התלכלכות מגנטו תוך כדי טיסה?

התלכלכות מגנטו תוך כדי טיסה?

היה לי מקרה מעניין היום. טסתי על אחד הזלינים (Z-143) בחיפה. בהרצה המגנטו השמאלי היה טיפה יותר איטי מימין (50 סל"ד אבל לא יותר) והמנוע נשמע מצויין. המראה? סבבה. הייתי לבד אז לא לקח לי הרבה זמן להגיע ל1500 ע"מ להגיע לאזורים. בדיוק לפני שעברתי לפלוטו התחיל לרעוד לי המטוס, רעידות קטנות ולא הרגשתי שאני מאבד כוח אבל בהחלט היתה הרגשה שיש משהוא לא בסדר עם המנוע. איך אומרים? יש בעיה => אין בעיה. 180 מעלות ולחזור מהר לחיפה כשהמנוע רועש כל הדרך (כן, הזלין יודע לעשות 150 קשר בהנמכה שהוא רוצה). נחיתה כרגיל רק הפעם עם נפנוף לצוותי ההצלה שבאו להתרשם מטכניקת הנחיתה שלי. אחרי שפיניתי בדקתי את המגנטו והפעם צד שמאל הביא לרעידות קשות וירידה משמעותית בסל"ד. מעניין באיזו מהירות הדברים האלה מתפתחים. כל הטיסה הזו ארכה 10 דקות אבל הדקה האחרונה היתה ´מעניינת´ במיוחד. ד"א, על מי סיפרו עכשיו בחדשות (שירו עליו בצפון)? אני די בטוח שזה לא מטוס מהחברות של חיפה (כ"פ/ארובט)?
 
האם ספר המטוס..

אינו מנחה על מעבר לטיסה עם מגנטו אחד תקין והעדפת מצב זה על- פני המשך טיסה על מגנטו מלוכלך?
 

גד יצחק

New member
מנוע רועד ומרעיש

התופעה שאתה מספר בסבירות גבוהה נובעת מליכלוך בפלגים (מצתים)כנראה 2 באותה בוכנה.הפלטינות לא מתלכלכות מה שקורה נוצר ניצוץ בין מגעי הפלטינות במגנטו שגורם לתפקוד לקוי או חוסר תפקוד של מגנטו 1 והטיס לא מרגיש זאת בטיסה כי המגנטו השני ממשיך לתפקד .הפיצוצים ששמעתה בעת ההנמכה זה דלק שלא נשרף בבוכנה המושבתת ונשרף באגזוסט. רעש זה כנראה יוחס לחיזבלה ודוווח כירי על כוחותינו.(סתם !!!)
 
למעלה