התמודדות עם אכזבה

פלגיה

New member
התמודדות עם אכזבה

הילדה הפסידה היום נסיעה ללונה פרק, שהיא חיכתה לה מתחילת החופש (לא קמנו והתארגנו בזמן) איך לעזור לה להתמודד עם האכזבה? האם כדאי לתאר לה כמה זה בטח לא כיף? האם לתת פעילויות אלטרנטיביות? האם להבטיח לה נסיעה בפעם אחרת?
 

לאה_מ

New member
תלוי בנסיבות

בכל מקרה לא הייתי מתארת לה כמה זה לא כיף. היא לא טמבלית. היא הרי בטוחה שזה כיף, והיא כנראה צודקת. לגבי פעילות אלטרנטיבית או הבטחות לעתיד או פיצוי - אני חושבת שזה תלוי בשאלה של מי האחריות. אם מוסכם מראש שזו אחריותה לקום ולהתארגן בזמן - התפקיד שלכם עכשיו הוא לנחם ולהכיל ולא לזרות לה מלח על הפצעים, אבל גם אין עליכם "חובה" לפצות אותה. אם מקובל אצלכם שזו אחריותכם, כי אז לדעתי הדבר הנכון היה הוא שאתם תסיעו אותה או תפצו אותה בדרך אחרת, כי זו בעצם "אשמתכם" שהיא הפסידה את הפעילות שהיא כל כך חיכתה לה.
 
מי אני שאביע דעה...../images/Emo8.gif היי פלגיה.

ברכות על הפורום המענין הזה (בדיוק כמו שחשבתי) את כבר יודעת שעוד אין לי ילדים, אבל אני מקישה את זה לעצמי, כי לא מזמן הייתי שם...
לא יכול להיות שפתאום זה נהיה לא כיף כשקודם הסכמת איתה שזה כיף... ופעילות אלטרנטיבית תהיה טובה רק אם היא תבוא מעצמה, אם היא תצטרך "להסכים" לה, זה לא פיצוי.אז הכי טוב להבטיח לה נסיעה בפעם אחרת. עלי והצליחי עם הפורום!
 
ברור כשמש (או כשעון) ../images/Emo42.gif

בטח ובטח לא להסביר שזה לא כיף, להחליק את העניין ובפעם הבאה לצאת בזמן.
 

ציפי ג

New member
אז היא צעירה מכדי להיות אחראית לקימ

אפשר להבין כמה היא מאוכזבת, אבל א"א לגמד את ההנאה שהיא הפסידה, זה הרי לגמרי לא הגיוני. אפשר להציע שמיד לכשיתאפשר תקחו אותה לשם.
 
לי היה קשה לדרוש ממנה

להתגבר על אכזבה גדולה, וזהו. פחות חשוב בעיני של מי האחריות במצבים כאלה. אם היא ממש מבואסת, אני הייתי מבטיחה לה נסיעה בפעם אחרת. נכון שזה יכול להיות שיעור חשוב בהתארגנות בזמן (אם זה קרה בגללה), אבל קשה לי לראות אכזבה כזו גדולה. חוץ מזה, השיעור כבר נלמד מעצם ההפסד של הנסיעה בזמן המתוכנן.
 

לורליי43

New member
כמו שאת מתארת את זה, זו בעצם

"פאשלה אירגונית" שלכם שהיא הפסידה את הארוע. אני מסכימה עם ציפי שזו לא יכולה להיות אחריות של ילדה בת 7.5. במקרה הזה אני הייתי עושה מאמצים גדולים כדי שהיא תהיה מוכנה למרות שהיא עייפה. בעקבות האכזבה הזו, הייתי אומרת שכולנו צריכים ללמוד ממה שקרה ולדעת להתארגן יותר נכון בפעם הבאה- וכן לארגן לה פיצוי נסיעה ללונה פארק אתכם.
 
למה הילדה צריכה להפסיד?

האם באשמתה לא קמתם בזמן? האם הוטלה עליה האחריות להעיר את כולם ולארגן אותם בזמן? אני חושבת שיש להבטיח לה נסיעה בפעם אחרת ואין לצפות מילדה בגילה להיות אחראי על השכמות בבית ובוודאי לא לומר שלא כיף שם(- גם לפני הנסיעה אמרתם לה שלא כיף ולא כדאי?)כי זה לא נכון.
 
לנו קרה עכשיו משהו דומה

הבטחנו לילד לונה פארק ליום ההולדת השישי. אבל ביום שהתכוונו לא יכולנו ברגע האחרון. הוא מאוד התאכזב והבנתי אותו. הבטחתי לו שלפני שהחופש הגדול יגמר הוא יהיה שם. הוא התגבר על האכזבה ואנחנו בהחלט נפצה אותו על זה.
 

פלגיה

New member
../images/Emo26.gif עדכון: מה היה בסוף?

תודה רבה לכל המגיבים. ראשית אני רוצה להגיד משהו על נושא ה"אשמה/לא אשמה". הבעייה היא לא אם זה אשמתה או לא. יכולים להיות דברים שבאשמתה אבל בכל זאת היא מרגישה פגועה ומאוכזבת, ולא עוזר ה"בפעם הבאה תקומי בזמן ותספיקי". מצד שני קורה הרבה פעמים שאדם סובל שלא באשמתו. אם היו פקקים נוראיים בדרך לשדה התעופה, ובגלל הוא הפסיד את הטיסה, זה לא עוזר לומר "אבל זה לא באשמתי". לכן, בלי להיכנס לפרטי מי אשם ולמה היא הפסידה, המטרה היא כעת להתמודד עם האכזבה שלה, ולא "לפצות אותה". אז בהתחלה היא בכתה הרבה, ורק חיבקתי אותה ונתתי לה לבכות. אחר כך הוצאנו חומרי יצירה "מיוחדים" שמיועדים בדיוק להזדמנויות כאלה. בצהרים היא הלכה לבריכה, ואחר כך שיחקה ב"מחשב של אמא". בכל זאת, למרות שנראה שהיא נרגעה, בערב היא שוב הזכירה את זה, ואז דיברנו והזכרנו אכזבות נוספות מהעבר. בבוקר שוב היתה בעיה - כי היא הגיעה לקייטנה ושמעה חוויות של החברות. לא עזר גם שאבא שלה לא היה בבית בימים האלה (אילו הוא היה, היא לא היתה מפסידה) והנחמה שלו חסרה לה. אבל בסך הכל בגדול - עבר בשלום.
 
אפשר לרכוש כרטיסים מוזלים

דרך ועדים ולסוע כל המשפחה (אם זה דרך הסתדרות המורים יש אפילו הופעה נחמדה). הילדים יודעים מה זה לונה פארק, ושכיף שם. אני בדעה לפצות אותה בנסיעה משפחתית ללונה פארק או לבילוי מסוג אחר (סרט או משהו).
 
דברים כאלה מזכירים לי כל פעם

שלא הכל בשליטתנו ואנחנו לא יכולים תמיד ליצור עבורם את הסביבה שאנחנו רוצים. קורה המון פעמים. גורם גם לנו כהורים תסכול שצריך ללמוד להתמודד איתו. הלקח שלי - לא כל הלקחים שלהם מתוזמנים ומכוונים על ידנו. נכון?
 
למעלה