התנערות מאחריות על מוצר שנקנה לפני חצי שנה..
שלום רב,
רכשתי לפני חצי שנה ויטרינה מחנות מסויימת דרך הטלפון, במעמד השיחה נאמר לי שיש אחריות לתקופה של שנה ללא פירוט של הגבלות כאלה ואחרות.
לפני כחודש הגעתי הביתה מהעבודה וגיליתי את מדפי הויטרינה שבורים ללא כל סיבה חיצונית שנראת לעיין, הסתכלתי מקרוב וראיתי שהמחברים של המדף העליון לא הוצמדו בצורה מלאה לפינות הפנימיות של הויטרינה, מה שגרם למדף העליון להתפרק וליפול על יתר המדפים האחרים, התוצאה היתה שכל המדפים נשברו בזה אחר זה. התקשרתי לחנות ונאמר לי שהאחריות על הזכוכית ניתנת אך ורק במידה ונציג מטעם החנות מגיע אליי הביתה ומאשר שהזכוכית לא נשברה על ידי, נשמע לי מאוד מוזר שהחנות קובעת תנאי כזה למתן אחריות. בכל אופן, אמרו לי שיצרו איתי קשר תוך שבוע כדי לתאם איתי פגישה עם הנציג של החנות אצלי בבית, חיכיתי שבוע, שבועיים ואף אחד לא התקשר, חזרתי אליהם פעם נוספת וכבר הבנתי לאן נושבת הרוח, כל נציג מעביר אותי לנציג אחר, מבקשים ממני להתקשר במועד מאוחר יותר, ובגדול מנסים כמה שיותר להתחמק מאחריות.
חשוב לי לציין שלא קיבלתי בכלל את הספח של האחריות עם הקבלה של הויטרינה, יתרה מזאת, במעמד השיחה של הקניה לא אמרו לי שיש הגבלה במתן האחריות בנוגע לזכוכית, אם היו אומרים לי שאין אחריות על מוצר שבנוי כמעט כולו מזכוכית לא הייתי מבצע את הרכישה. אני מרגיש שרימו אותי במלוא מובן המילה. אני מניח שהמדף נפל כתוצאה מרשלנות של המתקין בזמן ההתקנה. ד"א, יש לי הקלטה שהמוכר בחנות טוען שיש לכל מוצרי הריהוט כולל הויטרינה אחריות למשך שנה.
האם יש עילה לתביעה? במידה וכן, באילו סעיפים בחוק אני יכול להסתמך? והאם ניתן לכתוב מכתב תביעה באופן עצמאי או שחייב מכתב שמנוסח ע"ד עו"ד בלבד?
רב תודות!
שלום רב,
רכשתי לפני חצי שנה ויטרינה מחנות מסויימת דרך הטלפון, במעמד השיחה נאמר לי שיש אחריות לתקופה של שנה ללא פירוט של הגבלות כאלה ואחרות.
לפני כחודש הגעתי הביתה מהעבודה וגיליתי את מדפי הויטרינה שבורים ללא כל סיבה חיצונית שנראת לעיין, הסתכלתי מקרוב וראיתי שהמחברים של המדף העליון לא הוצמדו בצורה מלאה לפינות הפנימיות של הויטרינה, מה שגרם למדף העליון להתפרק וליפול על יתר המדפים האחרים, התוצאה היתה שכל המדפים נשברו בזה אחר זה. התקשרתי לחנות ונאמר לי שהאחריות על הזכוכית ניתנת אך ורק במידה ונציג מטעם החנות מגיע אליי הביתה ומאשר שהזכוכית לא נשברה על ידי, נשמע לי מאוד מוזר שהחנות קובעת תנאי כזה למתן אחריות. בכל אופן, אמרו לי שיצרו איתי קשר תוך שבוע כדי לתאם איתי פגישה עם הנציג של החנות אצלי בבית, חיכיתי שבוע, שבועיים ואף אחד לא התקשר, חזרתי אליהם פעם נוספת וכבר הבנתי לאן נושבת הרוח, כל נציג מעביר אותי לנציג אחר, מבקשים ממני להתקשר במועד מאוחר יותר, ובגדול מנסים כמה שיותר להתחמק מאחריות.
חשוב לי לציין שלא קיבלתי בכלל את הספח של האחריות עם הקבלה של הויטרינה, יתרה מזאת, במעמד השיחה של הקניה לא אמרו לי שיש הגבלה במתן האחריות בנוגע לזכוכית, אם היו אומרים לי שאין אחריות על מוצר שבנוי כמעט כולו מזכוכית לא הייתי מבצע את הרכישה. אני מרגיש שרימו אותי במלוא מובן המילה. אני מניח שהמדף נפל כתוצאה מרשלנות של המתקין בזמן ההתקנה. ד"א, יש לי הקלטה שהמוכר בחנות טוען שיש לכל מוצרי הריהוט כולל הויטרינה אחריות למשך שנה.
האם יש עילה לתביעה? במידה וכן, באילו סעיפים בחוק אני יכול להסתמך? והאם ניתן לכתוב מכתב תביעה באופן עצמאי או שחייב מכתב שמנוסח ע"ד עו"ד בלבד?
רב תודות!