התנחלות ברכבת ישראל

חוכא

Member
מתוך הפייסבוק של Orly noy

ברכבת אמש, מעט אחרי שעוברים את נתב"ג, שני גברים עוברים בין המושבים ומגייסים גברים למניין לתפילת ערבית. זאת רכבת לירושלים, על כן המשימה לא קשה במיוחד ("אתה איתנו?", שואל אחד מהם גבר שיושב ברביעייה שלצדי עם נשק. "אני עם הקב"ה", משיב לו האיש בהתחכמות מלאת שביעות רצון עצמית וקם לתפילה) ותוך שתי דקות כבר מתקהלת לידי חבורה שחוסמת את המעבר בתפילה קולנית.
זאת רכבת לירושלים. בתוך כרבע שעה היא תגיע לאזור התחנה המרכזית, שבו במרחק של פחות משלוש דקות הליכה יש לפחות שלושה בתי כנסת שאני יודעת עליהם, לבטח יש יותר. אני מנסה להבין למה דחופה כל כך התפילה החפוזה הזו בקרון, מדוע לא יכלו להמתין עוד טיפה ולהתפלל בבית כנסת בנחת, ומנסה גם להסביר לעצמי את הגל העכור שמתרומם בי מול חבורת המתפללים הזו, ממתי תפילה, כל תפילה, מפריעה לי, ואני מבינה שזאת בכלל לא תפילה, הדבר הזה שאני מהווה לו עכשיו קהל בעל כורחי, אלא הפגנה כוחנית של אדנות ושל עליונות. ואז אני מחדדת לעצמי את הדבר: מה שאני עדה לו כעת זה התנחלות.
יצא שחזרתי הביתה מההשקה של ספרו המעולה של שי חזקני, "מולדת יקרה", שנוגע בין היתר בלידתו של "היהודי החדש" עם הנשק ביד וההבטחה האלוהית בכיס. ואני חושבת: הנה היהודי החדש, מתנחל היכן שהוא רוצה, מתפלל היכן שהוא רוצה, תמיד בתפקיד פעיל והפגנתי של בעל הבית, והדבר האחרון שמעניין אותו זה אלוהים. אותו אלוהים שאילו אחד מנוסעי הרכבת המוסלמים היה מפאר את שמו בערבית בקריאת אללהו אכבר, זה בלי שום ספק היה נגמר בדם.

Screenshot_20241211_130552_Chrome.jpg
 
נערך לאחרונה ב:
מתוך הפייסבוק של Orly noy

ברכבת אמש, מעט אחרי שעוברים את נתב"ג, שני גברים עוברים בין המושבים ומגייסים גברים למניין לתפילת ערבית. זאת רכבת לירושלים, על כן המשימה לא קשה במיוחד ("אתה איתנו?", שואל אחד מהם גבר שיושב ברביעייה שלצדי עם נשק. "אני עם הקב"ה", משיב לו האיש בהתחכמות מלאת שביעות רצון עצמית וקם לתפילה) ותוך שתי דקות כבר מתקהלת לידי חבורה שחוסמת את המעבר בתפילה קולנית.
זאת רכבת לירושלים. בתוך כרבע שעה היא תגיע לאזור התחנה המרכזית, שבו במרחק של פחות משלוש דקות הליכה יש לפחות שלושה בתי כנסת שאני יודעת עליהם, לבטח יש יותר. אני מנסה להבין למה דחופה כל כך התפילה החפוזה הזו בקרון, מדוע לא יכלו להמתין עוד טיפה ולהתפלל בבית כנסת בנחת, ומנסה גם להסביר לעצמי את הגל העכור שמתרומם בי מול חבורת המתפללים הזו, ממתי תפילה, כל תפילה, מפריעה לי, ואני מבינה שזאת בכלל לא תפילה, הדבר הזה שאני מהווה לו עכשיו קהל בעל כורחי, אלא הפגנה כוחנית של אדנות ושל עליונות. ואז אני מחדדת לעצמי את הדבר: מה שאני עדה לו כעת זה התנחלות.
יצא שחזרתי הביתה מההשקה של ספרו המעולה של שי חזקני, "מולדת יקרה", שנוגע בין היתר בלידתו של "היהודי החדש" עם הנשק ביד וההבטחה האלוהית בכיס. ואני חושבת: הנה היהודי החדש, מתנחל היכן שהוא רוצה, מתפלל היכן שהוא רוצה, תמיד בתפקיד פעיל והפגנתי של בעל הבית, והדבר האחרון שמעניין אותו זה אלוהים. אותו אלוהים שאילו אחד מנוסעי הרכבת המוסלמים היה מפאר את שמו בערבית בקריאת אללהו אכבר, זה בלי שום ספק היה נגמר בדם.

צפה בקובץ המצורף 121218

אני מבין לליבה של הכותבת, אבל אי אפשר לאסור על אנשים להתפלל במרחב ציבורי, ובקיום התפילה עצמו אין משום פגיעה בציבור הנוסעים.
כל עוד המתפללים מכבדים את יתר הנוסעים, שומרים על שקט, מאפשרים מעבר ואינם חודרים למרחב של נוסעים אחרים אין מניעה שיתפללו.
אם הם עושים רעש, חוסמים מעברים, מקימים נוסעים מהמושבים או מעירים הערות אז זאת בעיה גם אם הם אינם מתפללים.
את שאר הבעיות של החברה הישראלית נפתור בפורומים אחרים.
 

חוכא

Member
אני מבין לליבה של הכותבת, אבל אי אפשר לאסור על אנשים להתפלל במרחב ציבורי, ובקיום התפילה עצמו אין משום פגיעה בציבור הנוסעים.
כל עוד המתפללים מכבדים את יתר הנוסעים, שומרים על שקט, מאפשרים מעבר ואינם חודרים למרחב של נוסעים אחרים אין מניעה שיתפללו.
אם הם עושים רעש, חוסמים מעברים, מקימים נוסעים מהמושבים או מעירים הערות אז זאת בעיה גם אם הם אינם מתפללים.
את שאר הבעיות של החברה הישראלית נפתור בפורומים אחרים.
למה שלא יעבירו גם חוגי טאי צ'י במעבר או יערכו הפגנות או ינגנו בקרון? זה הרי מרחב ציבורי. יש כאן רק הפרעה למנוחת הנוסעים והדרת מי שזה מפריע לו מהקרון.
היית מוכן לתפילה המונית של מוסלמים?
 
למה שלא יעבירו גם חוגי טאי צ'י במעבר או יערכו הפגנות או ינגנו בקרון? זה הרי מרחב ציבורי. יש כאן רק הפרעה למנוחת הנוסעים והדרת מי שזה מפריע לו מהקרון.
היית מוכן לתפילה המונית של מוסלמים?
הפגנות ונגינות מייצרות רעש. תרגולי טאי צ'י לא מפריעים לי וגם לא תפילת מוסלמים - שוב, כל עוד זה מכבד את המרחב של יתר הנוסעים.
 
מספיק לדבר בטלפון, או לעמוד שם אם את אשה.
רמז: הקור הירושלמי לא נמצא ברכבת. אפשר לפשוט את המעיל והסוודר.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
מתוך הפייסבוק של Orly noy

ברכבת אמש, מעט אחרי שעוברים את נתב"ג, שני גברים עוברים בין המושבים ומגייסים גברים למניין לתפילת ערבית. זאת רכבת לירושלים, על כן המשימה לא קשה במיוחד ("אתה איתנו?", שואל אחד מהם גבר שיושב ברביעייה שלצדי עם נשק. "אני עם הקב"ה", משיב לו האיש בהתחכמות מלאת שביעות רצון עצמית וקם לתפילה) ותוך שתי דקות כבר מתקהלת לידי חבורה שחוסמת את המעבר בתפילה קולנית.
זאת רכבת לירושלים. בתוך כרבע שעה היא תגיע לאזור התחנה המרכזית, שבו במרחק של פחות משלוש דקות הליכה יש לפחות שלושה בתי כנסת שאני יודעת עליהם, לבטח יש יותר. אני מנסה להבין למה דחופה כל כך התפילה החפוזה הזו בקרון, מדוע לא יכלו להמתין עוד טיפה ולהתפלל בבית כנסת בנחת, ומנסה גם להסביר לעצמי את הגל העכור שמתרומם בי מול חבורת המתפללים הזו, ממתי תפילה, כל תפילה, מפריעה לי, ואני מבינה שזאת בכלל לא תפילה, הדבר הזה שאני מהווה לו עכשיו קהל בעל כורחי, אלא הפגנה כוחנית של אדנות ושל עליונות. ואז אני מחדדת לעצמי את הדבר: מה שאני עדה לו כעת זה התנחלות.
יצא שחזרתי הביתה מההשקה של ספרו המעולה של שי חזקני, "מולדת יקרה", שנוגע בין היתר בלידתו של "היהודי החדש" עם הנשק ביד וההבטחה האלוהית בכיס. ואני חושבת: הנה היהודי החדש, מתנחל היכן שהוא רוצה, מתפלל היכן שהוא רוצה, תמיד בתפקיד פעיל והפגנתי של בעל הבית, והדבר האחרון שמעניין אותו זה אלוהים. אותו אלוהים שאילו אחד מנוסעי הרכבת המוסלמים היה מפאר את שמו בערבית בקריאת אללהו אכבר, זה בלי שום ספק היה נגמר בדם.

צפה בקובץ המצורף 121218
דברים מרתקים של הגב' אורלי נוי. היא בעצם מתארת, מילה במילה, כיצד היא נדרשה לשכנע את עצמה לשנוא את אלו שהיא בחרה ורצתה לשנוא ואת פועלם. היא מתארת שזה לא בא לה בטבעיות כלל ועיקר. אמנם היו לה כמה תהיות, אבל לא עד לכדי רמה של התקפת המתפללים ברכבת והמצאת סדרה של המצאות לגביהם ('מה שמעניין אותם בתפילה ברכבת זאת האדנות וההשתלטות ולא התפילה לאלוקים' ושאר מרעין בישין).

אמנם למרבה הצער גב' נוי הצליחה במשימה שהציבה לעצמה ומתוך דברים לגיטימיים לחלוטין גם אם לא מביעים הסכמה, היא הגיעה חיש מהר לקצה הקיצוני השני של הסקאלה, רל"בניקיות (או רל"דניקיות, כאשר ה'דתיים' מחליפים את ה'ביבי') על סטרואידם :).

מזכיר לי עניין אישי. יש איזה יהודי אחד, לא נזכיר את שמו כרגע, שרציתי לשנוא אותו. זה היה ממש חשוב לי. דא עקא, אני בדרך כלל לא איש של שנאה. זו תכונה שאני לא כל כך מכיר מקרבי. בקושי יודע איך היא נראית מפי אחרים. נאלצתי ממש לעבוד על עצמי (במובן של עבודה, לא של הטעיה) כדי להגיע למצב בו אני שונא את האיש. הצלחתי לבסוף, אבל אלמלא הייתי מתעקש להמשיך לנסות, הרגש הזה כנראה כלל לא היה מתעורר אצלי.


אין לי אלא לקוות שרוב הציבור דומה לאותה גב' נוי. אמנם הדרך בה היא מסיימת את דבריה, דרך נלוזה ובזויה בעיני. רל"ביזם קיצוני שמלמד על חמיצות יתר ועודף שנאת חינם. ובכל זאת. יהי רצון שתחושות שליליות כאלה לא תהיינה מנת חלקנו האוטומטית. שנידרש לברר ולבדוק דברים בטרם אנחנו מגבשים עמדה. ובעיקר ששיח השנאה יעבור (יחזור?) להיות בטונים נורמטיביים.
 

חוכא

Member
דברים מרתקים של הגב' אורלי נוי. היא בעצם מתארת, מילה במילה, כיצד היא נדרשה לשכנע את עצמה לשנוא את אלו שהיא בחרה ורצתה לשנוא ואת פועלם. היא מתארת שזה לא בא לה בטבעיות כלל ועיקר. אמנם היו לה כמה תהיות, אבל לא עד לכדי רמה של התקפת המתפללים ברכבת והמצאת סדרה של המצאות לגביהם ('מה שמעניין אותם בתפילה ברכבת זאת האדנות וההשתלטות ולא התפילה לאלוקים' ושאר מרעין בישין).

אמנם למרבה הצער גב' נוי הצליחה במשימה שהציבה לעצמה ומתוך דברים לגיטימיים לחלוטין גם אם לא מביעים הסכמה, היא הגיעה חיש מהר לקצה הקיצוני השני של הסקאלה, רל"בניקיות (או רל"דניקיות, כאשר ה'דתיים' מחליפים את ה'ביבי') על סטרואידם :).

מזכיר לי עניין אישי. יש איזה יהודי אחד, לא נזכיר את שמו כרגע, שרציתי לשנוא אותו. זה היה ממש חשוב לי. דא עקא, אני בדרך כלל לא איש של שנאה. זו תכונה שאני לא כל כך מכיר מקרבי. בקושי יודע איך היא נראית מפי אחרים. נאלצתי ממש לעבוד על עצמי (במובן של עבודה, לא של הטעיה) כדי להגיע למצב בו אני שונא את האיש. הצלחתי לבסוף, אבל אלמלא הייתי מתעקש להמשיך לנסות, הרגש הזה כנראה כלל לא היה מתעורר אצלי.


אין לי אלא לקוות שרוב הציבור דומה לאותה גב' נוי. אמנם הדרך בה היא מסיימת את דבריה, דרך נלוזה ובזויה בעיני. רל"ביזם קיצוני שמלמד על חמיצות יתר ועודף שנאת חינם. ובכל זאת. יהי רצון שתחושות שליליות כאלה לא תהיינה מנת חלקנו האוטומטית. שנידרש לברר ולבדוק דברים בטרם אנחנו מגבשים עמדה. ובעיקר ששיח השנאה יעבור (יחזור?) להיות בטונים נורמטיביים.
אין קשר לביבי. אולי עקיף כי הוא הורס בשיטתיות כל חלקה טובה במדינה, כמו למשל נסיעה נורמטיבית ושקטה בתחבורה ציבורית.
מקווה שתיסע ברכבת בקרון מלא צופיפניקים או בני עקיבא שישירו כל הדרך וימלאו את המעבר.
 

Harrington

Well-known member
מנהל
אין קשר לביבי. אולי עקיף
אכן לא הצבעתי על קשר ישיר. רק על המדינה שמתחלקת בין רל"ביסטים לכל אחרים (שלא נכון להגדיר אותם ביביסטים, אבל זה דיון אחר לחלוטין).
כי הוא הורס בשיטתיות כל חלקה טובה במדינה, כמו למשל נסיעה נורמטיבית ושקטה בתחבורה ציבורית.
שאלה של השקפת עולם. אני למשל חוסה תחת השקפה בה לא רואים שנתניהו כביכול "הורס בשיטתיות כל חלקה טובה במדינה.". אם כבר אני סבור שהרל"ביסטים עושים או לפחות מנסים לעשות זאת (ולא, הם ברוך ה' לא מצליחים והעם היושב בציון מסתבר ככזה שמסרב לשנוא ולהתפלג כל היום).
מקווה שתיסע ברכבת בקרון מלא צופיפניקים או בני עקיבא שישירו כל הדרך וימלאו את המעבר.
ואילו אני מקווה שיהיה לך המשך יום שקט ונעים, שיכלול מה שזה יכלול.
 

connex

Active member
מתוך הפייסבוק של Orly noy

ברכבת אמש, מעט אחרי שעוברים את נתב"ג, שני גברים עוברים בין המושבים ומגייסים גברים למניין לתפילת ערבית. זאת רכבת לירושלים, על כן המשימה לא קשה במיוחד ("אתה איתנו?", שואל אחד מהם גבר שיושב ברביעייה שלצדי עם נשק. "אני עם הקב"ה", משיב לו האיש בהתחכמות מלאת שביעות רצון עצמית וקם לתפילה) ותוך שתי דקות כבר מתקהלת לידי חבורה שחוסמת את המעבר בתפילה קולנית.
זאת רכבת לירושלים. בתוך כרבע שעה היא תגיע לאזור התחנה המרכזית, שבו במרחק של פחות משלוש דקות הליכה יש לפחות שלושה בתי כנסת שאני יודעת עליהם, לבטח יש יותר. אני מנסה להבין למה דחופה כל כך התפילה החפוזה הזו בקרון, מדוע לא יכלו להמתין עוד טיפה ולהתפלל בבית כנסת בנחת, ומנסה גם להסביר לעצמי את הגל העכור שמתרומם בי מול חבורת המתפללים הזו, ממתי תפילה, כל תפילה, מפריעה לי, ואני מבינה שזאת בכלל לא תפילה, הדבר הזה שאני מהווה לו עכשיו קהל בעל כורחי, אלא הפגנה כוחנית של אדנות ושל עליונות. ואז אני מחדדת לעצמי את הדבר: מה שאני עדה לו כעת זה התנחלות.
יצא שחזרתי הביתה מההשקה של ספרו המעולה של שי חזקני, "מולדת יקרה", שנוגע בין היתר בלידתו של "היהודי החדש" עם הנשק ביד וההבטחה האלוהית בכיס. ואני חושבת: הנה היהודי החדש, מתנחל היכן שהוא רוצה, מתפלל היכן שהוא רוצה, תמיד בתפקיד פעיל והפגנתי של בעל הבית, והדבר האחרון שמעניין אותו זה אלוהים. אותו אלוהים שאילו אחד מנוסעי הרכבת המוסלמים היה מפאר את שמו בערבית בקריאת אללהו אכבר, זה בלי שום ספק היה נגמר בדם.

צפה בקובץ המצורף 121218
מעדיף שהם יחסמו את המעבר מאשר קורקינטים ואופניים שלא שמים היכן שצריך. אני לא דתי, אף אחד לא ניסה אף פעם להקים אותי מהמקום ברכבת לצורך תפילה וסביר להניח שמי שקם זה מי שרוצה להתפלל במניין. לי זה לא מפריע,להפך. כמו שיש כאלו שמנצלים את הנסיעה לדיבורים בטלפון, צפייה בסדרות ועבודה בלפטופ, כך יש כאלו שמעדיפים להתפלל. תפילה שלוקחת אולי חצי שעה בקושי וחלקה בעמידה ודממה. למה הכל צריך להיות אנטי?
 

DanBus43Maalit72

Active member
מתוך הפייסבוק של Orly noy

ברכבת אמש, מעט אחרי שעוברים את נתב"ג, שני גברים עוברים בין המושבים ומגייסים גברים למניין לתפילת ערבית. זאת רכבת לירושלים, על כן המשימה לא קשה במיוחד ("אתה איתנו?", שואל אחד מהם גבר שיושב ברביעייה שלצדי עם נשק. "אני עם הקב"ה", משיב לו האיש בהתחכמות מלאת שביעות רצון עצמית וקם לתפילה) ותוך שתי דקות כבר מתקהלת לידי חבורה שחוסמת את המעבר בתפילה קולנית.
זאת רכבת לירושלים. בתוך כרבע שעה היא תגיע לאזור התחנה המרכזית, שבו במרחק של פחות משלוש דקות הליכה יש לפחות שלושה בתי כנסת שאני יודעת עליהם, לבטח יש יותר. אני מנסה להבין למה דחופה כל כך התפילה החפוזה הזו בקרון, מדוע לא יכלו להמתין עוד טיפה ולהתפלל בבית כנסת בנחת, ומנסה גם להסביר לעצמי את הגל העכור שמתרומם בי מול חבורת המתפללים הזו, ממתי תפילה, כל תפילה, מפריעה לי, ואני מבינה שזאת בכלל לא תפילה, הדבר הזה שאני מהווה לו עכשיו קהל בעל כורחי, אלא הפגנה כוחנית של אדנות ושל עליונות. ואז אני מחדדת לעצמי את הדבר: מה שאני עדה לו כעת זה התנחלות.
יצא שחזרתי הביתה מההשקה של ספרו המעולה של שי חזקני, "מולדת יקרה", שנוגע בין היתר בלידתו של "היהודי החדש" עם הנשק ביד וההבטחה האלוהית בכיס. ואני חושבת: הנה היהודי החדש, מתנחל היכן שהוא רוצה, מתפלל היכן שהוא רוצה, תמיד בתפקיד פעיל והפגנתי של בעל הבית, והדבר האחרון שמעניין אותו זה אלוהים. אותו אלוהים שאילו אחד מנוסעי הרכבת המוסלמים היה מפאר את שמו בערבית בקריאת אללהו אכבר, זה בלי שום ספק היה נגמר בדם.

צפה בקובץ המצורף 121218
אין לי שום התנגדות לתפילות במרחב הציבורי ואי אפשר גם לאסור תפילות במרחב הציבורי אך אני מתנגד בכל תוקף להפרדה מגדרית במרחב הציבורי.

ברגע שיש קרון שלם או אחת הקומות בו שיש בו הדרה של אחד המגדרים זה פסול ביותר.

אני בעד שכל אחד או אחת יוכלו לעמוד או לשבת איפה שהם/ן רוצים בזמן התפילה ללא הפרדה מגדרית ובנוסח התפילה שנוח אישית לכל אחד.
 

Ccyclist

Well-known member
מתוך הפייסבוק של Orly noy

ברכבת אמש, מעט אחרי שעוברים את נתב"ג, שני גברים עוברים בין המושבים ומגייסים גברים למניין לתפילת ערבית. זאת רכבת לירושלים, על כן המשימה לא קשה במיוחד ("אתה איתנו?", שואל אחד מהם גבר שיושב ברביעייה שלצדי עם נשק. "אני עם הקב"ה", משיב לו האיש בהתחכמות מלאת שביעות רצון עצמית וקם לתפילה) ותוך שתי דקות כבר מתקהלת לידי חבורה שחוסמת את המעבר בתפילה קולנית.
זאת רכבת לירושלים. בתוך כרבע שעה היא תגיע לאזור התחנה המרכזית, שבו במרחק של פחות משלוש דקות הליכה יש לפחות שלושה בתי כנסת שאני יודעת עליהם, לבטח יש יותר. אני מנסה להבין למה דחופה כל כך התפילה החפוזה הזו בקרון, מדוע לא יכלו להמתין עוד טיפה ולהתפלל בבית כנסת בנחת, ומנסה גם להסביר לעצמי את הגל העכור שמתרומם בי מול חבורת המתפללים הזו, ממתי תפילה, כל תפילה, מפריעה לי, ואני מבינה שזאת בכלל לא תפילה, הדבר הזה שאני מהווה לו עכשיו קהל בעל כורחי, אלא הפגנה כוחנית של אדנות ושל עליונות. ואז אני מחדדת לעצמי את הדבר: מה שאני עדה לו כעת זה התנחלות.
יצא שחזרתי הביתה מההשקה של ספרו המעולה של שי חזקני, "מולדת יקרה", שנוגע בין היתר בלידתו של "היהודי החדש" עם הנשק ביד וההבטחה האלוהית בכיס. ואני חושבת: הנה היהודי החדש, מתנחל היכן שהוא רוצה, מתפלל היכן שהוא רוצה, תמיד בתפקיד פעיל והפגנתי של בעל הבית, והדבר האחרון שמעניין אותו זה אלוהים. אותו אלוהים שאילו אחד מנוסעי הרכבת המוסלמים היה מפאר את שמו בערבית בקריאת אללהו אכבר, זה בלי שום ספק היה נגמר בדם.

צפה בקובץ המצורף 121218

התגובה שלי אולי תפתיע.

התמונה מעידן הוירוס והמסכות.

בקו הישן לירושלים היה מניין קבוע וקראתי שאפילו היה להם ספר תורה.

לאנשים דתיים שמחוייבים להתפלל 3 פעמים ביום נוח לנצל "זמן מת" כמו נסיעה ברכבת או אפילו טיסות (ע"ע הטענה שאל-על היא "בית כנסת מעופף"). מבחינתם אם הם מתפללים בדרך הם לא צריכים זמן נוסף לתפילות בין הרכבת לאוטובוס / רק"ל הביתה.

השאלה איך הם עושים את זה ואם יש בכך הפרעה לאחרים ובעיקר - אחרות.

מצד אחד - אסור שיקימו נוסעת אחת, עדיף שהתפילה תהיה שקטה ככל האפשר, ושיהיה כבוד לכך שזה מרחב ציבורי עם נוסעים שלא בחרו להיות בבית כנסת ולכן אופי התפילה צריך להיות של תפילה במקום ציבורי בין אנשים שאינם חלק מהתפילה. אם הם יכולים להתפלל באותה הצורה של נשים דתיות שקוראות תפילין בצד בתחנות אוטובוס- הכל יכול להיות טוב ויפה. אולי כדאי שתהיה נורמה שזה בקומה התחתונה בקרון הקומתיים האחרון (הקרונות החד קומתיים הם בדרך כלל הנגישים, מה שעלול ללכוד נוסעים עם מגבלות ודו גלגלי ב"בית הכנסת". אסור שהקרון שמתקיימת בו התפילה יוגדר כבית כנסת, אך עדיף שהתפילה תתקיים בקרון יחיד ולא בכל הרכבת.

מצד שני - ההאשמה ברורה. אם ימנעו מנוסעות לשבת או להתהלך בקרון לתיקים שלהן או לשירותים - זו השתלטות על מרחב ציבורי. אם יעירו על לבוש - השתלטות גם. אם במקום שמונה עשרה שקט יש חזנות ושירת תפילות בציבור בקול רם - גם זו השתלטות. לצערי זה עניין מוכר ואת זה צריך למנוע.

כירושלמי לשעבר אני לא זר לא לתפילה השקטה והמכובדת במקומות ציבוריים ולא להשתלטות על מרכיביה המכוערים, השרופים והצואים ביותר.

הבחור החרדי האמריקאי שישב לידי ושוחח איתי ברכבת מחיפה לפני שנה וקצת עמד בתחילה במדרגות וחסם חצי מרוחבן בעת שהתפלל. כשחזר למושב הוא היה אדם די נחמד. במקרה כזה עדיף שיהיה חינוך מסויים. היעדר עמודי אחיזה בקומה התחתונה כנראה שהפך תפילה על המדרגות לצורת עמידה בטוחה יותר. בגלל החום הישראלי של תחילת אוקטובר הייתי בגופייה. יתכן שאם הייתי נוסעת זה לא היה מתפתח לשיחה נחמדה (אמריקאים נוהגים לשוחח עם שכניהם לספסל בתח"צ).
 

raya

Well-known member
מבינה אותך לגמרי!
גם לי מפריעה ההתנהלות הזו.
וזה קורה גם ברכבות שלא נוסעות לירושלים.
 

SupermanZW

Well-known member
חסימת המעבר והרעש הם המפריעים. שיתפללו בבית כנסת או בבית, לא ברכבת ולא ברחוב.
 
לא מדובר בתפילה אלא בהפגנת אדנות ברוח סיסמת הבחירות של בנגביר
המצב הוחמר מאז תחילת המלחמה הנתפסת בעיני הציבור הזה כתקופה של נס -כיבוש עזה לבנון סוריה הגדה המערבית וכנראה גם ירדן ומצרים בדרך
 
נראלי שהדיון הזה קצת חוטא למטרה של הפורום הזה אבל שיהיה.. (ובנוגע לנושא שהעלית- לרוב התפילות מתקיימות בקרון הכי אחורי בקומה התחתונה והפחות מבוקשת ככה שאין הפרעה ממשית לציבור הנוסעים לדעתי)
 

Ccyclist

Well-known member
נראלי שהדיון הזה קצת חוטא למטרה של הפורום הזה אבל שיהיה.. (ובנוגע לנושא שהעלית- לרוב התפילות מתקיימות בקרון הכי אחורי בקומה התחתונה והפחות מבוקשת ככה שאין הפרעה ממשית לציבור הנוסעים לדעתי)

אם זה במקום הכי "צנוע" מה טוב. כשזה נעשה בטוב - נוכחות דתית מסויימת היא חלק מהציבוריות הישראלית.

יש מקום לדעת ולדון על העניין-, במיוחד אם זה גולש מעבר לטוב.

אישים דגולים באזור ניסו לחלן בכוח חברות מסורתיות. אתאטורק השפיע על רזא שאה פהלוי ועל בן גוריון. תגובת הנגד היתה בפוליטיזציה של הדת ובשאיפותיה. באיראן ראינו לאן זה הגיע, בטורקיה ארדואן עלה אחרי כ 80 שנות שלטון חילוני, בארץ ש"ס וחלק מהציונות הדתית מייצגים אנשים שהרקע המשפחתי שלהם מסורתי יותר מהמפלגות האלו.
 
נערך לאחרונה ב:
לו היה קרון בו היו גברים מוסלמים מתפללים וכורעים, רוב הנחמדים החרדים שתובעים מאחרים ליברליות, היו מתגדים לכך בכל תוקף.

אישית, כליברל אמיתי, אני מאד בעד תפילה מכל סוג ודת שהיא. וגם בעד קרון יוגה למעוניינים.

עצם הרעיון של ניצול קבוצתי של הזמן ברכבת, יעיל מאד בעיני.
 
למעלה