התנהגות רכבים בחציית מסילת רכבת
יש משהו לא ברור לי באופן בו נהגים ישראלים חוצים מסילת ברזל, ושאלתי את עצמי האם אני זה שטועה או שמא אלו כל השאר. משום מה, נהגים בארץ יכולים לנסוע במהירות, לחתוך לא לשמור מרחק וכו', אבל כשמגיעים למסילת ברזל הם מאטים למהירות של 10 קמ"ש בערך וחוצים את המסילה לאט וב"זהירות" (כולל לאט ו"בזהירות" כשהמחסום יורד). כל הצורך הזה להאט למהירות של 10 קמ"ש בחציית מסילת ברזל ממש לא ברור לי, ביחוד כשמדובר ברכבים פרטיים. מנסיוני האישי, כאשר אני חוצה מסילת ברזל במהירות של 35-40 קמ"ש, כפי שאני מעדיף לעשות בדרך כלל, מבלי להאיץ ומבלי להאט בזמן החציה עצמה, הגלגלים למעשה "מרחפים" במעבר על המסילה ורועדים הרבה פחות מאשר בנסיעה מאד איטית. מעבר לכך זה גם ניראה לי בטיחותי הרבה יותר. בנסיעה במהירות כזו זמן השהות של הרכב על המסילה קצר הרבה יותר ובכך אני חושף את עצמי הרבה פחות לסיכון של התנגשות, ויתר על כך הסיכון שאני אתקע על גבי המסילה שואף ל-0, משום שהרכב נכנס למעבר הרכבת בתאוצה בה אין כל אפשרות שלא אעבור את המסילה גם אם המנוע מסיבה מסתורית כלשהי יכבה באמצע. ועכשיו שאלתי היא: לכאורה ניראה לי שמעבר מסילת רכבת בצורה כזו גם יותר בריא לרכב וגם יותר בטיחותי מאשר מעבר בגלישה איטית. יכול להיות שאני מפספס משהו ואני זה שטועה בשיקולים שלי כשכל השאר צודקים?
יש משהו לא ברור לי באופן בו נהגים ישראלים חוצים מסילת ברזל, ושאלתי את עצמי האם אני זה שטועה או שמא אלו כל השאר. משום מה, נהגים בארץ יכולים לנסוע במהירות, לחתוך לא לשמור מרחק וכו', אבל כשמגיעים למסילת ברזל הם מאטים למהירות של 10 קמ"ש בערך וחוצים את המסילה לאט וב"זהירות" (כולל לאט ו"בזהירות" כשהמחסום יורד). כל הצורך הזה להאט למהירות של 10 קמ"ש בחציית מסילת ברזל ממש לא ברור לי, ביחוד כשמדובר ברכבים פרטיים. מנסיוני האישי, כאשר אני חוצה מסילת ברזל במהירות של 35-40 קמ"ש, כפי שאני מעדיף לעשות בדרך כלל, מבלי להאיץ ומבלי להאט בזמן החציה עצמה, הגלגלים למעשה "מרחפים" במעבר על המסילה ורועדים הרבה פחות מאשר בנסיעה מאד איטית. מעבר לכך זה גם ניראה לי בטיחותי הרבה יותר. בנסיעה במהירות כזו זמן השהות של הרכב על המסילה קצר הרבה יותר ובכך אני חושף את עצמי הרבה פחות לסיכון של התנגשות, ויתר על כך הסיכון שאני אתקע על גבי המסילה שואף ל-0, משום שהרכב נכנס למעבר הרכבת בתאוצה בה אין כל אפשרות שלא אעבור את המסילה גם אם המנוע מסיבה מסתורית כלשהי יכבה באמצע. ועכשיו שאלתי היא: לכאורה ניראה לי שמעבר מסילת רכבת בצורה כזו גם יותר בריא לרכב וגם יותר בטיחותי מאשר מעבר בגלישה איטית. יכול להיות שאני מפספס משהו ואני זה שטועה בשיקולים שלי כשכל השאר צודקים?