התנהלות מול מורה

התנהלות מול מורה

רציתי להתייעץ, לא יודעת האם זה מתאים לפורום. גילינו שהילד לא עושה שיעורים מתחילת השנה.הסיבה: המורה כותבת על הלוח והוא לא מספיק להעתיק. וכמובן, לא מודיע שיש בעיה. הסיבות למצב: יש לו בעיית קשב קלה שגורמת לו להתעכב עם לסיים את החומר, בעיה בהעתקה כפי שהודגמה בבירור באבחון ורשמו כי יש להקטין את החומר שעליו להעתיק, אוטיזם שלא מאפשר לו לשנות את סדר הפעולות או להודיע שיש בעיה. המורה מודעת לאבחון, הביעה נכונות לעזור. בפועל אין שינוי בכלל. העבירה אותו קדימה אבל עדיין לא רואה שלא רושם. במקרה התקשרה אלי מורת שילוב, אז התייעצתי איתה. אמרה שידריכו את המורה איך להתנהג.
בנתיים אנחנו רודפים אחרי ילדים להשיג שיעורי בית, לרוב רק מאוחר בערב יש תשובה כי ההורים עונים לי. והבית בבלגן, סביב שיעורי הבית שלו. מה לעשות? האם לדבר איתה שוב, בפעם השלישית? לאפשר לו לא לעשות שיעורים?
 

TikvaBonneh

New member
העתקה מהלוח

גם יותם לא הצליח להעתיק מהלוח את השיעורים בד"כ.
סיכמנו שבסוף השיעור יותם ניגש אליה עם היומן, והיא בודקת אם הוא רשם מה השיעורים.
השיטה של רדיפה אחרי השיעורים אכן מוסיפה סטרס לא רצוי.
במקביל, מציעה לקחת אותו לבדיקה של מיקוד ראיה אצל אורטופתריסט.
 
הוא מבטיח אבל לא מקיים

קבענו שהוא עוזב את הכל ומעתיק. ואם לא הספיק, מבקש מהמורה. אין תוצאה.
התייעצתי גם בפורום אחר, והמליצו לי לתת לו מצלמה. אבל לא רוצה שזה יבלוט, השונות שלו.
למה כדאי לבדוק מיקוד ראיה?
 

TikvaBonneh

New member
העתקה מהלוח

אולי תתני לו סמרטפון שיצלם איתו. ראיתי הודעה בפורום הורים לילדים ביסודי
יש ילדים בגיתה ג עם סמרטפון, כך שזה לא יחריג אותו.
גם יותם לא ביקש מהמורה מיוזמתו. . זה חלק מהקושי של הספקטרום, שקשה ליזום תקשורת. המורה צריכה לגשת אליו מיוזמתה ולבדוק לו את היומן.
או שתבקשי מהמורה שתצלם בסמרטפון שלה ותשלח לך בווטסאפ.
תעבירי אליה את האחריות. אם זה לא ביומן והיא לא רשמה לו ולא שלחה לך, אז שלא יעשה.
לגבי מיקוד ראיה, בעלי מלמד במחלקה לאופטומטריה, הוא אמר שקושי להספיק להעתיק מהלוח הוא אחד הסימפטומים שיכולים להעיד על בעיית מיקוד ראיה.
 
אבל היא לא רוצה לעזור

מבטיחה לבדוק ולא מקיימת. אפשר להפעיל עליה לחץ? כדאי?
וראית שרשמו לי שכן יעתיק לפחות חלק. הבנתי שזה רק שני מספרי עמודים כל שיעור, לא מבינה איך הוא לא מספיק.
 

TikvaBonneh

New member
התנהלות מול מורה

אם היא מבטיחה לעזור ולא עוזרת אז שלא יכין שיעורים. זו אחריות של המורה. לא לשגע את הילד
 

TikvaBonneh

New member
זה לפני שאובחן

אובחן רק בגיל 15, אבל הקשיים היו שם גם לפני האיבחון
 

yonitbrk2

New member
הקלות

חד משמעית, לשבת עם המורה ויועצת בית הספר, ולדרוש את ההקלות שמגיעות לילד, וזאת לפי ההמלצות שקיבלתם.
 
מה עם סייעת? מי עושה הדרכה למורה?

לנו יש ישיבות צוות (כולל מנהלת) פעמיים-שלוש בשנה: מעלים בעיות, מחפשים פתרונות, שוקלים מה לקחת כאתגר ועל מה לא להתעקש. מה דחוף וחיוני שילמד, מה ניתן לדחות לאחר כך, ומה בינתיים לעזור לו כדי שלא יתסכל ויפריע בתהליך לימודי (כי יש 2 מטרות - שילמד חומר ושילמד ללמוד).
האם עברתם עם המורה על האיבחון סעיף-סעיף, כדי לחשוב אילו פתרונות ניתן לתת לילד? כדאי לעשות זאת יחד עם איש מקצוע טיפולי (הזכרת מורת שילוב).
 
אין סייעת ומורת השילוב אמרה שמישהי

ממתי'א הדריכה אותה ואת המחנכת, והיא תחזור שוב עוד כמה שבועות.
אז איך לפעול? לקבוע פגישה עם המורה לבד נראה לי מיותר.
 
לבקש פגישה כדי לעבור על האיבחון

סעיף-סעיף
עם מורה מחנכת ומורת שילוב
שמחנכת תגיד איך זה מתבתא בכיתה (כשהיא תצטרך לתת דוגמאות, היא תתחיל לחשוב "טיפולית"). ואם למחנכת לא יהיו רעיונות לאיך לעזור ולתמוך - שמורת שילוב תציע. ואל תשכחו שמורת שילוב תתן הדרכה למורות מקצועיות. שם לילד יהיה עוד יותר קשה, כי זו לא דמות הראשית (לפחות, לבנים שלי קשה יותר).
באיזו כיתה הילד?
לגבי שיעורי בית - אצלינו יש פורטל ותורנים (בין הילדים, כיתה ג' ומעלה) מעלים את ש.ב. לשם בסוף היום, ומורה של השיעור האחרון צריכה לוודא שזה קורה. עד כיתה ג' גם אצלינו היה בלגן, אבל הורי כל הכיתה היו רודפים אחרי כולם, לא רק ילד שלי (יש הרבה ילדי קשב וריכוז שלא מצליחים להתארגן). בעצם, עד עכשיו (כיתה ד'), אבל הרבה פחות.
 
ועדת השילוב הייתה לפני חודש

שם הפסיכולוגית עברה על האבחון, והמחנכת נתנה פה ושם דוגמה. יש לי תחושה שפשוט לא בא לה.
ואצלינו היא רוצה לתת להם אחריות, חייבים להעתיק, ובטח שאסור שיהיה מישהו אחד אחראי
 

dina199

New member
המורה עושה לעצמה חיים קלים.

הכי קל להגיד 'הילדים צריכים להיות אחראיים' ואז היא בעצמה לא צריכה להיות אחראית ולא צריכה לפתור בעיות .

אני מעיזה לתת עצה חצופה. מה יקרה אם הוא לא יעתיק מהלוח ולא יעשה שיעורים ?
 

dina199

New member


 

SMADAR55

New member
לא כותבים מה השעורים ב"מרחב הכתתי" של אתר בית הספר?

או ב"תכנון שבועי" שנשלח להורים במייל? אם לא, ממליצה להפעיל לחץ מצד ההנהגה ההורית לעשות זאת.
האם תקבלו סייעת במהלך שנת הלימודים? אם כן, זה כמובן יפתור את הבעיה משום שהיא תקפיד שירשום או תרשום בעצמה
האם יש ווסטאפ להורי הכיתה (אצלינו היו בעבר שואלים הרבה לגבי שעורים). כיום (כתה ה') יש קבוצות ווטסאפ רבות לילדים הכתה (כולל עם המחנכת) ושואלים שם הרבה לגבי שעורי בית.
 
האתר יעלה בשבוע הבא

עם שיעורים, אז זה יפתור את כל הבעיות. אין סייעת, וכמו שרואים המורה לא מאד בעדינו.
 
למעלה