התנגשות שני ריקודי טנגו: "שלג יורד" מול "אדיוס מוצ'צו'ס"

אליק 31

New member
התנגשות שני ריקודי טנגו: "שלג יורד" מול "אדיוס מוצ'צו'ס"

מרקיד אחד ( ישראל שיקר) לימד את הריקוד בסגנון טנגו: שלג יורד
(tombe la neige)
המרקיד השני, ( שמעון מרדכי) 3 ימים אחר כך, לימד ריקוד חדש,
גם כן טנגו: "אדיוס מוצ'צ'וס".
עכשיו יש בלגן גדול בזכרון
הצלילים והצעדים של שני הריקודים הפכו לעיסה אחת דביקה בזכרון
ולך תפריד עכשיו, מה שייך למה.

הזכרון האנושי בנוי כך, שאם אתה מקליט חומר חדש על חומר טרי ביותר בזכרון
שתי המערכות האלו, של הזכרון, מסתבכות זו בזו.
זה אמנם לא בדיוק כמו קלטת, שאם מקליטים על הישן, הישן נמחק לגמרי
אבל זה די מתקרב.
 

משהא111

New member
אליק ידידי - כמה הערות בונות - אולי תחשוב שונה.

נכון שלא כל בני האדם שווים וטוב שכך. יש שלומדים מהר יותר יש שזוכרים טוב יותר בעלי נטיה וכשרונות, ואלו תכונות מובנות. ויש גם שרוקדים שנים ומפתחים יכולות למידה וזיכרון כי הרי ברוב המקרים יסוד הצעדים מוכר ומוגבל.
מעבר לתכונות שהבאנו מהבית הרוקד כפרט יכל לשלוט במספר גורמים שיביאו אותו לידע ויכולות גבוהים שבסופו של עניין ההנאה הגדולה ביותר בהרקדה היא כאשר הריקודים מושרשים ואתה יכול להתפנות להינות מהמוזיקה, מהחברה, ומהאווירה מבלי שתהיה במתח ועסוק כל העת בהעתקת צעדים ורדיפה.
אין השגים ללא רצון, אמביציה והשקעה. אמצעים וטכנולוגיות יש למכביר. אפשר לשבת בבית אחרי כל ריקוד נלמד בהרקדה, לשנן וללמוד,(המצגות קיימות במספר אפשרויות) להתעדכן במוזיקה ולהשמיעה מספר רב של פעמים, ולבוא להרקדה הבאה עם כתר של מלך מוביל וחיוך מאוזן לאוזן. גם יותר מהרקדה אחת בשבוע משפרת את ההישגים וזו לא בושה למי שחשוב לו לדעת ולהינות. אתה בוודאי יכול לשפר את ביצועיך. רק רצון......ואם תטלפן אלי תמיד אספר לך על מקום המצאם של המצגות המבוקשות.
כתבת על התנגשות שני ריקודי טנגו חדשים שמבלבלים אותך - "שלג יורד" של דדה לוסקי, ו"אדיאוס מוצ'אצ'וס" של יצחק לזבניק, אז מעבר לפתיח שיכול לעזור לך אגלה לך שמרקו בן שמעון שייצר כ - 60 ריקודים שאתה יודע ורוקד חלק גדול מהם כמעט כולם !! בקצב הוואלס ?? ויש דוגמאות נוספות.
קבל רשימה חלקית מריקודי מרקו בן שמעון המושמעים בהרקדות שאתה בהן משתתף.
אגדת המפוחית - גן השיקמים - הגן הבלעדי - על גבול הים האחרון - ועמוק הים -
לא פעם בקיץ - ליל סתיו - לך ועליך - לעמצי בלבד - צריף ישן - רוח סתיו - שלום אהובתי - שמש לים שוקעת ואחרים.......
מי שמשקיע - מרוויח.
ריקודים שמחים ובריאים
אורי גבעוני
 

אליק 31

New member
ידידי משהא, חן חן לך על עצותיך, מזל שרק דן אינו

קורא את מה שכתבת
הוא היה מיד טוען נגדך, כי חזרת להיות המטיף הלאומי לערכים של חסד ושל נתינה
ושל אהבה ושל הבנה
(מעניין, אתה מסוגל גם להבין ולהכיל את המחבל הערבי, האוחז ביד סכין?)
במחשבה שנייה, אולי רק דן כבר מתכנן את התגובה שלו. נחכה ונראה.

למה אני פותח פתיח כזה שלילי, נגד חברי הטוב, משהא, שבעצם רצה רק לעזור לי?
כדי שחלילה לא אתבלבל בין צעדי טנגו של שני ריקודים חדשים?

אז זהו, שמשהא חוזר לסורו:
קיראו בעצמכם ותשפטו, ותסבירו לי :
מה הקשר, בשם מוחמד תרום חרפתו, בין שני ריקודי הטנגו: "אדיוס מוצ'צ'וס, שלג יורד,
ובין 60 הריקודים שמרקו בן שמעון כתב?
וכי אף לא אחד מבין שני הריקודים נכתב בידי מרקו?
ובכלל הלא בטנגו עסקינן, לא בואלסים?

ודרך אגב מרקו: הריקוד האחרון שלו: "נערי בים ביתו" לא הוכיח ל כי מדובר
בגאון הדור של הכוריאוגרפים. שיר כזה מתאים לערב שירה נוגה, עצוב, ולא לרחבת הריקודים.

אז חברי משהא, הואל נא לסבר את אזניי או את עיניי, למה מרקו בן שמעון נמצא בתגובה שלך?
 

משהא111

New member
אליק ידידי. חבל שאינך מבין הסבר כה פשוט.

כוונתי הייתה שזה ששני הריקודים הם טנגו אינם יוצא דופן ולא הם הסיבה לבלבול.
מרקו קשור בכך שמרבית ריקודיו הם בקצב הוואלס ואתה מבדיל בינהם ללא קושי.
מעבר לכך עומדים לרשותך היום אמצעים רבים לחזרות ולימוד עצמי בבית של הריקודים.
גם מה שכתבת אודות הלימוד של ישראל שיקר - "שלג יורד" יכולת להכנס לאתר רוקדים ויש שם צילום נפלא של המצגת אותה מדגים היוצר דדה לוסקי ולראות את הצעדים הנכונים.
ריקודים שמחים ובריאים
אורי גבעוני
 
למעלה