התמודדת בגן משולב עם ילד בעייתי

התמודדת בגן משולב עם ילד בעייתי

שלום לכולם בפורום. אני גננת לילדים לקויי שמיעה בגן משולב עם ילדים שומעים. יש לי ילד אחד עם בעיות רגשיות קשות ואולי גם נפשיות. הילד עדיין אינו מקבל טיפול תרופתי ומתקשה מאוד להתמודד עם הגן חוקיו ועם המסגרת בכלל: מכה ילדים וצוות, פורץ גבולות מפוצץ מפגשים ופעיליות וכד. התבקשתי לנטרלו מהקבוצה וזאת ע"י הסייעת כדי שאוכל להתפנות לשאר ילדי הגן. אני חוששת שהסייעת לא תוכל להתמודד עם המטלה כי הילד אינו משתף פעולה במיוחד כאשר הוא לבד, הוא מבין כי הוא מנוטרל מהקבוצה ורוצה להיות עם שאר הילדים ולכן מתמרד בצורה מאוד קשה המובילה אותנו למבוי סתום: זורק כסאות נושך וכ"ד. האם יש דרך מלבד והולדינג ועיצוב התנהגות לסוגיו כלומר האם ישנה שיטת עבודה מבוססת שניסתן והצליחה שאוכל גם להביא את הילד ללמידה וגם לאפשר לשאר הגן לתפקד. אשמח מאוד לתגובות והצעות בברכה קרין
 

Diana M

New member
ילד לקוי שמיעה

שלום תלבור, האם הילד אובחן כסובל מבעיות רגשיות או נפשיות על ידי גורם מוסמך כגון פסיכולוג קליני או פסיכיאטר? אם כן, רצוי וחשוב שתקבלי הנחיה מהגורם שאיבחן אותו , אם לא. לא כדאי ולא רצוי להגיע מסקנות מסוג זה. פעמים רבות ילדים עם קשיי שמיעה משמעותיים מפתחים הפרעות התנהגותיות שונות על רקע של תסכול קשה מעצם העובדה שאינם מסוגלים להביע את עצמם. מצב זה לא אחת גורר התנהגות אלימה. אם מדובר בילד לקוי שמיעה עליך לבקש הדרכה משמע. יש להם פסיכולוגים המתמחים בלקויות שמיעה ואנשי צוות שידעו להנחות אתכם כיצד להתמודד עם הילד. איני יודעת מה הכישורים של הסייעת, לרוב סייעות הן נשים ללא הכשרה פורמלית . חשוב מאוד שגורם מקצועי ידריך את הסייעת כך שתוכל לתווך לילד בתוך קבוצת הילדים ולא להרחיק אותו אל מחוץ לקבוצה. אל תביני לא נכון אני לא מבקרת את מה שעשיתם. קטונתי, אין לי הרי מושג מה באמת קורה ומאני מאמינה כי החלטתם על צעד זה לאחר שלא הצלחתם להתמודד אחרת. אך הביני, לילד זה לא נכון. הרחקה נתפסת כעונש ובטח אינה "שילוב". לכן גם לא מפליא בעיני שהוא מגיב כפי שהוא מגיב. זה דווקא מלמד על כך שמדובר בילד נבון שרוצה להיות עם בני גילו אך מאוד מתוסכל ולא יודע איך. עיצוב התנהגות זו דרך נהדרת להתמודד עם הפרעות התנהגות. אך חשוב שתוכנית תבנה על ידי איש מקצוע מעולה לאחר שערך ניתוח התנהגות והתאים תוכנית שתפורה בדיוק על פי צרכי הילד ויכולות הצוות. לצערי, בדרך כלל השיטה הנהוגה היא טבלה עם מדבקות של חייכנים או משהו דומה ללא הבנה או התכנון נחוצים לצורך הצלחת התוכנית. אם יש לך למי לפנות על מנת שיערוך תוכנית לעיצוב התנהגות כפי שצריך, עשי זאת, אם תרצי אשמח לתת עקרונות כאן בפורום. מאחלת הצלחה לכם ולילד דיאנה
 
למעלה