התלבטות לגבי מסגרת

maya4201

New member
התלבטות לגבי מסגרת

שלום, הבת שלי בת 2.5 קיבלה לאחרונה אבחון שיש לה קשיי תקשורת. ההמלצות הן גן תקשורת, ABA אינטנסיבי וטיפולים קלינאית ריפוי בעיסוק ופיזיותרפיה.
היא ילדה מאוד מאוד רגישה ועדינה אני דואגת ומעוניינת לשמוע מאנשים עם ניסיון או ידע על גני תקשורת האם לדעתכם הטיפולים שם טובים ומקדמים בהשוואה לאפשרות של הישארות בבית עם אמא וטיפולים פרטיים או מסגרת גן פרטית+טיפולים פרטיים שאני בוחרת בשבילה?
איך היחס של הצוות בגן תקשורת כלפי הילדים בגן, האם יש מצלמות בגן? האם נתקלתם במקרים של התעללות או הזנחה מצד הצוות או לחץ על ההורים לתת תרופות פסיכיאטריות לילד לא ממושמע או תזזיתי, שמעתי שאלו תופעות נפוצות במסגרות לאוטיסטים האם זה נכון גם לגבי גני תקשורת? אודה לכל עצה, מידע או דעה
 

schlomitsmile

Member
מנהל
ברוכה הבאה אלינו

ABA היא שיטה שנתונה במחלוקת, יש לה תומכים כמו גם מתנגדים.
ראוי לציון:
לא נתקלתי מעולם (אני בעניין הזה באופן מודע ופעיל 14 שנים)
בא"ס (= איש ספקטרום) בוגר שתומך בשיטה.
זה אמור לדעתי לכל הפחות להדליק נורה אדומה לגבי השיטה.

ידע הוא כח.
לפני שאת עושה החלטות ובחירות, ממליצה לך לקרוא על שיטות טיפול ועל גישות לטיפול
כן, יש הרבה, לא רק ABA

- תוכלי להתחיל מקישורי הפורום שלנו, אליהם ניתן להגיע דרך לשונית 'כלים ומידע' שבראש העמוד.

ואולי עוד לפני זה, לקרוא וללמוד על מה זה בכלל ספקטרום האוטיסטי.
המורים הטובים ביותר לעניין זה, הם אנשי הספקטרום עצמם

בקישורי הפורום תמצאי לצד סעיף 'גישות ושיטות טיפול,
גם סעיף 'אנשי הספקטרום בארץ ובעולם'

הנה טעימה: טקסט שנכלל בשני הסעיפים הנ"ל-
נכתב ע"י א"סית (=אשת ספקטרום) שהיא גם אם לא"ס.

"לא ריפוי ולא הזנחה, או: כל התורה כולה על רגל אחת.

מאת: סולה שלי

הקהילה האוטיסטית מתנגדת לניסיונות "לרפא" או "להכחיד" אוטיזם.
טענה נפוצה כנגד עמדה זו מזהה אותה עם הזנחת הילד האוטיסט.
מובן שאין הדבר כך; אם כן, מה המשמעות המעשית של גידול ילד אוטיסט
להיות אדם אוטיסט, באופן שימצה בצורה הטובה ביותר את יכולותיו?
בכנס אוטריט הקרוב ארצה על נושא זה יחד עם סו גלובוק,
מרפאה בעיסוק עם וותק של 30 שנה בטיפול באוטיסטים במגוון גילים וצורות תפקוד.
בהרצאה ננסה לתאר כמה עקרונות מנחים להורים לילדים אוטיסטים."
הטקסט המלא כאן -
[URL]http://www.tapuz.co.il/blogs/viewEntry/988216[/URL]

כמובן שיש מידע רב וחשוב נוסף בקישורים.

מומלץ להכנס גם ל'הודעות נבחרות' (גם הן בתוך אותה לשונית 'כלים ומידע')
שם תמצאי שרשור טיפים להורים "חדשים",
שירשור המלצות "איך נבחר מטפל?" ועוד.

קחי נשימה עמוקה

אתן בתחילתו של מסע מופלא- כמו טיפוס על הר: לעתים מפרך, לעתים מפחיד
אבל אם פוקחים עיניים מתגלה מבט חדש ומרהיב על העולם והחיים.
 

grayart

New member
אנחנו מכירים שני גני תקשורת

שני ילדים בגנים, מאוד תלוי הגננת והרכזת, איזה קו ואופי הן מובילות.
הילדים מקבלים המון המון יחס, והוא ניתן עם הרבה הבנה ורגישות, לא נתקלנו מעולם במקרים של התעללות או נוקשות או צעקות, אווירה מאוד מאוד שונה מגן רגיל, הרבה יותר עדינים ומכילים.

התחלתם אילו שהם טיפולים???
מרגיש לי שלא, אחרת היית מבינה שטיפול , בטח בגיל 2.5 זה משחק, וכיף לא משהו מאיים קשה או מפחיד.
בגן ניתנים קרוב ל20 שעות טיפול (השקעה ותשומת לב של צוות מקצועי) ואילו בבית רק שלוש שעות.
שלוש שעות בבית זה כלום, פשוט טיפה בים, כשבגן מעבר לטיפולים, גם הגננות יודעות בדיוק איך לגשת לילדים בצורה הכי מותאמת , וכך גם הסייעות שמקבלות הדרכה.

בגנים יש גם ABA, ומנתחת התנהגות, אבל זה חלק מאוד קטן מהטיפול הכולל.
רוב המטפלים משלבים גישות וטכניקות ויודעים להתאים את הזמן עם הילד לכל ילד לפי צרכיו.
טיפול אינטנסיבי, זה לא אומר "לטחון" שעות של ABA, אלה לתת יחס אישי של הרבה שעות ביום.

בגנים יש דגש רב על הקבוצה, על להיות חלק מקבוצה, על היכולת להתחבר ולהתיחס לילדים אחרים בני אותו הגיל, בבית זה דיי חסר, אלה אם כן את דואגת למלא לא כל יום פרק זמן משמעותי עם ילדים אחרים בני גילה.

רוב הילדים שמגיעים לגנים, הם בתפקוד מאוד גבוה, והגן עצמו מרגיש כמו גן של ילדים רגילים לכל דבר.

שמעתי סיפורים על צוות שדוחף לתרופות, אבל לא ניתקלתי באופן אישי בגנים אני מכיר.
אין מצלמות, אסור לצלם ואסור לפרסם או להפיץ תמונות של הילדים שבגן.
חלק בהטיפולים אצלינו מצולמים באישור ההורים בתוך מסגרת טיפול בגישת ESDM
 

maya4201

New member
תודה רבה על השיתוף, בקשר לטיפולים ניסינו כמה

כיום מקבלת שני טיפולים פרטיים, אחד בגישה אלטרנטיבית והשני אצל קלינאית תקשורת, מה שגורם לי להמשך התלבטות שנכון מה שאתה אומר גם מנקודת המבט שלי הטיפולים בגילאים האלה הם משחק וכיף וכל מה שאומרים המטפלים נשמע לי הגיוני ויפה העניין שבטיפול האלטרנטיבי הילדה מגיעה ברצון נהנית ומשתפת פעולה, ודווקא בטיפול אצל הקלינאית היא בוכה רוצה לחזור הביתה לאורך כל המפגש ואנחנו מתאמצות להשאיר אותה בחדר, היה לנו ניסיון אצל קלינאית אחרת והיה יותר גרוע, המטפלת הנוכחית עדינה ונחמדה מאוד, גם הקודמת היתה נחמדה אבל התערבה יותר במשחק, ועדיין הילדה לא רוצה את הטיפול וניראית סובלת מה שמעלה אצלי את השאלה איך יהיה בטיפולים בגן כי הבנתי שעובדים בצורה דומה, אולי זה לא מתאים לה. הטיפול האלטרנטיבי שהיא מקבלת זה סגנון שלא מקובל בגנים לפי מה שאמרו לי. הילדה שלי כיום לא בתפקוד גבוה, ילדים אחרים לא מעניינים אותה, אולי ילדים בתפקוד גבוה כמו שאתה מתאר נהנים בטיפולים, אולי דווקא כי היא בתפקוד נמוך יותר אז קשה לה? אני לא יודעת למה היא לא אוהבת את הטיפול.
בקשר למצלמות בגלל שהילדה לא מדברת אני דואגת שלא אדע מה עובר עליה בגן, מה הסיבה שההורים לא יכולים לראות מה קורה עם הילדים שלהם בגן האם יש אפשרות בכל זאת לצפות בילד שלך בזמן שמישהו אחר עובד איתו, האם יש אפשרות להורה לבוא לגן ולראות את הטיפולים שהוא מקבל באמצע היום? עד כמה מאפשרים נוכחות הורים בגן?
 

grayart

New member
יכול להיות שאין כימיה עם הקלינאית

קלינאיות יכולות להשתמש בDIR או ABA, ואני מעדיף לרוב DIR
העיקרון הראשון הוא follow by child lead ' כלומר לזרום עם הילד!
אני לא יודע איפה אתם גרים, אצלנו גנים של העמותה לילדים בסיכון, גישה שהיא קרובה לDIR, נקראת ESDM, ויש בה מרכיב של טיפול דיאדי שההורים נכנסים לטיפול עם הילד.

את יכולה בכל גן לבקש חלק מהטיפולים שיהיו טיפולים דיאדים (הורה וילד) ואם הגנים כמו הגנים שאני מכיר יזרמו איתכם בכיף.
לטיפולים הסדירים במשך היום לא תכנסו, אבל אפשר לבקש שיצלמו לכם כמה שיותר. בגדול בגני תקשורת יש המון פתיחות להורים, ומשתדלים לזרום עם הרצון שלהם.
תבקשו להפגש עם גננת\רכזת לקבל הסבר ישר מהן על איך מתנהל גן בתחום הישוב שלכם.
 
למעלה