התלבטות

התלבטות

חשבתי שאני כבר מאחורי הכל... אחרי שיטוטים החלטנו לרשום את בתנו לבי"ס מיוחד הנמצא במרחק 45 דקות מאתנו. המרחק הרתיע אותנו כיון שביתי עוברת כמעט מידי שבועיים צבר של התקפים אפילפטיים המנטרל אותה חיום ועוד כמה ימי התאוששות. בימים אלו שלחתי אותה השנה לגן- מתוך ידיעה שזה קרוב ובעת הצורך יקראו לי. כיוון שלא מצאנו משהו מתאים בסביבה - החלטנו בכ"ז לשלוח אותה לשם גם כי התרשמנו מהצוות, מהילדים שנראים בסדר במבט ראשון, ומהאוירה בכיתות. הפסיולוגית של הרשות טוענת שבעקבות ההתקפים -הפערים שצברה בתי דרדרו אותה לגבול הפיגור הבינוני. היא רצתה שנשלח אותה לבי"ס יותר טיפולי כדי שתרכוש יותר עצמאות- אבל לנו זה ממש לא נראה. בכל אופן אתמול נתבשרנו כי תפתח כתה מקדמת בבי"ס בסביבה. ואנחנו מתלבטים- אולי בכ"ז להשאיר אותה קרוב? ואולי אין להם נסיון? ואולי החברה המוכרת תשפיע לטובה? ואולי היא סתם תבזבז עוד שנה במקום לא מתאים? מה דעתכם?
 

Diana M

New member
לבטים.

אמא יקרה, רק אנשים מקצועיים המכירים את בתך מקרוב על סמך תצפיות, דוחות איבחון והכרות אישית ואתם ההורים יכולים לקבל יחד, החלטה לגבי המסגרת העדיפה. על פניו מבלי להכיר את בתך, אני יכולה לאמר לך כי בדרך כלל ילדים עם פיגור ביננוי אינם לומדים בכתות המקדמות. הכתות המקדמות מאופיינות בדרך כלל באוכלוסיית תלמידים בעלי מנת משכל נורמלי נמוך עד פיגור קל. לומדים בכתות אלה עד 14 תלמידים והן ממוקמות בבתי ספר רגילים, מה שאומר שאין תנאים טיפוליים כפי שהם קיימים בבתי ספר לחינוך מיוחד. מאידך, בתך תלמד קרוב לבית ותשאר בקהילה הטבעית שלה. הרבה תלוי במחנכת של אותה כתה , בצוות ובמנהלת בית הספר. כמו כן חשוב לברר אילו טיפולים נלווים היא יכולה לקבל בכתה כזו ולבדוק אפשרות של סייעת צמודה בעלת רקע פדגוגי. מקווה כי תקבלו את ההחלטה הכי מתאימה לכם ולבתכם. דיאנה
 
למעלה