות אך דורש שתעשה את העבודה בעצמך. דורש השקעה לא קטנה על מנת להביא למודעות של הלקוחות שלך.
דורש סוגי פרסום שונים והבנה מעמיקה.
בהצלחה
עמירם