התנהלות מול גננת.

זמנית4321

New member
התנהלות מול גננת.

בני בן החמש וחצי מאובחן עם בעיה בעיבוד חושי. אין המלצה מאנשי מקצוע שראו אותו לחינוך מיוחד. שנה שעברה היינו בגן עירייה והיה ממש בסדר.
השנה מכל מיני סיבות הוא עבר לגן עירייה אחר עם גננת ששמעתי עליה הרבה המלצות, וזה בינתיים לא כל כך טוב. שנה שעברה היו בגן שלו 25 ילדים והשנה 34. יש לבני רגישות לעודף גירויים ורגישות שמיעתית והוא מוצף ולא מראה את היכולות האמיתיות שלו בגן.
הגננת כבר החליטה שהוא צריך חינוך מיוחד, ערבה כבר את הפסיכולוגית של הגן. הכל מתנהל בצורה לא תקינה בעיניי. הגננת מדברת איתי על הילד בנוכחותו ובנוכחות הורים אחרים ואומרת דברים שהיא אמורה להגיד רק ב-4 עיניים. לא אישרתי תצפית של פסיכולוגית בגן, הפסיכולוגית בכל זאת תצפתה ללא אישורי. אני צריכה להבין בדיוק מה הזכויות שלי ומהם הכללים שבתוכם הגננת יכולה להתנהל. איפה אפשר למצוא את תקנות משרד החינוך בנושא או כל הדרכה אחרת בנושא?
 

SMADAR55

New member
לא יודעת לסייע מבחינת הכוונה לתקנות ונהלי משרד החינוך. אבל,

תצפית של פסיכולוגית על ילד תקינה לחלוטין ולא צריך לשם כך אישור הורים.
בשביל זה לדעתי היא קיימת. איך הם אמורים לגבש עמדה ללא תצפיות?
בגני חובה הרבה פעמים יש המלצה שלא להעלות ילד לכתה א' וזאת בהתייעצות עם פסיכולוגית שתיצפתה (כך לפחות אני יודעת). בהרבה מקרים מדובר בילדים ללא בעיה ספציפית, פשוט ילדים שלא בשלים מספיק לכתה א'.
לגבי התנהלות הגננת בנושא העברת מידע שלא בצורה דיסקרטית- מציעה שללא קשר לנהלים ותקנות, תקבעי איתה שיחה אישית פנים מול פנים ובזמן שהורים אחרים אינם בסביבה (האם יש אפשרות כזו בזמן שבו הגן פועל?) ותעלי את הנושא וציפיותייך ממנה. לגיטימי לחלוטין לדרוש זאת. לפני שמתלונננים עליה חייבים להבהיר לה זאת בשיחה.
 

TikvaBonneh

New member


נשמע שלילד שלך ממש קשה בגן. מסכנון. אני מקוה שתמצאי דרך להקל עליו. קשה לו להכיל את המסגרת וקשה למסגרת להכיל אותו. יש בתמונה גננת שי"ח שיכולה לעזור לו?
 

זמנית4321

New member
לא, אין גננת שי"ח.

אף אחד לא הציע לי שנה שעברה לבקש גננת שי"ח. כפי שאמרתי, היה בסדר שנה שעברה, ונראה לי שאף אחד לא חשב שהילד צריך גננת שי"ח.
איך אני יכולה להקל עליו? הגננת לא מקשיבה לי בכלל, נראה שאין לה אמון בי והיא לא מבינה איך הכנסתי אותו לגן שלה. אני אביא אנשי מקצוע רלוונטים, אבל תהליך האיבחון וההכרות עם הילד לוקח זמן.
 

TikvaBonneh

New member
איך לעזור

תפסבירי לגננת מה שהסברת לי, שתהליך איבחון לוקח זמן, ושצריך לראות מה עושים בינתיים. הרי היא לא מציעה שתחזיקי אותו בבית. אני מציעה שתפני אל הגננת ותנסו יחד לגבש פיתרון.
 
אני חושבת שהגננת מאוד לא בסדר

בהתנהלות שלה וצריך לדבר על זה. יש ארגון בשם הילה שעוזר להורים שלא מעוניינים בחינוך מיוחד וגם כדאי לבדוק באתר של משרד החינוך מה הזכויות שלך בעניין חינוך מיוחד. למשל, אי אפשר להכריח אותך לשלוח אותו לחינוך מיוחד. מצד שני, תחשבי למה זה בעצם מפריע לך חינוך מיוחד. אולי זה יהיה טוב לילד? יש לי חברה שהבן שלה למד בגן תקשורת והיא כל הזמן אמרה שאם יש אפשרות כדאי שכל ילד ילמד בגן כזה. זה היה גן מאוד מטופח ומושקע. אז אני מבינה כיום שזה לא אופייני לכל גני התקשורת, אבל לדעתי גם לא כדאי לפסול על הסף כי הכי חשוב לדעתי למצוא גן שיתאים לילד. במקומכם הייתי מקשיבה בודקת את הגנים המוצעים ולפי זה מחליטה. והכי חשוב תזכרי שזו רק החלטה שלך לאן לשלוח את הילד. ואפשר תמיד להביא חוות דעת נגדית של איש מקצוע שחושב אחרת ממך. מציעה לך כשלב ראשון גם לבדוק את האפשרויות בסביבה שלכם בגן לחינוך מיוחד וגם לפנות לארגון הילה. יש להם אתר והם יכולים לעזור
 

סופיה57

New member
מבינה את תסכולייך

התנהלות הגננת איננה תקינה, עפ"י מיטב ידיעתי ( כגננת לחינוך מיוחד בעבר ומורה לחינוך מיוחד בהווה) פסיכולוגית הגן חייבת להחתים אותך על אישור לתצפית וכמובן לשמור על פרטיות בנך ולא לשוחח על מצבו בפני הורים אחרים, אלא בשיחה בנוכחות צוות מקצועי של הגן לאחר שהיא ביצעה הערכה חינוכית ומציגה בפנייך את כל הפעולות לשיפור מצבו. כמו כן היא איננה יכולה להמליץ על חינוך מיוחד ללא המלצה של איש מקצוע ( פסיכולוג, מרפאה בעיסוק, קלינאית תקשורת וכו'),
תלכי בעקבות הלב ובהצלחה רבה!
 
למעלה