התנגדויות רבות לחישמול בוועדה המחוזית מרכז

מצב
הנושא נעול.

luckydude

Active member
התנגדויות רבות לחישמול בוועדה המחוזית מרכז

התנגדויות רבות לחישמול בוועדה המחוזית מרכז
אלא מה?
הנה קישור. הכיף מתחיל בעמוד 9. אגב, גם הנושא שנידן לאחריו (מחלף הסיירים) מעניין למדי.

כמה מהמטעמים הרבים בפרוטוקול:

מושב בני דרום:
*פגיעה כלכלית בשל קרינה באזור חקלאי. (כנראה מפריע למלפונים ולעגבניות [גורם להם לזהור בחושך]
)
*בקשה לבחינת חלופות כמו שיקוע או הטמנת פסי החשמל, או שימוש בפס השלישי, שימזערו את הנזק למושב ולאזור התעסוקה.

נתניה:
*קרינה– סיכון תושבים באזורים רבים לאורך המסילה, בהם יש שימושי משרדים, תעסוקה ומגורים קיימים ומתוכננים. אי הסכמה על גובה החשיפה לקרינה אלמ"ג.
*פגיעה נופית לאורך שטחים אורבניים ושטחים בעלי רגישות נופית גבוהה. מבקשים לבדוק שיקוע ולבחון שוב אם עמודים עיליים הם הפתרון היחיד. (עמודים תת-קרקעיים יותר טובים לדעתי
)
*החיווט של כבלי החשמל יהווה פגיעה נופית, פיסית וויזואלית בעיר החצויה ע"י הרכבת וכביש 2. מציע לבדוק שיקוע של המסילה.
* פגיעה מקרינה למבנים קיימים שבתחום ובגבול רצועת הרכבת ולמבנים מתוכננים. ואי ודאות אם שטווח הקרינה אכן בטוח. מציע לבדוק אם שיקוע עוזר גם לעניין הקרינה.

ג'לג'וליה
*לא נבדקו חלופות תכנוניות, לא הוכן תסקיר, התכנית מפלה את האוכלוסיה הערבית. (איפה טיבי כשצריך אותו?
)

רמלה:
*אין להציג תכנית מצומצמת לנושא חישמול. יש לפתור את המצוקה שמסילות הרכבת גורמות לרמלה, באמצעות הפרדות מפלסיות. (ההדגשה במקור)
*ההנחיות לעיצוב נופי שבתסקיר אינן מעוגנות בהוראות. יש להוסיף דרישות לשיפור מעברים מתחת למסילה, שיפור נגישות, גינון ברצועת המסילה, עיצוב עמודים ופורטלים ועוד. (מה הקשר? - בירה נשר!)

מכון וייצמן
*התכנית תגרום נזק לפעילות המחקר במכון בשל מגבלות בניה, מגבלות שהיית אדם ומגבלות פעילות ובשל השפעת אלמ"ג על מכשור מדעי רגיש.
 

luckydude

Active member
סליחה, אין קישור, הקובץ מצורף.

התנגדויות רבות לחישמול בוועדה המחוזית מרכז
אלא מה?
הנה קישור. הכיף מתחיל בעמוד 9. אגב, גם הנושא שנידן לאחריו (מחלף הסיירים) מעניין למדי.

כמה מהמטעמים הרבים בפרוטוקול:

מושב בני דרום:
*פגיעה כלכלית בשל קרינה באזור חקלאי. (כנראה מפריע למלפונים ולעגבניות [גורם להם לזהור בחושך]
)
*בקשה לבחינת חלופות כמו שיקוע או הטמנת פסי החשמל, או שימוש בפס השלישי, שימזערו את הנזק למושב ולאזור התעסוקה.

נתניה:
*קרינה– סיכון תושבים באזורים רבים לאורך המסילה, בהם יש שימושי משרדים, תעסוקה ומגורים קיימים ומתוכננים. אי הסכמה על גובה החשיפה לקרינה אלמ"ג.
*פגיעה נופית לאורך שטחים אורבניים ושטחים בעלי רגישות נופית גבוהה. מבקשים לבדוק שיקוע ולבחון שוב אם עמודים עיליים הם הפתרון היחיד. (עמודים תת-קרקעיים יותר טובים לדעתי
)
*החיווט של כבלי החשמל יהווה פגיעה נופית, פיסית וויזואלית בעיר החצויה ע"י הרכבת וכביש 2. מציע לבדוק שיקוע של המסילה.
* פגיעה מקרינה למבנים קיימים שבתחום ובגבול רצועת הרכבת ולמבנים מתוכננים. ואי ודאות אם שטווח הקרינה אכן בטוח. מציע לבדוק אם שיקוע עוזר גם לעניין הקרינה.

ג'לג'וליה
*לא נבדקו חלופות תכנוניות, לא הוכן תסקיר, התכנית מפלה את האוכלוסיה הערבית. (איפה טיבי כשצריך אותו?
)

רמלה:
*אין להציג תכנית מצומצמת לנושא חישמול. יש לפתור את המצוקה שמסילות הרכבת גורמות לרמלה, באמצעות הפרדות מפלסיות. (ההדגשה במקור)
*ההנחיות לעיצוב נופי שבתסקיר אינן מעוגנות בהוראות. יש להוסיף דרישות לשיפור מעברים מתחת למסילה, שיפור נגישות, גינון ברצועת המסילה, עיצוב עמודים ופורטלים ועוד. (מה הקשר? - בירה נשר!)

מכון וייצמן
*התכנית תגרום נזק לפעילות המחקר במכון בשל מגבלות בניה, מגבלות שהיית אדם ומגבלות פעילות ובשל השפעת אלמ"ג על מכשור מדעי רגיש.
סליחה, אין קישור, הקובץ מצורף.
 

amit1270

New member
אוּף

התנגדויות רבות לחישמול בוועדה המחוזית מרכז
אלא מה?
הנה קישור. הכיף מתחיל בעמוד 9. אגב, גם הנושא שנידן לאחריו (מחלף הסיירים) מעניין למדי.

כמה מהמטעמים הרבים בפרוטוקול:

מושב בני דרום:
*פגיעה כלכלית בשל קרינה באזור חקלאי. (כנראה מפריע למלפונים ולעגבניות [גורם להם לזהור בחושך]
)
*בקשה לבחינת חלופות כמו שיקוע או הטמנת פסי החשמל, או שימוש בפס השלישי, שימזערו את הנזק למושב ולאזור התעסוקה.

נתניה:
*קרינה– סיכון תושבים באזורים רבים לאורך המסילה, בהם יש שימושי משרדים, תעסוקה ומגורים קיימים ומתוכננים. אי הסכמה על גובה החשיפה לקרינה אלמ"ג.
*פגיעה נופית לאורך שטחים אורבניים ושטחים בעלי רגישות נופית גבוהה. מבקשים לבדוק שיקוע ולבחון שוב אם עמודים עיליים הם הפתרון היחיד. (עמודים תת-קרקעיים יותר טובים לדעתי
)
*החיווט של כבלי החשמל יהווה פגיעה נופית, פיסית וויזואלית בעיר החצויה ע"י הרכבת וכביש 2. מציע לבדוק שיקוע של המסילה.
* פגיעה מקרינה למבנים קיימים שבתחום ובגבול רצועת הרכבת ולמבנים מתוכננים. ואי ודאות אם שטווח הקרינה אכן בטוח. מציע לבדוק אם שיקוע עוזר גם לעניין הקרינה.

ג'לג'וליה
*לא נבדקו חלופות תכנוניות, לא הוכן תסקיר, התכנית מפלה את האוכלוסיה הערבית. (איפה טיבי כשצריך אותו?
)

רמלה:
*אין להציג תכנית מצומצמת לנושא חישמול. יש לפתור את המצוקה שמסילות הרכבת גורמות לרמלה, באמצעות הפרדות מפלסיות. (ההדגשה במקור)
*ההנחיות לעיצוב נופי שבתסקיר אינן מעוגנות בהוראות. יש להוסיף דרישות לשיפור מעברים מתחת למסילה, שיפור נגישות, גינון ברצועת המסילה, עיצוב עמודים ופורטלים ועוד. (מה הקשר? - בירה נשר!)

מכון וייצמן
*התכנית תגרום נזק לפעילות המחקר במכון בשל מגבלות בניה, מגבלות שהיית אדם ומגבלות פעילות ובשל השפעת אלמ"ג על מכשור מדעי רגיש.
אוּף
נראה שהמסר של תועמלני ה"קרינה" מצליח לחדור גם למקומות שלא הייתי מצפה שיגיעו (מכון ויצמן!?) - דוגמה קלאסית לתעמולה שקרית שנותרת ללא מענה. מתי מישהו יתעורר כבר יבין שהקרב התקשורתי לא פחות חשוב מההליך הסטטוטורי?
 

amit1270

New member
*ויבין

אוּף
נראה שהמסר של תועמלני ה"קרינה" מצליח לחדור גם למקומות שלא הייתי מצפה שיגיעו (מכון ויצמן!?) - דוגמה קלאסית לתעמולה שקרית שנותרת ללא מענה. מתי מישהו יתעורר כבר יבין שהקרב התקשורתי לא פחות חשוב מההליך הסטטוטורי?
*ויבין
 

בועז ל

New member
קרינה ושיקוע הם כנראה שני ההזנקים (סטארט-אפ)

אוּף
נראה שהמסר של תועמלני ה"קרינה" מצליח לחדור גם למקומות שלא הייתי מצפה שיגיעו (מכון ויצמן!?) - דוגמה קלאסית לתעמולה שקרית שנותרת ללא מענה. מתי מישהו יתעורר כבר יבין שהקרב התקשורתי לא פחות חשוב מההליך הסטטוטורי?
קרינה ושיקוע הם כנראה שני ההזנקים (סטארט-אפ)
המוצלחים של השנה. כפי שניתן להתרשם, האקזיט כבר בדרך ורשום ע"ש יונה יהב.
 

easylivin

New member
הם חייבים להתעורר שם, ומהר.

אוּף
נראה שהמסר של תועמלני ה"קרינה" מצליח לחדור גם למקומות שלא הייתי מצפה שיגיעו (מכון ויצמן!?) - דוגמה קלאסית לתעמולה שקרית שנותרת ללא מענה. מתי מישהו יתעורר כבר יבין שהקרב התקשורתי לא פחות חשוב מההליך הסטטוטורי?
הם חייבים להתעורר שם, ומהר.
נגד התכנית נערך קמפיין תעמולה שלא היה מבייש את [...], וההתייחסות אליו כרגע היא רופסת לחלוטין. אם רוצים לקדם תכנית לטובת הציבור - שיתעשטו; מה לעשות, בחברה דמוקרטית ברוב המקרים אי אפשר לקדם דברים חדשים וטובים ככל שיהיו, בלי הסברה נכונה. ואם לא רוצים - אז אולי גם לא צריך... אולי לא מגיעה לנו תחבורה מודרנית ויעילה, אם אנחנו נותנים לבורות החשוכה המתנגדת לכל קידמה לנצח שוב ואפילו בקלות. גם לתת לבעלי אינטרסים צרים ולסחטני הקופה הציבורית לגבור על האינטרס של הרוב בציבור שאותו המדינה אמורה לייצג, זהו חטא נורא שעונש עליו הוא חוסר פיתוח, הנצחה והגברה של הפיגור בכל התחומים מאחורי העולם המפותח. זו לא דמוקרטיה ולא צדק חברתי, אלא ההיפך המוחלט מזה.
 

mister K

New member
מסכים עם כל מילה.

הם חייבים להתעורר שם, ומהר.
נגד התכנית נערך קמפיין תעמולה שלא היה מבייש את [...], וההתייחסות אליו כרגע היא רופסת לחלוטין. אם רוצים לקדם תכנית לטובת הציבור - שיתעשטו; מה לעשות, בחברה דמוקרטית ברוב המקרים אי אפשר לקדם דברים חדשים וטובים ככל שיהיו, בלי הסברה נכונה. ואם לא רוצים - אז אולי גם לא צריך... אולי לא מגיעה לנו תחבורה מודרנית ויעילה, אם אנחנו נותנים לבורות החשוכה המתנגדת לכל קידמה לנצח שוב ואפילו בקלות. גם לתת לבעלי אינטרסים צרים ולסחטני הקופה הציבורית לגבור על האינטרס של הרוב בציבור שאותו המדינה אמורה לייצג, זהו חטא נורא שעונש עליו הוא חוסר פיתוח, הנצחה והגברה של הפיגור בכל התחומים מאחורי העולם המפותח. זו לא דמוקרטיה ולא צדק חברתי, אלא ההיפך המוחלט מזה.
מסכים עם כל מילה.
פשוט לא להאמין שהדעה הרווחת היא דעה כל כך מטומטמת לפיה עדיף להישאר עם רכבות דיזל...
הממשלה חייבת לפתוח בקמפיין נרחב שיסביר את יתרונותיה של מערכת רכבות חשמלית.
זה דבר אלמנטרי כיום בכל מדינה מערבית, אבל כנראה שאת עם ישראל צריך להאכיל בכפית כשזה נוגע לשינויים, ואני אומר את זה בצער רב.
כיום אין שום הסברה בנושא ויהיה עצוב מאוד אם הפרוייקט יתעכב רק בגלל בורות וכמה דמגוגים ובעלי אינטרסים.
הרי בסוף יהיה כאן חשמול, אין אופציה אחרת. אבל עיכוב סתמי שכזה שיכול לארוך גם כמה שנים, יהיה בגדר בכייה לדורות.
 

luckydude

Active member
מצד אחד מתלוננים פה כל הזמן "למה אנחנו לא כמו

מסכים עם כל מילה.
פשוט לא להאמין שהדעה הרווחת היא דעה כל כך מטומטמת לפיה עדיף להישאר עם רכבות דיזל...
הממשלה חייבת לפתוח בקמפיין נרחב שיסביר את יתרונותיה של מערכת רכבות חשמלית.
זה דבר אלמנטרי כיום בכל מדינה מערבית, אבל כנראה שאת עם ישראל צריך להאכיל בכפית כשזה נוגע לשינויים, ואני אומר את זה בצער רב.
כיום אין שום הסברה בנושא ויהיה עצוב מאוד אם הפרוייקט יתעכב רק בגלל בורות וכמה דמגוגים ובעלי אינטרסים.
הרי בסוף יהיה כאן חשמול, אין אופציה אחרת. אבל עיכוב סתמי שכזה שיכול לארוך גם כמה שנים, יהיה בגדר בכייה לדורות.
מצד אחד מתלוננים פה כל הזמן "למה אנחנו לא כמו
שוודיה\גרמניה\צרפת\שוויץ?"

מצד שני כשנותנים את ההזדמנות להשתוות למדינות האלו פתאום שם כולם חבורת טמבלים ורק בכנען יודעים מה הכי טוב.
 

טשאפק

New member
איך מתקדם פשקוויל התמיכה בחשמול

אוּף
נראה שהמסר של תועמלני ה"קרינה" מצליח לחדור גם למקומות שלא הייתי מצפה שיגיעו (מכון ויצמן!?) - דוגמה קלאסית לתעמולה שקרית שנותרת ללא מענה. מתי מישהו יתעורר כבר יבין שהקרב התקשורתי לא פחות חשוב מההליך הסטטוטורי?
איך מתקדם פשקוויל התמיכה בחשמול
שהעלית בשעתו לפורום?
 

easylivin

New member
מצד אחד, התנגדויות הן חלק בלתי-נמנע מתהליך

התנגדויות רבות לחישמול בוועדה המחוזית מרכז
אלא מה?
הנה קישור. הכיף מתחיל בעמוד 9. אגב, גם הנושא שנידן לאחריו (מחלף הסיירים) מעניין למדי.

כמה מהמטעמים הרבים בפרוטוקול:

מושב בני דרום:
*פגיעה כלכלית בשל קרינה באזור חקלאי. (כנראה מפריע למלפונים ולעגבניות [גורם להם לזהור בחושך]
)
*בקשה לבחינת חלופות כמו שיקוע או הטמנת פסי החשמל, או שימוש בפס השלישי, שימזערו את הנזק למושב ולאזור התעסוקה.

נתניה:
*קרינה– סיכון תושבים באזורים רבים לאורך המסילה, בהם יש שימושי משרדים, תעסוקה ומגורים קיימים ומתוכננים. אי הסכמה על גובה החשיפה לקרינה אלמ"ג.
*פגיעה נופית לאורך שטחים אורבניים ושטחים בעלי רגישות נופית גבוהה. מבקשים לבדוק שיקוע ולבחון שוב אם עמודים עיליים הם הפתרון היחיד. (עמודים תת-קרקעיים יותר טובים לדעתי
)
*החיווט של כבלי החשמל יהווה פגיעה נופית, פיסית וויזואלית בעיר החצויה ע"י הרכבת וכביש 2. מציע לבדוק שיקוע של המסילה.
* פגיעה מקרינה למבנים קיימים שבתחום ובגבול רצועת הרכבת ולמבנים מתוכננים. ואי ודאות אם שטווח הקרינה אכן בטוח. מציע לבדוק אם שיקוע עוזר גם לעניין הקרינה.

ג'לג'וליה
*לא נבדקו חלופות תכנוניות, לא הוכן תסקיר, התכנית מפלה את האוכלוסיה הערבית. (איפה טיבי כשצריך אותו?
)

רמלה:
*אין להציג תכנית מצומצמת לנושא חישמול. יש לפתור את המצוקה שמסילות הרכבת גורמות לרמלה, באמצעות הפרדות מפלסיות. (ההדגשה במקור)
*ההנחיות לעיצוב נופי שבתסקיר אינן מעוגנות בהוראות. יש להוסיף דרישות לשיפור מעברים מתחת למסילה, שיפור נגישות, גינון ברצועת המסילה, עיצוב עמודים ופורטלים ועוד. (מה הקשר? - בירה נשר!)

מכון וייצמן
*התכנית תגרום נזק לפעילות המחקר במכון בשל מגבלות בניה, מגבלות שהיית אדם ומגבלות פעילות ובשל השפעת אלמ"ג על מכשור מדעי רגיש.
מצד אחד, התנגדויות הן חלק בלתי-נמנע מתהליך
קידום הפרוייקטים במדינה דמוקרטית. אבל מצד שני, במקרה הספציפי הזה אין לי ספק שמסע התעמולה השקרי עשה את שלו, וזה עוד עלול להסב נזק גדול לפרוייקט הלאומי החשוב. לא מוכר לי פרוייקט אחר שהופצו נגדו כל-כך הרבה שקרים בוטים... למשל, גם נגד סלילה ואפילו נגד שדרוג מסילת ברזל קיימת (לוד-ב"ש) מוגשות התנגדויות רבות, אבל לא זכור לי שמישהו ערך קמפיין שלם תחת סיסמה שקרית בסגנון "הרחבת רשת מסילות הברזל פוגעת בסביבה ובכלכלה - תעצרו את הרכבת, אני רוצה לרדת. רק כבישים, ושום דבר מלבד כבישים". למרות שנכתבו ופורסמו "מאמרים" בודדים בסגנון הזה, למזלנו עדיין לא קמה תנועה שלמה שסיסמאות טפשיות שכאלו חרוטות על דגלה. עם החישמול זה כן קרה ובגדול, למרבה האכזבה.

והאכזבה הזו מרמת האבסורד המתרחש כאן, גורמת לי לחוסר רצון להמשיך ולהתייחס בכלל לסוגיה הזו. אין לי ולאף אחד מאיתנו שום אפשרות להשפיע על התהליך, אם המדינה תרצה מספיק - יהיה חישמול. אלא שבמקרים לא מעטים בעבר המדינה כבר הפגינה חוסר התעקשות על קידום של תכניות חשובות לטובת הציבור, ונכנעה בקלות ללחצים מכיוונן של קבוצות עניין למיניהן, שאינן מייצגות את רוב הציבור אלא את מיעוטו (בעיקר את חבריהן של אותן הקבוצות) אך מחזיקות במשאבים פיננסיים ופוליטיים מספיקים כדי להפעיל לחץ לא קטן על מקבלי ההחלטות. למרות שהממשלה (לפחות זו הנוכחית) מבינה היטב את חשיבות התכנית, אני לא בטוח שהיא לא תיכנע ללחץ פוליטי ולשיקול צר בן רגע. ומי בכלל יודע היום, איך תיראה הממשלה הבאה... בקיצור, אני כאזרח כבר די עייף מהנושא, אבל לממשלה אסור להתעייף ממנו. מקווה שהיא לא תתעייף, לטובת רובנו (גם לטובתם של אלה שלא מבינים בכלל את חשיבות החישמול, או כאלה שלא רוצים להבין) ולרעת בעלי האינטרסים הצרים, והיחצ"נים שמייצגים אותם בפורום הזה ובמקומות אחרים.
 

luckydude

Active member
מה כבר אפשר לרצות? אם מכון ויצמן למדע המהולל

מצד אחד, התנגדויות הן חלק בלתי-נמנע מתהליך
קידום הפרוייקטים במדינה דמוקרטית. אבל מצד שני, במקרה הספציפי הזה אין לי ספק שמסע התעמולה השקרי עשה את שלו, וזה עוד עלול להסב נזק גדול לפרוייקט הלאומי החשוב. לא מוכר לי פרוייקט אחר שהופצו נגדו כל-כך הרבה שקרים בוטים... למשל, גם נגד סלילה ואפילו נגד שדרוג מסילת ברזל קיימת (לוד-ב"ש) מוגשות התנגדויות רבות, אבל לא זכור לי שמישהו ערך קמפיין שלם תחת סיסמה שקרית בסגנון "הרחבת רשת מסילות הברזל פוגעת בסביבה ובכלכלה - תעצרו את הרכבת, אני רוצה לרדת. רק כבישים, ושום דבר מלבד כבישים". למרות שנכתבו ופורסמו "מאמרים" בודדים בסגנון הזה, למזלנו עדיין לא קמה תנועה שלמה שסיסמאות טפשיות שכאלו חרוטות על דגלה. עם החישמול זה כן קרה ובגדול, למרבה האכזבה.

והאכזבה הזו מרמת האבסורד המתרחש כאן, גורמת לי לחוסר רצון להמשיך ולהתייחס בכלל לסוגיה הזו. אין לי ולאף אחד מאיתנו שום אפשרות להשפיע על התהליך, אם המדינה תרצה מספיק - יהיה חישמול. אלא שבמקרים לא מעטים בעבר המדינה כבר הפגינה חוסר התעקשות על קידום של תכניות חשובות לטובת הציבור, ונכנעה בקלות ללחצים מכיוונן של קבוצות עניין למיניהן, שאינן מייצגות את רוב הציבור אלא את מיעוטו (בעיקר את חבריהן של אותן הקבוצות) אך מחזיקות במשאבים פיננסיים ופוליטיים מספיקים כדי להפעיל לחץ לא קטן על מקבלי ההחלטות. למרות שהממשלה (לפחות זו הנוכחית) מבינה היטב את חשיבות התכנית, אני לא בטוח שהיא לא תיכנע ללחץ פוליטי ולשיקול צר בן רגע. ומי בכלל יודע היום, איך תיראה הממשלה הבאה... בקיצור, אני כאזרח כבר די עייף מהנושא, אבל לממשלה אסור להתעייף ממנו. מקווה שהיא לא תתעייף, לטובת רובנו (גם לטובתם של אלה שלא מבינים בכלל את חשיבות החישמול, או כאלה שלא רוצים להבין) ולרעת בעלי האינטרסים הצרים, והיחצ"נים שמייצגים אותם בפורום הזה ובמקומות אחרים.
מה כבר אפשר לרצות? אם מכון ויצמן למדע המהולל
מנסה להכניס עזים לפרוייקט הזה, אז למה שראש עריית רמלה לא?

לפי מה שאני מצליח לראות, המבנה שלהם שכרגע הכי קרוב למסילה נמצא יותר מ80 מטר מקצה התוואי, הרבה, הרבה מעל לטווח האפס-סיכון (שלא לדבר על רוב המבנים שלהם שרחוקים הרבה יותר מזה). בכלל, אני בטוח שיש כבלי חשמל של חח"י שיותר קרובים אליהם מזה אבל זה לא מפריע כנראה.
 

amit1270

New member
לא כל מדעני מכון ויצמן שותפים להתנגדות


מה כבר אפשר לרצות? אם מכון ויצמן למדע המהולל
מנסה להכניס עזים לפרוייקט הזה, אז למה שראש עריית רמלה לא?

לפי מה שאני מצליח לראות, המבנה שלהם שכרגע הכי קרוב למסילה נמצא יותר מ80 מטר מקצה התוואי, הרבה, הרבה מעל לטווח האפס-סיכון (שלא לדבר על רוב המבנים שלהם שרחוקים הרבה יותר מזה). בכלל, אני בטוח שיש כבלי חשמל של חח"י שיותר קרובים אליהם מזה אבל זה לא מפריע כנראה.
לא כל מדעני מכון ויצמן שותפים להתנגדות
 

טשאפק

New member
לא בטוח שיש בין המתנגדים מדענים בכלל

האם בין המדענים המתנגדים יש מומחי הנדסת חשמל?
לא בטוח שיש בין המתנגדים מדענים בכלל
יש להניח שנציגי המכון בוועדות התכנון אינם אנשי מדע, אלא מנהלנים (אולי בעלי הכשרה מדעית).
 
אולי זה מפריע להם למדידות ,אתה לא יודע!

מה כבר אפשר לרצות? אם מכון ויצמן למדע המהולל
מנסה להכניס עזים לפרוייקט הזה, אז למה שראש עריית רמלה לא?

לפי מה שאני מצליח לראות, המבנה שלהם שכרגע הכי קרוב למסילה נמצא יותר מ80 מטר מקצה התוואי, הרבה, הרבה מעל לטווח האפס-סיכון (שלא לדבר על רוב המבנים שלהם שרחוקים הרבה יותר מזה). בכלל, אני בטוח שיש כבלי חשמל של חח"י שיותר קרובים אליהם מזה אבל זה לא מפריע כנראה.
אולי זה מפריע להם למדידות ,אתה לא יודע!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה