התנהלות/תשלום מול עובד ניקיון של הבניין...

shagy2dup

New member
התנהלות/תשלום מול עובד ניקיון של הבניין...

שלום,

אני מנסה לברר עבור ועד הבית שלנו איך להתנהל בביצוע תשלום מול עובד הניקיון של הבניין.
לפי הידוע לי עובד הניקיון משקיע כ 28 שעות חודשיות בניקיון הבניין כהגדרתו (קשה לבצע מעקב אחרי שעות העבודה כשהוא נמצא, אולם כאשר הוא לא מגיע זה משהו שקל מעוד לגלות כפי שאשאל בהמשך).


השאלה שלי מתייחסת למספר מישורים:
1. מה עושים כאשר הוא לא מגיע בכלל ביום המיועד?
אם משכורתו החודשית הינה כ 1000 שקל (250 לשבוע שהוא מגיע פעמים , דהיינו 125 לפעם), האם להוריד לו את החלק היחסי של אותה פעם שהוא לא הגיע?
האם לקזז מול ימי חופש (יחסיים) שלכאורה הוא צובר/צבר.

2. האם צורת התשלום מולו אמורה להיות כל הסכום בסוף החודש או שאפשר לתת לו את החלק היחסי בסוף כל שבוע?

3. התנהלות התשלום בימי חג?
אם למשל יוצא חג ביום שהוא אמור להגיע והוא לא מגיע ולא משלים למחרת או בכל יום אחר בשבוע את היום החסר, איך למעשה מבוצע התשלום מולו?
נניח הוא אמור להגיע בראשון ושלישי ויצא שפסח נפל על שני-שלישי....והוא לא משלים את היום החסר בהמשך השבוע.
איך מבוצע מולו התשלום , האם משלמים לו את החלק היחסי שהוא כן עבד?
משלמים לו את כל השבוע למרות שהוא לא היה בגלל שזה נפל על חג?


אשמח לתשובות, ותודה על הזמן .
 
שכרו של עובד נקיון בבנין

שלום,
אנסה להשיב בקצרה.
ראשית - חשוב לדעת מה סוכם עם העובד. האם סוכם אתו שהוא יהיה "קבלן" החייב בביצוע העבודה כנגד חשבונית וכל חובות תשלומי ביטו"ל ומ"ה נופלים עליו או שסוכם אחרת. חייב להיות מוגדר היטב.
שנית - האם סוכם שהוא עובד על בסיס שעת עבודה וכי התשלום יתבצע בגין שעות עבודה בפועל או שסוכם על שכר לפי בסיס חודשי.
שלישית - האם נדרש העובד להשלים את ימי העבודה או ש"מוותרים" לו עליהם.
כל אלו חייבים להיות מוגדרים היטב וברורים לשני הצדדים.
אם הוא עצמאי, חובת תשלומי המסים השונים חלים עליו. אם הוא נחשב כשכיר, החובות הן על הנציגות.
אפשר וצריך לפנות לביטוח הלאומי ולהסדיר מולם את היקף התשלום שהנציגות צריכה לשלם עבורו. נהוג שבתוך כספי הביטוח הלאומי נכלל גם חלק יחסי לפיצויים. בביטוח הלאומי ידריכו אותכם באשר להיקף הסכומים שיש להפריש כנגד שאר זכויות העובד.

בהצלחה
 

shagy2dup

New member
עונה ואשמח להסברים נוספים

תשלומי ביטוח לאומי מבוצעים על ידי הוועד.
לפי מיטב הבנתי לא מסופקת לעובד הניקיון חשבונית.
לא ידוע לי לגבי הפרשות של פיצויים , אולם ציינת שזה חלק מהתשלומים של הביטוח לאומי? אשמח לקבל הסבר לגבי זה?

מבחינת שעות, אין לנו בעייה עם יש הפחתה של שעה-שעתיים ...
במקרה שהוא לא מגיע ביום המיועד הוא מגיע למחרת (על דעת עצמו למרות שהוא התבקש מספר פעמים להודיע על מקרים כאלא מראש).

כדי לשמור על חוקיות ולא להגרר למצב לא חוקי..אשמח לדעת לפי מה ששאלתי קודם..אנסה לנסח זאת בצורה קצת יותר פשוטה וברורה...
1. האם אפשרי וחוקי לשלם לעובד לפי בסיס שבועי ולא חודשי בהתאם לביצוע עבודתו?

2.נניח אם כל הגעה שלו שוות ערך ל 125 שקל (שזה 250 לשבוע, או 1000 לחודש) אז במידה והוא לא מגיע ולא משלים יש אפשרות חוקית לא לשלם לו את החלק היחיסי של אותו שבוע?
גם בחוזה גלובלי אני מחוייב למשכורת מסויימת ואם אני לא מגיע ואין לי ימי חופש / מחלה וכיוצא בזה מורידים לי מהמשכורת, השאלה איך זה עובד פה? (ולא ידוע לי על משהו מיוחד שנעשה מולו)....

3. מה קורה לגבי ימי חג שנופלים על ימי הניקיון ולא מגיעים?
איך התשלום מבוצע במקרה כזה? (גם פה לא ידוע לי על משהו מיוחד).

תודה
 
המשך

עובדי נקיון הם עובדים יומיים/עונתיים. יש הסדרים מיוחדים לעובדים כאלו.
את הפרטים עליכם לסגור מול ביטוח לאומי בהתאם להנחיות שיימסרו לכם.
את השאלות שאתה שואל כאן, צריך להפנות לביטוח הלאומי.
כמובן שאם יש חברים בפורום שיכולים לתרום לדיון, אשמח לקבל תגובות,
 
למעלה