המשך
זה נכון שבגן שפתי אומרים להיות רק ילדים עם קושי בשפה,זהו המצב הרצוי. במציאות מגיעים לשם גם ילדים עם בעיות רב תחומיות, למשל: קשיים בקשב וריכוז, קשיי התנהגות, מעוכבים התפתחותית וכולי. ברור שגן כזה לא אמור לתת מענה מלכתחילה לילדים "תקשורתיים" ולפעמים הגננת לא תדע בדיוק איך לעבוד עם ילדים כאלו. מצד שני, אם הילד התקדם בצורה משמעותית, ובגן התקשורתי הוא גבוה יחסית לשאר ואין ילדים שמהם או יחד איתם הוא יכול להתקדם, כדאי לשקול את העניין מחדש. אופציה של גן שפתי עשויה לבוא בחשבון, מפני שבהשוואה לגן רגיל יש מעט ילדים והרבה צוות, וכן טיפולים בתחומים השונים.ועם קצת רצון וידע מצד הגננת, הילד יכול לקבל PUSH רציני. אופציה נוספת יכולה להיות כניסה לגן משלב, או לגן רגיל עם סייעת. בגן השפתי שבו אני עובדת, יש ילד PDD שהיה בשנה שעברה בגן רגיל עם סייעת. במקרה הספציפי הזה, הסייעת לא היתה טובה מספיק . לאחר התלבטות הם הכניסו אותו לגן הנוכחי. אני חושבת שהוא התקדם מאוד מאוד בגן (אני מכירה אותו מהעבר), שהילדים מקבלים אותו יפה למרות שהוא שונה מהם, בקיצור- שכאן מדובר על הצלחה יחסית.