התנהגות כביש...

התנהגות כביש...

היום יצא לי לדבר קצת עם חבר שלי על כניסה לסיבובים ויציאה מסיבובים. דיברנו על כך שבלילה,בכבישים בהם אין תאורת כביש והכל חשוך,ניתן לקצר את הסיבוב ע"י גלישה לנתיב הנגדי. כמובן שהכביש ריק,חשוך לחלוטין וניתן לראות אלומות האור המתקרבות במידה מספקת,כביש ישר ללא גבעות,אך מפותל. דעתכם על כך ?
 
תחשוב על נהגים מנוסים...

תחשוב על נהיגה שקולת דעת. תחשוב על ראייה תעבורתית נכונה. תחשוב בצורה של נהג שכרגע מחפש קצת ריגוש בכביש,דרך המנוע של הרכב שלו. בלי משפטי מחץ שלא אומרים הרבה. כי את החיים אתה יכול לאבד גם מסתם נפילה של ענף שבדיוק עברת תחתיו ונשבה בדיוק באותו רגע רוח ב80 קמ"ש.
 
תחשוב על מטרת הנהיגה

להגיע מ"א" ל"ב" או לקבל "ריגושים"? אם התשובה היא השניה - אין מקומה במערכת הדרכים הציבורית.
 

אהובה.א

New member
היי , בארי

בכניסה לסיבוב במהירות שאינה מתאימה לדרך תגרום לך לסטות לנתיב הנגדי מבלי שתרצה. אתה יכול לעשות זאת במידה ויש לך שדה ראיה נרחב. אל תסתמך על "האורות שממול". אולי באותה שניה האורות כבו לנהג שממול? תיקח סיכון? מבינה את הריגוש שלך ואת ה"כיף בסיבובים". אבל חבל לך להסתכן אם אתה לא מכיר את הדרך ואין לך שדה ראיה נרחב מספיק. יש סיבובים שאתה יכול לעשות זאת ויש סיבובים שכל כך מסוכנים שלא שווה לאבד חיים בשבילם.
 

בר

New member
../images/Emo13.gif

אל תדאגי לגביי. אני יודע איפה אפשר ואיפה לא. בכבישים בהם אני נוהג כך,אלה כבישים בעלי היכרות מעולה שלי איתם,כאשר אני יודע איפה כל בור ובור בכביש נמצא.
ואני מדבר כאן על כניסה לנתיב נגדי בכדי חיתוך הסיבוב.
 

אהובה.א

New member
בר=בארי הברבארי?

אז אני באמת לא מבינה אותך. אתה בעד סטיות מנתיב , נהיגה בשביל הריגוש וללא זהירות? בשלב מסוים בחיים רכב משמש להגיע מנל"ן. ריגושים? זה לנערים בני 18 ולכן הם אלה שעושים הכי הרבה תאונות. כשנער בן 18, שיש לו כמה חודשים נהיגה, נוהג במהירות מופרזת (מעל 100 בכביש בן עירוני - לא מהיר) מהירות התגובה שלו הרבה יותר איטית מול נהג ותיק שנוסע כבר למעלה מ 10 שנים. בסיבובים, ההתלהבות של נער בן 18 מול נהג בן 40 , משנה לגמרי את הכל. אני לא מצפה מנער, שחושב שיודע הכל ומנסה להראות שיודע יותר מאחרים, לנהוג אחרת, אלא אם כן חונך לחזור הביתה בשלום. כל נהג, יהיה מי שיהיה , גם עם רשיון חדש וגם עם רשיון 20 שנה, יכול לנהוג לפי הכללים והחוק. אבל לך תדע איזה מטורף לא יעצור בעצור ואיזה יעבור באדום. למה לקחת סיכון? לא עדיף לחזור הביתה למשפחה?
 

wil

New member
דווקא מהירות התגובה של בן 18 הרבה

יותר טובה. הבעיה היא באיכות התגובה...
 
התנהגות ?!

ההצעה שלך אפילו לא ראויה להקרא התנהגות...כולי תקוה שחמדת לצון ואתה וחברך נמנעים מהפשע הזה. קצרה היריעה מלפרט מדוע המידע שאתה מסתמך עליו לא מספיק ולכן אסב את תשומת ליבך לעובדה שאתה מסכן לא רק את עצמך אלא גם את נוסעי הרכב שעלול להימצא בנתיב הנגדי, מה שהופך אותך לא רק למתאבד, אלא גם לרוצח. אפשר להינות מנהיגה, ואני עושה זאת כל הזמן, גם מבלי לסכן בצורה כ"כ רשלנית את עצמך ואת הסביבה. אגב, האם באמת בר=בארי? יואב קרטון, סמנכ"ל חברת "מסלולים". www.maslulim.co.il
 

בר

New member
בר=בארי ביחד זה ברבארי ../images/Emo3.gif

אכן יש סיכון מסויים בהתנהגות שכזו. אך הבאתי סביבה מסויימת לשם תיאור הרעיון. כביש חשוך לחלוטין,ללא אורות עיר/פנסי כביש או כל תאורה למעט רכבים שונים. שדה ראייה ישר לאורכו וללא גבעות,כלומר אם רכב קרב,אתה תוכל לראות את אלומות פנסי רכבו למרחוק. ושיקול דעת של נהג מנוסה מאוד. זה המצב.
הסיכון היחיד שאני רואה במצב כזה זה מקסימום פנצ'ר במהירות של 80-90 בזמן שחותכים את הסיבוב. הסיכון של להיתקל בנהג חשוך פנסים לחלוטין מאוד קלוש שכן הוא לא יראה את דרכו עקב חשיכה מוחלטת,אלא אם כן הוא חושב שהוא עושה ניווט באביר עם "עיני חתול".
 
חברים - אנא הוציאו את הרומנטיקה,

הסקסיות, והמצ'ואיזם מנהיגה בכבישים ציבוריים!!!! רוצים ריגושים? - רק במסלולי מירוץ סגורים! התחום הציבורי מיועד רק לנסיעה בטוחה לפי החוק וכללי הבטיחות. אל תסכנו את הרוב הדומם של הציבור שאינו מתחרמן מתעלולים בנהיגה!
 
בקרוב יהיו גם מסלולים סגורים...

מעבר לזה תמיד אפשר לבחור כביש שומם או איזורי תעשייה בשבתות אשר סגורים. ואני מכיר כבישים כאלה וגם איזור תעשייה שכולו אבל כולו סגור בשבת,כולל שערים בכניסות שאינם מתירים כניסת כלי רכב כלל. אז צריך קודם כל לנהוג בשיקול דעת זהיר וללא פזיזות ואחר כך,בעלי ניסיון וידע יכולים לנצל כבישים שוממים לחלוטין ומבודדים אף לנהיגה קצת אחרת. אף אחד לא אמר להתפרע ללא אבחנה,הכל נעשה בשיקול דעת. למרות שהרוב יכול לחשוב שנהיגה עם חיתוך סיבובים למשל יכולה להיחשב פרועה ושאינה זהירה,אם הכל נעשה בשיקול דעת מראש,הכל הופך להיות זהיר יותר. אני למשל נוקט בהמון אמצעים לפני שאני מחליט "להתפרע". בודק את הצמיגים,לחצי אוויר. בזמן נהיגה מהירה סוגר חלונות ומכבה את הרדיו ברכב. בזמן נהיגה שכזו כל כולי קשוב לדרך,לרכב ולראש שלי. שם לב לדברים הכי קלים,רעשי מנוע מוזרים שעלולים לבקוע,לתופעות על הכביש למרחוק למשל פגרי בעלי חיים שנדרסו או כל דבר שעלול להימצא על הכביש כולל קורות משטחים שנותקו ממשאיות,שם לב לכל דבר ודבר. וזה מה שנקרא משנה זהירות. לא תראו אותי מתפרע עם מוזיקה בפול ווליום,בלי בדיקה של הצמיגים ומנוע כארבע שעות לפני התיכנון. אז הכל בעיניי נעשה בשיקול דעת מוחלט. לכם זה ייראה כמופרע וחסר אחריות,לי זה נראה כמו להרבה נהגים אחרים שנמצאים בעמדה שלי. אתם לא תמצאו אותי "מתפרע" עם המשאית שלי,אבל אני כן יכול לומר שעם הרכב הפרטי שלי אני נהנה לנהוג קצת אחרת לעיתים רחוקות. להוציא מעט החוצה אל האספלט וזה משהו שאם אתם לא באותו ראש של נהג כמוני,אז אתם תגידו שאני נהג מסוכן. ואתם צודקים,אבל על טעם וריח אין וויכוח.
 

isra533

New member
איך שאתה נוהג

רק אתה תחליט כמו כל אחד מאתנו, מתי שתחליט להתפרע רק אתה תחליט כמו כל נהג אחר.כל אחד מוצא את התרוצים להתנהגות בכביש, מה שקובע זה מבחן התוצאה. אתה יכול לחתוך אלף פעם עם כל הבדיקות האפשריות ושום דבר לא יקרה (ואני מאחל לך ששום דבר לא יקרה) אבל כמו בכל פשע מושלם תמיד יש את הדבר שלא חושבים עליו וברגע המכריע התוצאה מראה לנו שבכל זאת שכחנו משהו. אני מסכים אתך שיש הנאה מרובה בנהיגה אבל אל תנסה לתרץ התנהגות לא הולמת ע"י אמירה של "תסמכו עלי אני יודע מה שאני עושה". היום כבר קיים ספורט מוטורי ואפשר לנווט את הפעילות הכייפית שלך לשם.
 
צודק ישראל

וכמו שנאמר - כל עוד שמדובר בכבישים באזור סגור הרמטית, ללא גישה לציבור הרחב, אין לאף אחד בעיה אם מתבצעת שם נהיגה בסגנון "ספורטיבי" או באופן המתפעל, מנסה ובודק את הרכב עד גבול ביצועיו. ובלבד שלא לעשות זאת במקום נגיש לכלל הציבור - גם מאוחר בלילה ובסופי שבוע!
 

אוהד11

New member
אם הראות לקויה, בגלל חושך או תנאי

מזג אויר נהג מיושב בדעתו צריך להתאים את נהיגתו לתנאי הראות ולא להגיע לריגושים על הכביש. יש דרכים אחרות להגיע לריגושים
 
למעלה