התנהגות במעון

inb10

New member
התנהגות במעון

שלום, יש לי בת בת שנתיים וחודש ולפני כחודש וחצי ילדתי את בני השני, בבית ביתי מתנהגת יפה, יש לה את רגעי העקשנות שלה, אבל בגדול אנחנו לא מוצאים את עצמינו מתמודדים עם בעיות משמעת קשות בבית. לאחיה היא מתנהגת למופת, דואגת לו כשהוא בוכה, מחבקת, מנשקת. הבעיה היא במעון, היא תוקפנית ועל פי המטפלות היא פותחת ב"קרבות" - נשיכות בד"כ והיא חוזרת עם שריטות (תופעת השריטות החלה עוד לפני הלידה, יתכן שמתי שהיא התחילה לשים לב להריון). מעבר לכך שקשה לי לראות אותה עם השריטות ולשמוע שהיא תוקפנית, אני מקבלת מהמטפלות באופן עיקבי את תשובות שלא מקובלות עלי לשאלה איפה אתן הייתן ואיך זה קרה :"היא מתחילה", "זה קורה בשניות", "את צריכה לראות את הילד השני". אני מנסה להסביר להן שאני לא מחפשת מי אשם, ושאין בי כעסים על הילד השני (ילדים הם ילדים...). בקצור אני כבר די אובדת עצות, אני גם מתלבטת אם להעביר אותה לגן אחר בשנה הבאה, אך אני חושבת שפעולה זו תהיה אך ורק לשם השקט הנפשי שלי ולא באמת תתרום לה, היא מכירה את המעון הזה כבר מגיל שבעה חודשים ומרגישה בטוחה שם, ברור לי שלי ולבן זוגי זה מפריע יותר מאשר לה. השאלות שלי הן - מה עושים עם בעית התוקפנות במעון (כאשר אני לא נמצאת פיזית במקום ורק שומעת דיווח על מה שקרה כמה שעות אחרי)? האם כדאי להעביר אותה למקום אחר או שזה רק יפגע בה? שאלה נוספת היא איך להתמודד עם התשובות של המטפלות? תודה, ענבל
 
מזכיר לי את עצמי

ממש מזכיר לי אותנו (נולד ילד לא מזמן בבית מתנהג יפה מקבל את אחיו הקטן ובמעון כנראה פורק לחץ). התפלאתי לשמוע מהגננות שהבן שלי מרביץ ונהיה רכושני כלפי צעצועים... החלטתי שזו "בעיה" שלהם ואני לא צריכה לפתור אותה. לפני שבועיים גם היו כמה ימים שהוא היה חוזר כל יום עם בומבה אחרת בראש/שריטות על הפנים/נשיכה וכד' והרגיז אותי שהן לא שמות לב. אמנם ילדים הם ילדים אבל אם את יודעת שיש משהו מועד לפורענות שם תשגיחי יותר ותנסי לתפוס את הילד הפוגע 3 שניות לפני השריטה. אני מטבעי לא בן אדם שיגיד משהו אז סתמתי אבל אם זה היה ממשיך הייתי מעירה בנחמדות שאני מבקשת שישגיחו יותר. (היה יום אחד שהוא נפל על כסא תוך כדי שרץ וחטף מכה רצינית בראש עד כדי שהם התקשרו להגיד לי שלא אדאג ושהן מסתכלות שהוא לא מקיא או כד' ובאותו יום כשבאתי לקחת אותו היתה לו גם שריטה על הפנים שילד שרט אותו קצת לפני שהגעתי. רציתי לבכות כי אתה בטוח שאם היה כזה "יום קשה" ישגיחו יותר)
 

inb10

New member
אני גם

מהאנשים השקטים, אבל כבר התפרצתי אחרי שזה נמשך הרבה זמן, זה התחיל עוד לפני הלידה, כנראה כשהיא התחילה לראות ולהרגיש את ההריון. אחרי שהתפרצתי, פתאום המטפלת מספרת לי שהיא יותר תוקפנית בזמן האחרון, למה היא לא יכלה לבוא ולהגיד לי את זה לפני ההתפרצות אני באמת לא יודעת... אתמול הגעתי לקחת אותה ומצאתי אותה עם שריטה ממש מתחת לעין ועוד אחת מעל, המטפלות, במקום להראות לי את זה איך שניכנסתי, שתקו, ורק אחרי שראיתי אותה ושאלתי מה זה? קיבלתי מעין אמבוש... שלושתן נעמדו מולי, אחת אומרת לי - "היא התחילה" השניה אומרת לי "את צריכה לראות את הילד השני" והשלישית אומרת לי "זה קורה בשניות". ממש הרגשתי שהן מתנפלות עלי... היום ניגשתי למנהלת המעון דיווחתי לה על התנהגות המטפלות ובנוסף הלכתי לראות מעון אחר...
 
אצלנו קצת אחרת

מה ששונה אצלי זה שהן לא עשו אמבוש וגם הראו לי את המכות על הפנים. הן התנצלו וזהו. זה הספיק לי אם כי אני מצפה שישתדלו יותר בעיקר אם זה יום כזה שחטפת מכל וכל... הבן שלי הולך בשמחה בבוקר למעון וזו האינדיקציה הכי טובה מבחינתי לכך שטוב לו שם. היו תקופות במהלך השנה שרציתי להוציא אותו ושיהיה רק איתי בבית וזהו. אבל שוב - טוב לו שם מבחינתו וקל מאוד להוציא ממנו מידע על מה הולך בגן. אני אומרת אם לא טוב לו ולך קשה תחשבי על גן אחר. רק תזכרי שאנחנו ביקורתיים הרבה יותר מהילדים ועוד דבר זה שאין גן מושלם. תמיד משהו לא יהיה מוצא חן. לפני שמוציאים ילד מהגן כדאי לחשוב על הכל (גם לזכור שזו תקופה שונה בשבילו עכשיו בכל זאת נולד לו אח/ות וההתנהגות הזו היא תוצאה מכך ז"א שזה אומר שזו תקופה חולפת). אני לא אומרת לך לא לחפש מקום אחר אלא רק לחשוב לפני כן ואם תחליטי שכן זה כנראה המעשה הנכון. את צריכה להרגיש שהאוצר שלך בידיים בטוחות.
 
פיתוח כישורים חברתיים במסגרת הגן

שלום רב, ליבי אתכן ואני מבינה את החשש, הדאגה והרצון שהילד יהיה במקום מבטחים מוגן. יחד עם זאת, אנחנו חייבות לדעת שהצוות ערני, רגיש, זהיר, אכפתי ומיומן ככל שיהיה אינו יכול למנוע את רוב פרצי התסכול והכעס של פעוט בגיל ילדיכן שמתבטאים בנשיכות וכד'( על נושא זה תוכלו לקרוא בפורום, היום התיחסתי אליו ארוכות). אחד מתפקידי מסגרות הגן הוא להכין את הילדים שלנו לחיים חברתיים. הילדים שלנו רוכשים ומפתחים מיומנויות חברתיות בחברת ילדים אחרים. תהליך הלימוד הינו תהליך הדרגתי, מורכב וחשוב. למבוגר האחראי (הורה/גננת/מורה) יש תפקיד. עליו להיות מודע לתפקידו כמלווה ועוזר לפיתוח כישורים חברתיים. ולעסוק מחד, בתוכניות מניעה.(המותאמות לגילאי הילדים) ומאידך, בטיפול אמפאטי והוגן כלפי הילדים. כלפי התוקף והנתקף כאחד. לרוב לשני הצדדים המעורבים יש חלק בתגרה - אנחנו רואים את התוצאה הסופית. עלינו לזכור שקדמו לה רצף ארועים הנסתרים מעיננו. לכן, ההתיחסות לילדים צריכה להיות ממקום מקדם, מעצים בוחן אלטרנטיבות להתיחסות ולא מאשים מבקר ומצמית . ההתיחסות הראשונה מגדילה את הסיכוי להכשיר בני אדם מתחשבים, אכפתיים עם דרכי פעולה בונות. הגישה השניה אינה מאפשרת צמיחה. לכן, מעורבות מבוגר צריכה להיות חכמה ולא צודקת עם מחשבה לטווח ארוך. מה דעתכם? להשתמע עינת גבע.
 
למעלה