התמודדות עם כעסים / SHIRKUSH

התמודדות עם כעסים / SHIRKUSH

**** בטעות נמחקה לי ההודעה, אז להלן שיחזור כידוע או לא כידוע, אני עובדת בתור פקידת קבלה במכון טיפוח לעור ויש מישהי שעובדת שם, והיא לא הבוסית שלי או משהו כזה. בעיקרון זה רק אנחנו במשרד: אני, היא והבוסית. וכבר יצא ששלוש פעמים העובדת הזאת אמרה משהו אחד שהיה ממש לא נכון וישר האשימו אותי- כי הרי למי יאמינו לזאת שעובדת שם שלוש שנים או לזאת שעובדת שם שבועיים וחצי?? ואני שונאת כשמאשימים אותי בדברים שממש לא אשמתי, למשל היום: קיבלתי טלפון מהבוסית שלי שנשמעה ממש מעוצבנת ומסתבר שהעובדת השנייה שעוסקת באינפרה טענה שאני כביכול אמרתי לה שמטופלת שהייתה אמורה לבוא היום תבוא מחר, אבל זה ממש לא נכון- היא ביקשה ממני לבדוק אם אפשר לשנות וזה נראה לי הגיוני <וגם לכל מי שסיפרתי לו כולל הבוסית שלי> שאם אני לא מודיעה על שינוי אין שינוי אבל אותה עובדת כנראה לא התחשק לה לבוא אז היא האשימה אותי שלא הייתי ברורה ושלא התקשרתי להודיע לה שאין שינוי. לפחות אני יודעת שהבוסית מאמינה לי אבל זה ממש מעצבן כי זה לא פעם ראשונה שזה קורה מאז שאני שם שזה כולה שבועיים וקצת. אני לא רוצה לריב עם אותה עובדת, כי בכל זאת אנחנו למרות הכל צריכות לעבוד ביחד ואני לא מאמינה בלריב ולעבוד בכעסים וכו' זה לא בריא לאף אחד, אבל איך בכל זאת אפשר למצוא את האיזון הזה שבין לא לכעוס כשרואה אותה אחרי ששמה לי ככה רגליים לבין להבהיר שלא מוכנה שיקרו כאלה דברים ובכלל... איך מתמודדים עם כעסים בעבודה הרי יש סכנה שנפוטר אם נגיב בצורה לא נכונה אבל גם כמה אפשר לשמור בלב
 
תשובה שלי לשירקוש

המשפט האחרון שלך מסכם את החשש העיקרי. בין - להגיב, לבין - להיות מפוטר. מה עושים? שאלה טובה אולי העניין הוא ב-איך להגיב. אם מגיבים בדיוק באותו אופן שהבחורה השניה העלתה את הנושא, וכאילו ממשיכים את ה"שיחה" באותה שפה, אז הבוס קולט שיש פה מלחמה בין 2 כוחות, ובד"כ או שהוא מחליט באמת לפטר מישהי אחת, או שאין לו עצבים לשתיהן - כי אין לו כוח לריבים בעבודה. אז אולי אפשר לשנות את צורת השיחה, איכשהו - ולנסות לפתח שפה של ביקורת בונה, או משפט עם התייחסות לעתיד: אני לוקחת על עצמי לבדוק את יומן הפגישות מס' גדול יותר של פעמים. הדגש הוא על: אני לוקחת על עצמי, אני אהיה אחראית יותר - אלה משפטים שבוסים אוהבים לשמוע. ככה את גם נשמעת טוב יותר מהבחורה השניה, וגם - נראה שאת אחראית יותר ממנה, וגם לא מתפתה לריב ריבים מיותרים, את מעל כל זה. זו בכלאופן דעתי הבלתי מקצועית בכלל ;-P
 
אהבתי,בשוט ענק..

בוסים אוהבים את זה כ"כ וזה מראה להם את רצינות ואחריות העובד. אני מאמינה שהבוסית שלכן כבר הספיקה להכיר את העובדת השניה וכשתיישמי את הרעיות של להבה,היא כבר תעשה את החושבים שלה. לכעוס זה מיותר ממש לא בריא.
 

אופירA

New member
מנהל
בכל מקום עבודה יש כל מיני בעיות

ותופעות כאלו של חתירה של עובד תחת עובד אחר נפוצות מאד. ולכן אם אין לך ציפיה שהכל יהיה חלק, ואת מבינה שזה אפשרי שעובדת תתנהג ככה, אז הדברים נהיים פחות מכעיסים ויותר צפויים. וצריך לשמוח, שהבעיה היא עם עובדת ולא עם הבוסית, כי הרבה פעמים צריך ללכת בין הטיפות עם בוסים חסרי היגיון ומבולבלים, שמאשימים אותך בטעויות שלהם ולא לוקחים אחריות... אז כדאי לא לפעול על הכעס, וכדאי גם לא לפתח כעס. הגיוני שהיא לא רצתה לבוא לעבודה, ולקחה טרמפ על להאשים אותך שלא היית ברורה. זו לא רשעות מצידה, זו רק חולשה וחוסר חוכמה. על חולשה צריך לרחם, לא לכעוס. (וגם אם זו כן רשעות, מה אכפת לך לראות את זה כחולשה ולרחם?) תלמדי את האשה הזו, איך מתנהגים איתה, תקחי אחריות על הסיטואציות ותדאגי ליידע אותה בבירור בכל עניין. ואם יהיו לה קטעים אחרים תלמדי אותם ותתייחסי בהתאם. עם הרבה דברים מוזרים לומדים להסתדר במקומות עבודה. במקום עבודה אחר תהיה טיפוס אחר, יותר גרועה...
 
../images/Emo8.gif יש לי אותו הדבר במקום עבודתי

ואני פשוט מחזירה לה באותו מטבע. אין בי פחד מפיטורין כי אני עובדת טובה. מי שחותר תחתי אני מחזירה לו/לה באותו מטבע. ותאמיני לי שזה עוזר וזה נפסק - נכון להיום היא מפחדת ממני מ א ד. קודם כל אל תפחדי מפיטורין כי הפחד משתק. תאמיני בעצמך ואם את עובדת טובה אז אין לך בעיה.לא לפחד כלל. לפעמים כדאי לתת לאותו אדם את אותו מאכל שהוא מאכיל אחרים כדי שיטעם את הטעם ואולי יצליח להבין מה הוא מעולל. אל תפחדי - תלמדי להחזיר שלהבת
 

s h i r k u s h

New member
מסכימה עם כולכם ../images/Emo45.gif

אתמול החוצפנית הזאת שיקרה במצח נחושה שנייה ממני והייתה לי אחרי שהיא הלכה שיחה מיוזמתה של הבוסית שהבינה שממש התעצבנתי מכל העניין <שתבינו שאם אני עושה טעות אני מודה ומתקנת אותה מיד אבל לא מוכנה לקחת על עצמי טעויות של אחרים- עד לפה!!>. היא אמרה לי שהיא מודעת לעובדה שהעובדת הזאת שקרנית ומנפילוטיבית אבל לצערה הלקוחות מאוד אוהבים אותה, היא אמרה שהיא תדבר איתה ותבהיר לה שההתנהגות שלה לא במקום ושהיא תעוף אם היא תמשיך ככה, הבעיה היא שהבוסית שלי נחמדה מדי אליה וחבל... ממש לא היה לי נעים להיות ליד אותה עובדת, היא אמרה לי לפני כמה ימים בצורה מסודרת את השעות עבודה שלה שהן לא קבועות ולא אמרה לי לגבי אחד הימים ושיבצתי מישהי לתור וליד לקוחה אחרת החוצפנית צעקה עליי- מה אשמתי?? אני שאלתי אותה מה ההגבלות שלך בשעות- כלומר מתי את עובדת צהריים ומתי בוקר והיא לא אמרה כלום לגבי יום חמישי- כלומר זה כל היום לא?? לפחות הבוסית שלי עומדת מאחורי... לשמחתי.
 
כנראה הבוסית קלטה

מי בסדר ומי לא
 

opalit

New member
בנוסף למה שאמרו

ולבוסית, (שאגב גם לי היה מקרה של אחראי מחלקה שהיה נוראי אליי אבל לא הזיזו אותו כי "הוא טוב ואוהבים אותו" למרות שמירר לי את העבודה), לדעתי את צריכה לומר לה שלא תצעק עלייך...לא משנה אם את אשמה או לא. יש גבול לחוצפה.
 
למעלה